2025-09-15, 09:16
Medlem
rex144s avatar
Jag skulle vilja få bort håret i främre delen ,speciellt de hårstrån som växer på näsans skiljevägg.
Jag har sett att de arabiska frisörer använder vax... de stoppar in två pinnar med varm vax i näsborrarna och när vaxet stelnat rycker de bort det. Det verkar brutalt, tänk om huden spricker och det börjar blöda.
Citera
2025-09-15, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Jag skulle vilja få bort håret i främre delen ,speciellt de hårstrån som växer på näsans skiljevägg.
Jag har sett att de arabiska frisörer använder vax... de stoppar in två pinnar med varm vax i näsborrarna och när vaxet stelnat rycker de bort det. Det verkar brutalt, tänk om huden spricker och det börjar blöda.
Hört talas om näshårstrimmer?
Citera
2025-09-15, 09:21
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skitipottan
Hört talas om näshårstrimmer?

Ja, men jo mer man använder den desto mer växer näshår.

Jag minns för 10 år sedan att nån sa till mig att klippa näshår och då var hårstråna mjuka... men sedan jag började klippa de har de blivit fler och tjockare och växer snabbare.
Citera
2025-09-15, 09:21
Medlem
triptykens avatar
Citat:

Jag kan inte hylla näshårstrimmer nog.

Finns på Kjell där jag köpte min (nåt litet töntigt kit) och det var liiiite skrämmande att pressa upp nån form av roterande rakblad i snoken och litet svårt att få till knixet första gångerna, men det var rejält värt det!

Vaxning gör att man inte behöver ta bort hår lika ofta men å andra sidan med trimmer slipper du att nån sliter ut halva snoken på dig.... även om det är kul för polarna när du gör det

Lyssna på mig och ... "skitipottan" (?): näshårstrimmer.
Citera
2025-09-15, 09:23
Medlem
triptykens avatar
Citat:

Jag minns för 10 år sedan att nån sa till mig att klippa näshår och då var hårstråna mjuka... men sedan jag började klippa de har de blivit fler och tjockare och växer snabbare.

Oh oh det är en myt... tyvärr för tonårspojkar som maniskt rakar mopedmustaschen med förhoppningen att den ska se tätare ut. Man säger det till dom för att få dom att raka bort sina töntiga fjun.

Du får tätare näshår för att du blir äldre och börjar titta efter det. EDIT: och för att rakat hår har en skarpare kant tillskillnad från hår som aldrig rakats som har en spets på slutet och kan kännas tunnare till beröringen.

Lita på oss - näshårstrimmer <3
Citera
2025-09-15, 09:24
Medlem
ost-e-knarks avatar
Näbbtång, greppa och ryck, när det inte är så många går kvar så kan man köra med finlir men innan dess är det bara att greppa hejvilt och rycka.

Gör oväntat lite ont ändå, men man är tvungen att vara bestämd, att fega ur gör ondare.
Citera
2025-09-15, 09:25
Medlem
Mina näshår får växa fritt tills frugan upptäcker dem. Då kommer hon springandes med näshårstrimmern i högsta hugg. Även svinborsten som växer ur ögonen ryker då.

Så skaffa dig en fru så behöver du inte oroa dig mer - det löser sig självt!
Citera
2025-09-15, 09:26
Medlem
pn222jws avatar
Försiktigt in med trimmerns sida i näsborren, inte varje dag.
Citera
2025-09-15, 09:26
Medlem
Citat:

Kanske det, men hur många sekunder i veckan behöver du lägga på klippningen?
Citera
2025-09-15, 09:30
Medlem
Jordgubbes avatar
Ta det försiktigt för sjutton. Ingen värme och inget våld. På äldre dar kan näsan börja rinna, för att slemhinnor och regleringsmekanismer blir sämre. Det ska man inte påskynda.
Citera
2025-09-15, 09:51
Medlem
Vax är bästa metoden. Då blir man helt len på insidan.

Trimmer brukar alltid bli att man missar nåt enstaka som blir kvar o vajjar i vinden när man andas.

Fan jag hatar näshår alltså.
Citera
2025-09-15, 10:00
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ost-e-knark
Näbbtång, greppa och ryck, när det inte är så många går kvar så kan man köra med finlir men innan dess är det bara att greppa hejvilt och rycka.

Gör oväntat lite ont ändå, men man är tvungen att vara bestämd, att fega ur gör ondare.
Ja kör med den metoden med. Går snabbt och blir helt rent utan stubb. Kör mer en liten kraftigare vinklad
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in