2025-09-15, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Jag tycker inte det är okej att tävla under samma flagga som en nation som begår folkmord.
I de här loppen tävlar man inte under flaggor eller för länder utan man tävlar för stall vilka är namngivna efter en eller flera sponsorer. I OS, VM och EM tävlar man under nationsflagga. Inte i Vueltan.
Citera
2025-09-15, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 555-553
I de här loppen tävlar man inte under flaggor eller för länder utan man tävlar för stall vilka är namngivna efter en eller flera sponsorer. I OS, VM och EM tävlar man under nationsflagga. Inte i Vueltan.

Där ser man. Laget heter Israel Start-Up Nation men bara en av lagmedlemmarna är israel. Pisscyklister som låter sig mutas av sionazisterna.
Citera
2025-09-15, 15:03
Medlem
Citat:
Där ser man. Laget heter Israel Start-Up Nation men bara en av lagmedlemmarna är israel. Pisscyklister som låter sig mutas av sionazisterna.
Nej de heter Israel Premier Tech numera efter kanadesik sponsor med det namnet men korrekt att endast en av deras cyklister var israel. Det var också med tva arabiska stall i Vueltan. De verkade dock inte ha haft några problem med Premier Techs deltagande.
Citera
2025-09-15, 22:00
Medlem
najah-al-shammaris avatar
Citat:
Jag tycker inte det är okej att tävla under samma flagga som en nation som begår folkmord.

Verkar de våldsamma propalestinska protesterna ha någon effekt?
Citera
2025-09-15, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av najah-al-shammari
Verkar de våldsamma propalestinska protesterna ha någon effekt?

Det får vi se. På något sätt måste vi få sionassarna att sluta folkmörda. Ett bra första steg är att utesluta dem ur internationella idrottstävlingar. Hjälper inte det får vi övergå till strängare metoder.
Citera
2025-09-15, 22:08
Medlem
Citat:
Det får vi se. På något sätt måste vi få sionassarna att sluta folkmörda. Ett bra första steg är att utesluta dem ur internationella idrottstävlingar. Hjälper inte det får vi övergå till strängare metoder.

Min gissning är att den avbrutna cykeltävlingen inte kommer leda till det du vill ska förändras, snarare tvärtom. Men det var ju förstås inte ditt mål. Målet är att visa hat. Sen om det drabbar skötsamma cyklister som är helt ointresserade av just din politik, eller kanske inte håller med, spelar förstås ingen roll. Vänstern i ett nötskal.
Citera
2025-09-15, 22:14
Medlem
Citat:
Min gissning är att den avbrutna cykeltävlingen inte kommer leda till det du vill ska förändras, snarare tvärtom. Men det var ju förstås inte ditt mål. Målet är att visa hat. Sen om det drabbar skötsamma cyklister som är helt ointresserade av just din politik, eller kanske inte håller med, spelar förstås ingen roll. Vänstern i ett nötskal.

Jag tror normalt funtade människor inser att det är viktigare att få slut på folkmordet än att cykeltävling med israeliskt deltagande får fullföljas utan stök.
Citera
2025-09-15, 22:30
Medlem
Citat:
Jag tror normalt funtade människor inser att det är viktigare att få slut på folkmordet än att cykeltävling med israeliskt deltagande får fullföljas utan stök.

Inget tyder på att skriken, hoten och våldet från propalestinier har någon som helst effekt på israels agerande. Ändå tycker du det primära är att fortsätta i samma riktning - hot och våld, vänstern i ett nötskal.

Normalt funtade människor? De hade insett att strategin är verkningslös och förändrat sitt beteende.
Citera
2025-09-15, 22:47
Medlem
Citat:
Inget tyder på att skriken, hoten och våldet från propalestinier har någon som helst effekt på israels agerande. Ändå tycker du det primära är att fortsätta i samma riktning - hot och våld, vänstern i ett nötskal.

Normalt funtade människor? De hade insett att strategin är verkningslös och förändrat sitt beteende.

