2025-11-25, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickenyfik007
"Brukar inte ta använder med ett tidigare inlägg på allvar. Det är allt som oftast någon med personlig agenda som anslutit sig till chatten."

"Personligen skyddar jag inte Samuel, han kanske är en idiot. Känner inte honom.
Oavsett så försvarar jag svensk lagstiftning, och den ska inte användas godtyckligt . Ska man dömas för brott, speciellt brott med sådan allvarlig karaktär så ska det vara bortom rimligt tvivel. Och här kunde alla som var opartiska dra slutsatsen att det fanns tvivel. Samma slutsats drog även rättens ledamöter.

Du använder värdeladdade ord såsom "Spyr", "ärthjärnor" "bottenskrap" vilket gör det uppenbart att du är känslomässigt investerad. Skulle rekommendera dig separera på dina känslor och sakfrågan när du pratar om juridik.

Förövrigt har jag inte läst att någon kallat henne hora här. (kan dock har missat det)
Så Fint att du inte kallat BO för hora, (du kan ansöka om medalj hos hovet 8:e storleken,högre grad blir det inte. Dock finns det nog inte någon som tror att du skulle bli belönad, en totalmiss i alla avsikter.

Har du missat sökfunktionen angående specifikt ord i aktuell tråd?
Hora /Idiot både passar specifikt vad du utstrålar.

Redan när du försöker tro att du spelar i en högre division än du platsar, du försöker dra något smart, dock visar du hela din palett,tror du är smart, gör ett uttalande så kör du direkt i diket. "Brukar inte ta använder med 1 tidigare inlägg på allvar."

Vem tror du tar dig på allvar?
"Personligen skyddar jag inte Samuel"
Så fint, blir det hovrätt så får vi se hur stor i orden du är Om.

Att åklagaren inte kommer att överklaga är du helt säker på, eller hur?

Blir det Haha gånger tre när din polare ansöker om hos JK angående oskyldigt häktad,skadestånd? Ladda i näsan är ju helt normalt på klubb i Göteborg...

Din polare får nog byta land (Göteborg där har Mick* Samuelsso* redan sänkt nollan)

En nigger i Stockholm utan kontakter lär inte dra in tillräckligt med deg för att lösa ett hyreskontrakt. Dock om samuel träffar på brinkenstjärna så kan popcornhjärnan nog bli blåst igen.

Ibiza eller tror du din kompis vara aktuell för att spela på chaos stefano catenaccis horkrog i marbella, totalägd av HA

En Fetthora kan aldrig bli nog kollad när det är dags för entre till Forsmark.

Fresk jag avsäger en eventuell avhandling.
Senast redigerad av Bogggers 2025-11-25 kl. 02:43. Anledning: Mmm
Citera
2025-11-25, 02:45
Medlem
nickenyfik007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogggers
Har du missat sökfunktionen angående specifikt ord i aktuell tråd?
Hora /Idiot både passar specifikt vad du utstrålar.

Redan när du försöker tror att spelar att du försöker dra något smart, dock visar dock du att för att du tror att kan spela smart så kör du direkt i diket. "Brukar inte ta använder med 1 tidigare inlägg på allvar."

Vem tror du tar dig på allvar?
"Personligen skyddar jag inte Samuel"
Så fint, blir det hovrätt så får vi se hur stor i orden du är Om.

Att åklagaren inte kommer att överklaga är du helt säker på, eller hur?

Blir det Haha gånger tre när din polare ansöker om hos JK angående oskyldigt häktad,skadestånd? Ladda i näsan är ju helt normalt på klubb i Göteborg...

Din polare får nog byta land (Göteborg där har Mick* Samuelsso* redan sänkt nollan)

En nigger i Stockholm utan kontakter lär inte dra in tillräckligt med deg för att lösa ett hyreskontrakt. Dock om samuel träffar på brinkenstjärna så kan popcornhjärnan nog bli blåst igen.

