• 1
  • 2
2025-09-12, 08:43
Medlem
är väl också så att i vi i europa har gulare pulpa än te.x amerikanare och te.x brassar.. de verkar ha kritvita tänder rakt igenom, såväl fattiga som rika har dessa skinande vita tänder. så på oss ser det direkt konstigt ut eftersom vi för det mesta inte ser ut så. engelsmän är väl annars de som är mest kända för att inte ha så fina tänder, men jag tror inte det är så stor skillnad från te.x sverige faktiskt, vi ser inte ut som amerikanare..

men igen, man kan ju välja något som inte ser så "amerikanskt" ut, för såna gener för tänder verkar vi inte ha helt enkelt (har inget med tandhälsa att göra utan med färgen på pulpan).
Citera
2025-09-12, 13:40
Medlem
Stark-Senaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
För det första är det färgen... Hollywood white... man blir bländad när de skrattar, onaturlig vit färg på tänder hos folk som är 50+.
Hur fan kan alla välja en så extremt vit färg?

Det som är ännu värre och som kanske inte går att välja är att tandimplantaten är så jämna och perfekta... vem har sådana tänder i den åldern?
Men även på yngre personer ser det misstänksamt ut, man tror att det är antingen löständer eller tandimplantat.

Jag undrar om man kan få tandimplantat som är lite ojämna och ser mer naturligt ut.

Väldigt konstigt inlägg.
Som att säga: Varför är kläder så fula? Såg en igår och hans byxor satt verkligen jätteilla.

De du ser och förfasas över har specifikt bett om zinkvita tänder.
Alla de som bett om normala tänder, som naturligtvis är de flesta, ser du inte. Du lägger inte märke till dem, då de som en normal människa bett om normala tänder.
Citera
2025-09-12, 14:44
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stark-Senap
Väldigt konstigt inlägg.
Som att säga: Varför är kläder så fula? Såg en igår och hans byxor satt verkligen jätteilla.

De du ser och förfasas över har specifikt bett om zinkvita tänder.
Alla de som bett om normala tänder, som naturligtvis är de flesta, ser du inte. Du lägger inte märke till dem, då de som en normal människa bett om normala tänder.

Jag förundras och irriterar mig över att folk som är 50-60 väljer en kritvit nyans på sina tänder vilket gör att man ser direkt att det är inte deras egna tänder.
Jag ser sådana personer nästan dagligen och därför startade jag detta ämne.

Jag själv funder på att skaffa skalfasader- implantat -bonding, troligen det sista och ifrågasätter att tänderna som sätts in är så perfekta, lika stora och fyller hela käken.

Det ser konstlat ut och många här tyckte samma sak.
Citera
2025-09-12, 14:48
Medlem
Stark-Senaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Jag förundras och irriterar mig över att folk som är 50-60 väljer en kritvit nyans på sina tänder vilket gör att man ser direkt att det är inte deras egna tänder.
Jag ser sådana personer nästan dagligen och därför startade jag detta ämne.

Jag själv funder på att skaffa skalfasader- implantat -bonding, troligen det sista och ifrågasätter att tänderna som sätts in är så perfekta, lika stora och fyller hela käken.

Det ser konstlat ut och många här tyckte samma sak.

Jag föreslår du börjar med att förstå skillnaden mellan implantat och skal liknande de Anna Book köpte.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in