Flashback bygger pepparkakshus!
  • 9
  • 10
2025-09-16, 03:30
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av auto-fellatio
Hehe, antar det blev smält ost, men säkerligen gott ändå.

Är ju dock cheese curd som är hela poängen, hoppas du får möjlighet en dag att pröva!

Undrar om inte halloumi kan vara bättre substitut, iaf för konsistensen.

Ja man kanske skulle testa det. Men den tar ganska lång tid att smälta?
Citera
2025-09-16, 07:17
Medlem
heliotrops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Jag har gjort den själv under pandemiåret. Det tar ju flera veckor, men den blev riktigt god. Minst lika fin som den man kan köpa på Tehuset Java i Lund, där de säljer Christmas pudding till brittiska akademiker som bor och verkar i staden vid juletid.
Jag älskar tehuset JAVA! och beundrar dig för puddingen... Jag lade ner lika mycket tid- ändå blev den blöt eller iofs "saftig" men det ska den inte vara.
Citera
2025-09-16, 08:35
Medlem
auto-fellatios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Ja man kanske skulle testa det. Men den tar ganska lång tid att smälta?

Det ska inte smälta 😂
Citera
2025-09-16, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
En riktig Grekisk Gyros. Eller Stifado. Eller Saganaki. Eller en ordentlig Grekisk sallad (Grönsakerna och fetaosten smakar inte i närheten här)
Och efter att ha ätit schnitzel på Figlmüller Wollzeile så är alla andra en blek kopia.

Citat:
Och efter att ha ätit schnitzel på Figlmüller Wollzeile så är alla andra en blek kopia.

Nej, tyvärr inte - jag har varit där och blev tyvärr inte imponerad.
Schnitzeln på Schiller Bavarian Beerhouse i München och all annan mat, liksom ölen och atmosfären, är enligt min mening mycket bättre – prova det om du kommer förbi:

https://www.google.com/search?q=Toll...sid=rllrl&lpg=
Citera
2025-09-16, 09:50
Medlem
Käkade hund i vietnam & djävlar så goth det va.
Citera
2025-09-16, 23:28
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Jak-dumplings i Jakmjölksås (Bhutan).
Citera
2025-09-17, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Nej jag hatar fisk och framförallt om den är rå. Vilket var lite synd eftersom jag älskar allt annat som ingår i Ceviche. Kan tänka mig att det är sjukt gott om man gillar firren men jag vågade aldrig prova. Jag höll mig till min Alpacatallrik. Det var ett säkert kort.

Ok. Jag ska testa det nãsta gång. Ett spännande inslag men i dryckesväg är Pisco som du säkert provat.

I djungeln köpte jag mig coca öl. Öl med smak delvis av coca blad. Det var riktigt gott.
Citera
2025-11-08, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faustik-Funk
Ätit både i Sverige, Stockholm och Vietnam. Den svenska är helt i klass med den Vietnamesiska.
Ok, visste inte att det fanns i Stockholm
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in