2007-05-31, 14:42
Citat:
Ursprungligen postat av infinite love
Förutom Krispy Kreme, som tidigare nämndes, har också kedjan Dunkin' Donuts (förekommer frekvent i Good Will Hunting) makalöst goda munkar, med fyllningar som cinnamon/apple och brownie/frosting.
.
.
Var i Good Will Hunting menar du att de pratar om Dunkin' Donuts?
Tillbaka till topic,
Sonics Cherry Coke uppskattar jag mycket. Deras mat däremot vet jag att många "utlänningar" uppskattar, dvs, deras chilidogs och liknande. Personligen tyckte jag inte de var så bra, men helt klart okej. Tatertotsen man fick till var helt utomordentliga (om man jämför med tatertots på en vanlig high schools-kafetiera).
Den mexikanska/sydamerikanska maten, i den amerikanska södern måste varmt rekommenderas. Speciellt om ni är nere i Texas. Det finns sämre varianter självklart, men om ni frågar runt lite så kan ni säkert få ett bra tips på dem främsta resturangerna. Ett plus är att man får tortillas och dricka medan man väntar. Salsasåsen brukar vara gratis, men ett tips är att beställa in en ostsås (varm).
När det gäller de övriga resturangerna som är franchise (Chili's, Friday's, Red Lobster, Olive Garden etc) så tycker jag Marketplace är otroligt bra, speciellt efterrätter. Marketplace brukar finnas för take-away i köpcentrum också, och då finns det bra ris-rätter att rekommendera. Deras sötpotatis tycker jag är en bra sidedish när man blivit trött på all fries...
BBQ var aldrig någonting jag personligen uppskattade, möjligen en steak i så fall. De brukade dock servera bra rootbeer, så det är ett klart plus. Men då det går att få tag på lite varstans så spelar det inte så stor roll (tex marknader och liknande, och då pratar jag *riktig* rootbeer, och inte kommersiell).
Till sist... gällande snabbmat, Arby's har bra hamburgermackor, med köttskivor istället för 'patties', och det kan vara uppfriskande. Se till att beställ 'curly fries' till det, och ta lite Arby-sauce så har du en jäkligt fin måltid.
Gällande kyckling så är KFC bra, men jag käkade på ett ställe som hette Church's (eller liknande) och det är den godaste friterade kycklingen jag ätit.