Protesterna mot Vietnamkriget tog lång tid innan de fick någon verkan. Protesterna mot Apartheid tog år. Vad ska aktivisterna göra? Knyta näven i fickan?

Någonstans vänder opinionen, det har redan börjat. Aktivisterna, demonstranterna påminner oss dagligen om lidandet hos civila Palestinier.

Säg att Palestinademon är lite störig. Har du tittat på bilder från Gaza. Rada upp 10 000 barn under 10 år lemlästade i ditt eget huvud. Förstår du att en och annan person med lite mer empati än vad du och jag har möjligen lever sig in lite mer i det och blir lite argare?
Jag är bra på att stänga av sådant. Men jag förstår att det finns människor som inte kan stänga av det.

Jag ser massiva försök till copium, Hamas, alla är terrorister, Hamas började etc etc, försvarsmekanisnerna hos IDF, Israel, avhumaniseringen osv vet INGA gränser just nu. Det finns ingen ånger bland ledande Israeler, det är fan ta mig läskigt.
Citera
2025-09-15, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagomjante
Protesterna mot Vietnamkriget tog lång tid innan de fick någon verkan. Protesterna mot Apartheid tog år. Vad ska aktivisterna göra? Knyta näven i fickan?

Någonstans vänder opinionen, det har redan börjat. Aktivisterna, demonstranterna påminner oss dagligen om lidandet hos civila Palestinier.

Säg att Palestinademon är lite störig. Har du tittat på bilder från Gaza. Rada upp 10 000 barn under 10 år lemlästade i ditt eget huvud. Förstår du att en och annan person med lite mer empati än vad du och jag har möjligen lever sig in lite mer i det och blir lite argare?
Jag är bra på att stänga av sådant. Men jag förstår att det finns människor som inte kan stänga av det.

Jag ser massiva försök till copium, Hamas, alla är terrorister, Hamas började etc etc, försvarsmekanisnerna hos IDF, Israel, avhumaniseringen osv vet INGA gränser just nu. Det finns ingen ånger bland ledande Israeler, det är fan ta mig läskigt.

Du tolkar in att jag gillar, eller i vart fall inte har empati för situationen i gaza. Klassiskt vänsterbeteende.

Jag konstaterar att propalestinskt beteende direkt motverkar sitt eget påstådda syfte, varken mer eller mindre. Att vara arg kommer varken förändra israel eller få andra länder att agera. Vill propalestinier på riktigt få våldet i gaza att upphöra, behöver man byta metod (och nej, inte min uppgift att leverera lösningen), annars kommer israel fortsätta härja. Det som förändrar opinionen är tiden och mer information, den propalestinska ilskan har enbart fördröjt reaktionen från de som inte gillar propalestinskt beteende.
Citera
2025-09-16, 00:20
Medlem
Citat:
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/p...appen-installd

Diskutera vad ni anser om att propalestinska demonstranter tillåts förstöra ett idrottstävlingar.

Vad får propalestinska demonstranter att tro att Israels hållning ändras av att de ställer till kaos i Europa?

Ska Europas länder fortsätta acceptera att propalestinska demonstrationer ställer till samhällsproblem?

Modigt gjort måste jag faktiskt säga. Spansk polis är riktiga män till skillnad från Sverige. Inte kan Hamasspatisörerna kommit undan med det? Hur många greps? Ska de utvisas?
Citera
2025-09-16, 01:49
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nannegijala
Problemet är väl att det sabbar tävlingen för alla. Ungefär som när våtmarks-aktivister ska springa i spåren på Vasaloppet eller blockera banan på någon friidrotts-gala.
Sluta slicka Hamassvinet i röven.

Folkmord my ass.
Varför matar dom Hamasanhängare tror du? Med gift kanske?

Pedro Sanchez hyllar dom som stoppar loppet. Spaniens högsta sosse. Vad fan är det för fel på spanjorerna? Jagar turister och cyklister. Och hyllas av deras PM!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in