Citat:
Ursprungligen postat av
najah-al-shammari
Inget tyder på att skriken, hoten och våldet från propalestinier har någon som helst effekt på israels agerande. Ändå tycker du det primära är att fortsätta i samma riktning - hot och våld, vänstern i ett nötskal.
Normalt funtade människor? De hade insett att strategin är verkningslös och förändrat sitt beteende.
Protesterna mot Vietnamkriget tog lång tid innan de fick någon verkan. Protesterna mot Apartheid tog år. Vad ska aktivisterna göra? Knyta näven i fickan?
Någonstans vänder opinionen, det har redan börjat. Aktivisterna, demonstranterna påminner oss dagligen om lidandet hos civila Palestinier.
Säg att Palestinademon är lite störig. Har du tittat på bilder från Gaza. Rada upp 10 000 barn under 10 år lemlästade i ditt eget huvud. Förstår du att en och annan person med lite mer empati än vad du och jag har möjligen lever sig in lite mer i det och blir lite argare?
Jag är bra på att stänga av sådant. Men jag förstår att det finns människor som inte kan stänga av det.
Jag ser massiva försök till copium, Hamas, alla är terrorister, Hamas började etc etc, försvarsmekanisnerna hos IDF, Israel, avhumaniseringen osv vet INGA gränser just nu. Det finns ingen ånger bland ledande Israeler, det är fan ta mig läskigt.