Ibiza eller tror du din kompis vara aktuell för att spela på chaos stefano catenaccis horkrog i marbella, totalägd av HA

En Fetthora kan aldrig bli nog kollad när det är dags för entre till Forsmark.

Fresk jag avsäger en eventuell avhandling.

Du skrev en väldigt osammanhängande text fullt av svordomar och ett ex antal namn jag inte känner till. Någonting säger mig att du att du är onykter eller har några skruvar lösa till vardags. Oavsett vilket så var det nog befriande för dig att få skriva av dig.

Jag bjuder på det.
Senast redigerad av nickenyfik007 2025-11-25 kl. 02:50.
Citera
2025-11-25, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fresk66
Du framstår, liksom många andra i denna tråd, som känslomässigt engagerad i ärendet, vilket påverkar ditt resonemangs objektivitet

Exempelvis - det förhållandet att den tilltalade initialt förnekade narkotikabruk saknar i princip relevans för bedömningen av ett helt annat brott. En domstol tillåter inte att man använder uppgifter i ett lindrigt brott för att dra slutsatser om skuld i ett allvarligt brott.

Inte heller spermafyndet kan ges det bevisvärde du tillskriver det. Rättsintyget fastslår inte att anal penetration ägt rum, utan endast att sådan inte kan uteslutas. Eftersom det saknas förankring som förklarar hur fyndet uppkommit kan det inte läggas till grund för slutsatsen att tvång eller bristande frivillighet förelegat. Dessutom har ingen retroskopi gjorts och gynundersökning påvisade inga skador.

Målsägandens tillstånd och sedan agerande på morgonen saknar bevisvärde för frågan om hennes förmåga att samtycka vid den aktuella tidpunkten. De objektiva omständigheter som faktiskt dokumenterats – gångförmåga, kommunikation, sms och självständigt handlande – talar snarare emot att hon befunnit sig i en sådan särskilt utsatt situation som hon påstår och som lagen avser, vilket domstolen även konstaterar.

Det mest avgörande är dock de totala minnesluckorna. När målsäganden inte kan redogöra för något händelseförlopp saknas möjlighet för domstolen att pröva om ett nekande uttryckts eller om tvång förekommit. Frånvaron av minnesbild öppnar dessutom för risken att efterhandsuppfattningar och yttre påverkan – särskilt vid omfattande skadeståndsanspråk – påverkar berättelsen. Detta innebär inte att målsäganden ljuger, men det innebär att hennes uppgifter inte kan prövas mot faktiska händelser på ett rättsligt hållbart sätt.

Åklagaren har i förevarande mål dock ett större bevisunderlag än i andra sexualbrottsmål, där målsägande varken minns eller kan ange detaljer, inte ens om penetration har ägt rum, där ingen rättsläkare har lämnat bedömning eller utlåtande, och där inga tecken på övergrepp föreligger, såsom skador eller sperma. Trots detta har målsägande gjort en anmälan i nära anslutning till händelsen och berättat för närstående att något kan ha inträffat, utan att återge händelseförloppet, vilket sedermera har räckt till att väcka åtal.

Oavsett om skuld föreligger eller ej, kommer målets avgörande, vid en eventuell överklagan från åklagaren, sannolikt att ske efter sommaren nästa år. Det är möjligt att processen drar ut ytterligare, så det kan bli en långvarig (och ännu mer jobbig) process för båda parter.
Känslomässigt engagemang i ett domstolsärende påverkar givetvis ens objektivitet. Vad jag skulle ha för känslor inblandat i det här fallet övergår dock min logiska tankeförmåga att lista ut. Jag har ingen aning om vilka de två är, tycker ingen av dem verkar särskilt sympatisk och har absolut noll aning om vad som hände hemma hos krogprofilen. Jag skulle nog vilja påstå att jag skulle vara en alldeles utmärkt domare eller nämndeman i detta ärende just för att jag har totalt noll känslomässigt engageman i såväl de inblandade som i själva det påstådda brottet. Jag ogillar såklart våldtäkter och våldtäktsmän men då jag inte har en aning om vad som sagt hänt i detta fall påverkar den saken inte mina tankar ett dugg.

