• 1
  • 2
2025-09-12, 12:06
Medlem
SveaBunkerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dakillaman
Tack så mycket för du sa detta, så vad du menar är att USDC går att växla till Fiat men inte USDT?

- I trust Wallet försöker jag byta ut USDC till BTC, men det står att den inte stödjer denna rutt. Konstigt.

Har du lagt in bensinavgift (Gas Fees) i din Trust Wallet?

Citat:
AI-översikt

Trust Wallet doesn't charge gas fees; these are network fees paid to blockchain validators to process your transactions or smart contracts on the network you're using, such as Ethereum or BNB Smart Chain. You'll need the native cryptocurrency of that blockchain (like ETH for Ethereum or BNB for BNB Smart Chain) in your wallet to cover these fees, which can fluctuate based on network activity and demand.

What are Gas Fees?

Network Costs:

Gas fees are the cost of performing operations on a blockchain network, such as sending crypto, interacting with a decentralized application (dApp), or deploying a smart contract.
Citera
2025-09-12, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SveaBunkern
Har du lagt in bensinavgift (Gas Fees) i din Trust Wallet?

Jag vet inte om jag själv lagt till det, men när jag överför USDT så är det i solana nätverk, solana dras, så svar ja. Det finns, varför undrar du?
Citera
2025-09-12, 13:57
Medlem
SveaBunkerns avatar
Citat:
Jag vet inte om jag själv lagt till det, men när jag överför USDT så är det i solana nätverk, solana dras, så svar ja. Det finns, varför undrar du?

Har själv varit med om "error" hos Trust Wallet, när jag försökt byta ut t.ex USDC med CryptoOrg (CRO), trots att jag hade tillräckligt med gas fees.
Citera
2025-09-12, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SveaBunkern
Har själv varit med om "error" hos Trust Wallet, när jag försökt byta ut t.ex USDC med CryptoOrg (CRO), trots att jag hade tillräckligt med gas fees.

Jag upplever exakt samma, den säger att "denna ruten inte är möjligt" när jag försöker byta usdc till btc
Citera
2025-09-12, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Säker på det? Revolut har USDT.
Då har dom inte anpassat sig till nya reglerna än. För att få MICA licens blir dom tvungna att göra det.
Citera
2025-09-13, 09:45
Medlem
Stor varning för Svenska kryptobörser. Dom rånar en på avgifter!

Hade använt mig av någon av dom stora internationella börserna istället.
Citera
2025-09-13, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyber500
Då har dom inte anpassat sig till nya reglerna än. För att få MICA licens blir dom tvungna att göra det.
Låter osannolikt att Revolut så öppet skulle bryta mot lagen på den nivån.
Citera
2025-09-13, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyCool64
Stor varning för Svenska kryptobörser. Dom rånar en på avgifter!

Hade använt mig av någon av dom stora internationella börserna istället.

Inte Revolut, där får man ju mest för pengarna. Vilka tänker du på?
Citera
2025-09-13, 19:49
Medlem
Citat:
Inte Revolut, där får man ju mest för pengarna. Vilka tänker du på?

Binance tror jag tar runt 0.075% i avgift för sälj och köp. Revolut vet jag inte, men sist jag kollade så låg dom på runt 1% (krypto).

Trijo och andra Svenska börser brukar fula sig som fan och där snackar vi ofta 4-5% i ren avgift om du inte är nån form av VIP-kund.
Citera
2025-09-14, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Låter osannolikt att Revolut så öppet skulle bryta mot lagen på den nivån.
Enligt ESMA får dom inte handla med oreglerade stablecoins (ARTs & EMTs) efter Q1 2025:
Citat:
NCAs should ensure compliance by CASPs regarding non-compliant ARTs or EMTs as soon as possible and no later than the end of Q1 2025.

In practice, this means that CASPs operating a trading platform for crypto-assets are expected to stop making all crypto-assets that would qualify as ARTs and EMTs but for which the issuer is not authorised in the EU (“non-MiCA compliant ARTs and EMTs” 5) available for trading.
https://www.esma.europa.eu/sites/def...tablecoins.pdf
Citera
2025-09-14, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cyber500
Enligt ESMA får dom inte handla med oreglerade stablecoins (ARTs & EMTs) efter Q1 2025:
"Det går fortfarande att köpa USDT i Revolut-appen i september 2025 eftersom Revolut erbjuder USDT via integrationer som Revolut Pay på externa plattformar (t.ex. Paybis), där användningen av Revolut som betalmetod möjliggör köp av USDT även om själva token inte är MiCA-godkänd."
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in