2025-09-13, 10:12
Medlem
Staffan Heimerson: ”Min enda merit numera är att jag inte är död”
Kvällstidningslegendaren Staffan Heimerson fyller 90 år och kommer ut med sin 39:e bok, om Europa, den svåraste han skrivit. Flera kapitel ägnar han åt migrationsfrågan. ”Alla europeiska länder är invandrarländer, gudskelov. Den kamp som invandrarfientliga politiker för är en fajt på gårdagens barrikader”, säger han.

https://www.journalisten.se/nyheter/...g-inte-ar-dod/

Hur ser ni på hans resonemang?
Citera
2025-09-13, 10:21
Medlem
MrSwedeGliderRunts avatar
"Min enda merit numera är att jag inte är död", ja det är nog sant, ingen kommer minnas alla dessa korkade boomers, som förstörde hela västvärlden till ett vänsterliberalt islamiskt babbekaos, för annat än hur värdelöst allt de kämpade för var. Samt för allt lidande och kriminalitet deras medlöperi orsakade enorma mängder europeer.
Citera
2025-09-13, 11:07
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
Kvällstidningslegendaren Staffan Heimerson fyller 90 år och kommer ut med sin 39:e bok, om Europa, den svåraste han skrivit. Flera kapitel ägnar han åt migrationsfrågan. ”Alla europeiska länder är invandrarländer, gudskelov. Den kamp som invandrarfientliga politiker för är en fajt på gårdagens barrikader”, säger han.

Det fetade:

Detta är ingen absolut sanning SH påstår genom sin vinkling att detta skulle vara bra eller önskvärt.
Genom en mycket enkel verklighetskontroll kan vi konstatera att Stefan Helmersson är gaggig och har förlorat all verklighetskontakt.

Vi får hoppas att han snart får lagt till sin sista merit , så att vi slipper fler böcker, från denne skribent, som prisar det kommunistiska/Socialdemokratiska/liberala totala fiaskot.
Senast redigerad av holmium 2025-09-13 kl. 11:40.
Citera
2025-09-13, 11:43
Medlem
Vi får se hur väl Staffan uppskattar araberna på äldreboendet. När han inte ens kan kommunicera med de som skall torka honom i rumpan och när de bara skiter i att ta hand om honom.
Då kanske det kopplar att invandringen som sker idag inte är något bra för Sverige.
Citera
2025-09-13, 11:52
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Vi får se hur väl Staffan uppskattar araberna på äldreboendet. När han inte ens kan kommunicera med de som skall torka honom i rumpan och när de bara skiter i att ta hand om honom.
Då kanske det kopplar att invandringen som sker idag inte är något bra för Sverige.
Jo, men frågan är om det inte är försent. Som han skriver är alla europeiska länder invandrarländer vilket vi tydligt ser resultatet av. Vi har importerat en betydande kriminalitet. Vi har skapat utanförskap, klansamhällen och bidragsmisär. Vi har rivit villa Villerkulla och bränt ner Bullerbyn. Vi kommer inte att se någon återvandring, inget inbördeskrig heller. Grodan kokas långsamt. Snart finns inga barrikader att stå på.
Citera
2025-09-13, 12:57
Medlem
bithaxs avatar
Det går att vända trenden, har Trump visat.
Hittills har de utvisat 150000 personer. Det är typ 15% av Sveriges invandrade befolkning.

Om vi hade börjat pröva och dra tillbaka medborgarskap som givits på felaktiga grunder, samt utvisa, då hade det gått fort att rulla tillbaka vänsterns extrema politik.

Förbud mot huvudbonad i skolan, i offentliga yrken samt totalstopp för alla moskébyggen och att man måste börja kvalificera sig för bidrag genom ha bott i landet i minst 10 år hade också haft god effekt.

Automatiskt totalstopp för all invandring av personer som inte har minst en masterexamen när arbetslösheten går över 2% är en annan ide.
Senast redigerad av bithax 2025-09-13 kl. 13:09.
Citera
2025-09-13, 13:17
Medlem
Heimerson kanske vill bli serverad kattmat när han läggs in på ett boende med bara invandrare som inte fattar skillnaden?

(FB) Eva, 79, serverades kattmat av hemtjänsten pga bristande svenska
Citera
2025-09-13, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum

Betalartikel, men det är inget nytt. Heimersson skrev för rätt många år sedan att "med tiden kommer vi alla bli kreoler" och uttryckte glädje över detta.

På sätt och vis har han ju rätt. "Stoppa invandringen" är en paroll som tillhör gårdagen. Även om Sverige skulle införa totalstopp för alla invandring från och med idag så skulle vi ändå bli minoritet i vårt eget land inom något årtionde på grund av den demografiska utvecklingen. Det är "återvandring" som är parollen nu för de som vill undvika det. Frågan är om det är realistiskt.

Men för Heimerssons del spelar det kanske ingen roll. Han fick vara duktig och god under sin livstid och att den utveckling han hyllade leder till ett enormt lidande för framtidens svenskar, det har han inte ont av när han är död och begraven.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in