Vad gäller det förnekade narkotikabruket missuppfattar du helt orsaken till att jag tar upp det. Det handlar inte om skuldfrågan i sig och jag menar inte att tingsrätten behöver fokusera på det faktum att mannen drar en direkt lögn (dessutom fånigt överdriven) rörande narkotikan. Det enda jag ville säga med den saken är att han för mig personligen inte framstår som direkt trovärdig eller smart när han svarar på den frågan, en fråga han borde fatta kommer få sitt svar när hans urinprov (eller blodprov) analyserats.

Inte heller skrev jag att spermafyndet var ett bevis på att något varit inne i hennes röv. jag skrev bara ungefär det som du skrev. Fast jag har för mig att den som skrev rättsintyget var ganska tydlig om att en kontaminering förvisso var möjlig men knappast trolig. Igen så handlar det om vad vi här i tråden tror, framförallt jag själv då. För jag tror att han antingen knullat henne i röven eller petat med fingrar i densamma. En rektoskopi (inte retroskopi som du skrev) hade inte heller gjort någon skillnad i detta fall. Uppstår skador vid analsex så uppstår de ju i ringmuskeln och den kan man titta på utan att köra in en kamera i tjocktarmen. Och nog var det väl så att de hittade något där bak?

Sedan går du över till kvinnans ev berusningsgrad. Igen gör du felet att börja gaggag om bevisvärde, något jag inte med ett ord nämnt i det jag skrev. Och så missar du en intressant detalj. Visst är det så att vittnesmål och en del annat tyder på att hon inte var helt väck. Men, å andra sidan så skrivs ju också två siffror ner och förekommer i FUP:en. Den ena siffran visar hur påverkad hon är långt efter att sista alkoholintaget gjorts. En annan är en uppskattad siffra av hur hög promillen kan ha varit när den påstådda våldtäkten skedde. Var hon hyfsat redig när hon gick in i lägenheten kan hon ju varit betydligt fullare en timme senare. Och sedan är hon vaknar efter några timmars sömn har hon åter hamnat i ett mer talbart läge. Fullt möjligt skulle jag påstå.

Och nej, minnesluckorna är inte det mest avgörande. Det mest avgörande är att det inte är ställt utom rimligt tvivel att den evrsion mannen berättar är korrekt. Det finns fall där mer eller mindre medvetslösa personer i domstol har konstaterats blivit våldtagna och en gärningsman har fällts. Och man kan fälla en mördare trots att den mördade är just mördad och har än mindre möjlighet att framföra åsikter om vad som har hänt. Huruvida det i det här fallet skulle gjort någon skillnad om kvinnan haft bättre minnesbilder av natten kommer vi inte få veta. Kanske hade det kunnat göra skillnad, kanske inte. Men det är inte minnesluckorna som gör att mannen frias. Det är ju att åklagaren inte lyckats med att slå hål på mannens berättelse. Vilket ju kan beror på att hans version är den sanna.

Så jag vet inte riktigt vad det var du ville ha sant när du kommenterade mitt inlägg med saker som jag närmast ser som helt irrelevanta för det jag ville ha sagt. Kanske var jag otydlig och långrandig så jag tar det kortare.

Jag tycker det är konstigt att så många verkar övertygade om att ingen våldtäkt har begåtts. På det material som presenterats menar jag som jag skrev att det är omöjligt att med någon större seäkerhet säga vad som verkligen hände där i sängen. Det var allt jag ville säga.

Varför domstolen dömde som de gjorde förstår jag däremot fullt ut och har inga problem med domen heller. Inte ens om mannen är skyldig.
Citera
2025-11-25, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickenyfik007
Du skrev en väldigt osammanhängande text fullt av svordomar och ett ex antal namn jag inte känner till. Någonting säger mig att du att du är onykter eller har några skruvar lösa till vardags. Oavsett vilket så var det nog befriande för dig att få skriva av dig.

