Citat:
Ursprungligen postat av
Stiffinger
Kan du påvisa någon lögn som jag har spridit, så är jag tacksam om du kan ta det istället för att bara anklaga mig generellt.
Jag vill naturligtvis inte ljuga, så om jag gör det, berätta och länka till "lögnen". Tack.
Du tror ju på allvar att det enda som har betydelse för livsmedelsrelaterad hälsa är kalorier in och ut.
Det är imbecillt.
Givetvis innebär inte det att motsatsen heller är sann.
Sanning i medicinska frågor är extremt svårt att utröna helt eller ens närma sig genom att som privatperson läsa vad man tror är "vetenskapliga rapporter".
Det enda man kan göra är att jämföra narrativ och göra argumentationsanalyser av självutnämnda experters utsagor.
När jag gör en sådan analys finner jag att det finns goda skäl att ifrågasätta rådande teorier kring hälsa och föda. Det kan vi också förstå genom att iakta långsiktiga trender över hälsotillstånd.
Livslängd är mindre relevant då vi har läkemedel som kan förlänga livet trots kroniska sjukdomar.
Jag förnekar inte att läkemedel kan rädda och förlänga liv. Men att äta hälsosamt kan definitivt förlänga livskvaliteten.
För att illustrera min poäng hänvisar jag till utvecklingen av hur stor del av befolkningen som har diabetes.