2025-09-13, 05:05
Medlem
Bra Kamga
Citera
2025-09-13, 05:57
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9
Bra Kamga. Borde redan där säkrat vår bästa damplacering detta år.

Nu är du väl pessimistisk tycker jag.

Vi har ju Fanny Roos, Engla Nilsson, Maja Åskag, Axelina Johansson och Khaddi Sagnia att hoppas på. Där har vi ytterligare sex finalhopp, eftersom Åskag dubblerar.
Citera
2025-09-13, 06:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Andra stöten av W Petersson var ju övertramp. Såg bara jag det, han satte skon på kanten till ringen?

Såg ut som han var på kanten men inte på översidan av densamma, kanske är det vad som räknas?

Skulle det bli en överklagan så har han ett långt tredjekast så han klarar sig till finalen.
Citera
2025-09-13, 06:37
Medlem
Riksreptilens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Bra stöt av Petersson i kula.

Såg ni mc:n som körde före i gång? Om den nu var för kamera eller domare? Framdelen på den såg ut som en Honda Gold Wing (förra modellen) men där bak var det en trike. Det såg dock inte ut som de brukar göra utan något specialbygge. Man hann dock inte studera den så länge utan bara någon sekund. Vet någon om det finns lite bra bilder på den?
Mycket tröggogglat då Honda har börjat titta på att ha säkerhetskameror på sina motorcyklar.
Här i Europa är det BMW1200 som gällt länge men en del testar deras elektriska "superscooter"
https://www.motocam.tv/television-motorcycles
Honda trike låter tryggt för kameramannen helt klart.

Första finalpasset börjar kl 10.45 på SVT så hinner motionera lite själv även.
Citera
2025-09-13, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Nu är du väl pessimistisk tycker jag.

Vi har ju Fanny Roos, Engla Nilsson, Maja Åskag, Axelina Johansson och Khaddi Sagnia att hoppas på. Där har vi ytterligare sex finalhopp, eftersom Åskag dubblerar.

Möjligen att Fanny Roos med lite tur kan ta en 6:e-plats. Vad gäller de övriga måste du skämta.
Citera
2025-09-13, 07:40
Medlem
Katastrofstart av Karlström..19:e plats. Körs ut i rullstol.

Turisten Caisa-Maria Lindfors kastar 58.06. Själv säger hon ” helt ok”. Sanslöst uttalande.

Väntade finalplatser av Petterson och Kamga.
Citera
2025-09-13, 07:56
Medlem
Nu börjar spektaklet där turister och underpresterande friidrottare skall hitta ursäkter för sina misslyckade prestationer.

Karlström ut i rullstol.

https://www.aftonbladet.se/sportblad...t-med-rullstol

Turisten Caisa-Maria Lindfors står och bölar när hon skall intervjuas. Skulle naturligtvis aldrig tagits ut.

https://www.aftonbladet.se/sportblad...-friidrotts-vm
Senast redigerad av TenBagger69 2025-09-13 kl. 07:59.
Citera
2025-09-13, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Katastrofstart av Karlström..19:e plats. Körs ut i rullstol.

Turisten Caisa-Maria Lindfors kastar 58.06. Själv säger hon ” helt ok”. Sanslöst uttalande.

Väntade finalplatser av Petterson och Kamga.

På Text-TV, ett uttalande från Karlström...

"Grundproblemet var att när jag vaknade upp i morse hade jag gåshud och frös och ont i magen, den var ur spel, med lite diarré. Jag kände mig också lite febrig och åkte nog på en liten magförgiftning igår, förklarar Karlström för SVT Sport".
Säger också att han ser fram emot 20 km.

Varför startade han alls med tanke på alla dessa känningar?

Mitt tips är ett guld och förhoppningsvis ytterligare en medalj i detta VM (Mondo och Ståhl).
Citera
2025-09-13, 08:27
Medlem
Tavastehuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattentufsan
På Text-TV, ett uttalande från Karlström...

"Grundproblemet var att när jag vaknade upp i morse hade jag gåshud och frös och ont i magen, den var ur spel, med lite diarré. Jag kände mig också lite febrig och åkte nog på en liten magförgiftning igår, förklarar Karlström för SVT Sport".
Säger också att han ser fram emot 20 km.

Varför startade han alls med tanke på alla dessa känningar?

Mitt tips är ett guld och förhoppningsvis ytterligare en medalj i detta VM (Mondo och Ståhl).

Även om det är sant behöver han inte vara så grafisk i sin beskrivning.

Varför skulle han bli matförgiftad ens? Åt han på ett sunkigt kinahak? Förmodligen åt han tillsammans med andra svenska friidrottare. Blev någon annan än Perseus sjuk?

Träffande att hans namn betyder förstörelse.
Citera
2025-09-13, 09:08
Medlem
Vad tror ni, finns liten medaljchans för Victor? Fyra i kvalet och Otterdahl borta.
Citera
2025-09-13, 09:18
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krockich
Vad tror ni, finns liten medaljchans för Victor? Fyra i kvalet och Otterdahl borta.

Tippar en åttondeplats.
Talande ändå att Persa prickar sin ranking och Caisa-Stina slår sin ranking med en placering enligt TS.
Citera
2025-09-13, 09:19
Medlem
Karlström hade jag inga förväntningar på, så jag är knappast förvånad. Lindfors har väl samma tränare som tog sig an Simon Pettersson när Hafsteinsson försvann. Trodde nog hon skulle kasta någon meter bättre men final kändes i vilket fall inte troligt. Arbinge chanslös, har inte övertygat i år.
Men de två som realistiskt kunde ta sig till final fixade det. Tekniken verkar sitta bra för Wiktor. Strålande. Och starkt av Vanessa. Utanför Sverige har hon faktiskt bara kastat längre än dagens 63.50 vid OS i Paris.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in