Jag bjuder på det.
Vad du bjuder på är Edit.
Lågbegåvad som få.
Att det blir en ny vända i HR. kommer snart att bekräftas.
Citera
2025-11-27, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaful45
Någon som sitter på FUP?

Citat:
Ursprungligen postat av Flygbananen
Jag har själv stått i dörren på klubbar där Samuel ”Prince” jobbat, och min personliga upplevelse av honom är riktigt obehaglig.

Som ordningsvakt är man ofta först på plats och sist ut. Man ser allt, från när folk kommer pigga och nyktra tills de knappt kan stå upp vid stängning. Min känsla är att Samuel nästan alltid är kvar till sist – inte för att jobba, utan för att söka efter någon att dra med sig hem. Det är det mönster jag tycker mig se.

Vi har ibland försökt lyfta våra intryck av honom för krögarna, men min erfarenhet är att vi ordningsvakter inte har mycket förtroende i den frågan. Det känns som att våra röster inte räknas.

Ett minne som satt sig hos mig var när jag LOB:ade en ung tjej förra året. Hon var bara 18 och så pass berusad att hon behövde omhändertas. Då kom Samuel rusande och sa att han ”kände henne” och att han kunde se till att hon kom hem istället för att sova i fyllecell. Jag upplevde det som väldigt olämpligt och sa ifrån direkt.

Det som utmärker honom i mina ögon är:
1. Han verkar sällan själv vara väldigt full. Min känsla är att han ofta håller sig mer nykter än andra, nästan som om han vill vara alert.
2. Han framstår för mig som en typisk nattklubbschef som gärna smörar för rätt personer.
3. Viktigast av allt: jag ser honom ofta i sällskap med unga tjejer som han tar med mellan olika klubbar. Ena gången Excet, nästa 8ight, sedan Port, vidare till PUSH – och varje gång jag ser dem känns det som att de blivit mer berusade. Min upplevelse är också att han nästan alltid avslutar natten på Excet, vilket jag själv kopplar till både den unga publiken och den höga berusningsnivån där vid stängning.

För mig framstår han inte som en person som bara ”festar på”, utan snarare som någon som systematiskt rör sig i nattlivet på ett sätt som känns rovaktigt och väldigt obehagligt.

Avslutningsvis kan jag säga två saker:

1: Jag har pratat med kollegor, nattklubbspersonal, fått inside info om vad krögarna reflekterat kring och en sak är glastydlig - bokstavligen INGEN är chockad. Det var nästan väntat att dessa anklagelser skulle dyka upp sooner or later. Min känsla är att väldigt många fler kommer anmäla honom framåt.

2: Om han skulle dömas är han fucked for life, alltså på alla fronter. Han kan inget annat än att vara nattklubbschef eller DJ. Hela hans karriär baserar sig på det livet. Skulle han dömas kommer han ALDRIG i sitt liv få jobba inom krogbranschen igen och det faktum att krögare känner krögare gör det inte lättare.

Han har en chans och det är att få DJ:a på någon blattekrog i Göteborg men då står han inför ett annat problem - alla tusentals blattar som gång på gång bett om lista men aldrig fått det.

Väljer han att flytta till annan stad kommer ordet sprida sig skyndsamt och han kommer blockeras från spelningar eller jobb där med.

En dom av sådan art kan enbart resultera i kaos, särskiljt med tanke på att grabben är både IQ-befriad och en ”välkänd profil”.

Hoppas detta ger dig lite inblick i hur han rullar
Har du sett honom tebax till djandet + raggandet?
Citera
2025-12-17, 14:56
Medlem
Förmodar domen vunnit laga kraft och ”case closed”.
Är han ute och syns i GBG krogvärld eller gäller låg profil?
Citera
2026-01-20, 06:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klippendorf
Har du sett honom tebax till djandet + raggandet?
Är också väldigt nyfiken på detta, tveksamt om han vågar röra sig ute numera?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in