Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2025-09-11, 12:32
Avstängd
Nytt försök:

I en av mina trådar så skrev nån att vänsterideologin kommer från Sovjetunionen och att den går ut på att vara vän med banditerna och ovän med de som är emot banditerna, vill jag minnas.

Förutom denna utländska ideologi, vad kan det finnas mer för orsaker för att de rödgröna föraktar brottsoffer och behandlar kriminella, speciellt unga, med silkesvantar ?

Brist på empati är väl ett av grunddragen hos en psykopat, väl?
Nån sorts sadism också, skulle jag tro.

Vad tror ni andra?
2025-09-11, 12:40
Medlem
triptykens avatar
Att din självisolation och egenkonstruerade ekokammare gjort att du tycker det är bekvämare att fantisera om vad andra är och inte är... och glömma dina egna tidigare små uttalanden.

Men det är din tråd... så... ja vad kan det bero på ditt påstående? Jag tror att det är dom hemliga mästarna, den djupa staten, och att vi alla har en demonisk insekt inplanterad som styr hur vi känner? Nåt sånt?
2025-09-11, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olivoljetorsk
Nytt försök:

I en av mina trådar så skrev nån att vänsterideologin kommer från Sovjetunionen och att den går ut på att vara vän med banditerna och ovän med de som är emot banditerna, vill jag minnas.

Förutom denna utländska ideologi, vad kan det finnas mer för orsaker för att de rödgröna föraktar brottsoffer och behandlar kriminella, speciellt unga, med silkesvantar ?

Vad tror ni andra?
Jag tror att du svamlar. Alternativt är psykiskt sjuk.
2025-09-11, 12:44
Medlem
tnems avatar
Citat:
Nytt försök:

Vad tror ni andra?
Generellt tycker jag att man kan säga att vänstern anser att det är statens fel att en person blivit kriminell medans högern anser att det är individens fel.
2025-09-11, 12:45
Medlem
[quote=Olivoljetorsk|92926536]
Nytt försök:

Vad tror ni andra?
[/https://www.flashback.org/p92925969#p92925969

Vad tror du, idiot!
2025-09-11, 12:49
Medlem
Jag har ingen aning om VARFÖR

Men efter att under värsta flyktingkrisen för 8-10 år sedan bevittnat hur ett 20 tal damer
kämpade med näbbar och klor för att rentvätta en ung afgansk kille som var åtalad
för våldtäkt av barn så började jag tror att det finns genuin ondska bland vänsterdårarna.

Tjejen ( 14 år ) var en slampa, man hade minsann sett hur hon skamlöst bjöd ut sej och flörtade
med dom här killarna och att det var säkert inte första gången hon hade knullat som hon klädde och
betedde sej. All detta helt öppet på facebook och på en liten ort där många är bekanta ( Gotland )
Skrämmande !!
2025-09-11, 13:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Armadou
Jag tror att du svamlar. Alternativt är psykiskt sjuk.

Har själv erfarit att våldsamma brottslingar gått fria efter att nästan slagit ihjäl mig.
Hur är jag sjuk?
2025-09-11, 13:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av tnem
Generellt tycker jag att man kan säga att vänstern anser att det är statens fel att en person blivit kriminell medans högern anser att det är individens fel.

Vems fel det än är så måste man ju låsa in våldsamma människor.
Det är inte tryggt för någon om det går runt en massa tickande bomber på gatorna, som är kapabla att misshandla sönder folk för nån liten skitsak.
Det finns utfattiga länder där folk är tvärlugna, så vad har packet för anledning att vara så grovt våldsamma i Sverige?
Jag tycker sossar och deras undergrupper behöver psykiatrisk vård för de inte har empati för offren.
2025-09-11, 13:37
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tnem
Här har du väl kärnan.
Eftersom vänstern är kollektivism, så är det förståeligt att cancel-kulturen är väl utbredd just där.

Kollektivism gör två saker: det avkräver inget individuellt ansvar och den avhumanifierar därmed individen.

När någon då blir skjuten eller dör (såvida det inte är en rättrogen) så menar man att personen får skylla sig själv, underförstått att alla som inte rättar sig i vänsterns led förtjänar detta.

Rättrogen inom den nya Vänstern är man genom intersektionellt lotteri. Alla under offerparoll är hotade av den förtryckande staten de själva inte styr (eftersom den är kapitalistisk och inte tillräckligt repressiv mot motståndet mot deras doktriner). Därmed är samhällets olycksbarn som kastar handgranater och skjuter varandra endast offer för statens förtryck av deras verkliga natur, vilket förstås är den ädle exotifierade vilden.
2025-09-11, 13:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Armadou

Vad tror du, idiot!

Varför kallar du mig idiot?
Berätta gärna så jag förstår dig. Jag antar att du är sosse eller vänster eller liknande.
Berätta gärna varför offer inte ska få rättvisa efter att ha blivit misshandlade utan rimlig anledning.
2025-09-11, 13:41
Medlem
Citat:
Berätta gärna varför offer inte ska få rättvisa efter att ha blivit misshandlade utan rimlig anledning.

Dom flesta som blir misshandlade har väl sig själva att skylla? Dom är oftast själva kriminella.
2025-09-11, 13:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av rostochlok
Dom flesta som blir misshandlade har väl sig själva att skylla? Dom är oftast själva kriminella.

Näe då. Vanligt folk får stryk av kriminella också. Det har jag bevittnat på krogar och fester i Södertälje och andra hålor.
Sen så finns det kriminella och kriminella.
Om nån sålt lite smuggelsprit och smuggelcigg förtjänar han väl inte att få sitt ansikte krossat?
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in