2025-10-07, 12:31
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svavelbrygga
Min nya favorit är att det var hans fru. Hon har tjänat kanske mest på hans död och hennes bakgrund och hur hon träffade Kirk är rätt suspekt.
Undrar om inte DT smiskat henne. Hennes skådespeleri är i klass med Amber.
Citera
2025-10-07, 12:32
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Titta på första 15-30 minuterna av Ian Carrolls senaste stream, där han visar filmen som Valhalla VFT tittar på och kommenterar.
Vem?

Citat:
Här sitter några fd Green Berets (med erfarenhet av krig) och diskuterar videon där man ser dom som är framme först och deras händer.

https://youtu.be/vf9_djEqUdg?t=976
Man får aldrig killen som är närmast kameran i bilds händer. Inte så långt som jag orkade se i alla fall. Du kanske har en timestamp när man får se dom?

Hur som helst så är det inte konstigt att dom inte har fått blod på sina händer eftersom dom inte nödvändigtvis har försökt göra nånting. Du kan inte vara tre personer som samtidigt försöker applicera tryck.

Men jag är fortfarande inte så värst intresserad av dom här detaljerna. Det jag är intresserad av är TR i rollen som patsy.
Citera
2025-10-07, 12:33
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Du får reda på allt du behöver veta ifrån riktiga experter.
Dom vet vad dom pratar om.

Så det är nog ingenting för dig när jag tänker efter...
Men du måste ju ta in att vi har läst och sett andra personer, som är minst lika mycket "riktiga experter" som Valhalla som inte delar deras uppfattning.
Citera
2025-10-07, 12:41
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Du får reda på allt du behöver veta ifrån riktiga experter.
Dom vet vad dom pratar om.

Så det är nog ingenting för dig när jag tänker efter...
Det var en enkel fråga som du kan svara på om du sett klippet.
Får man reda på piplängd och slitage på pipan och vilken ammo skytten använde?

Med en sliten pipa kan det lätt försvinna 200fps och vapnet var tydligen väldigt gammalt så det är avgörande för kraften i vapnet.

Och sen var det en kortare pipa vilket också drar ner hastigheten på kulan.

Var det sen ammunition med lättare kula avsedd för varmint så ger det också mindre kraft.

Om man inte vet de här sakerna måste vapnet provskjutas för att man ska kunna dra några slutsatser.
Citera
2025-10-07, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Men du måste ju ta in att vi har läst och sett andra personer, som är minst lika mycket "riktiga experter" som Valhalla som inte delar deras uppfattning.
Dom har inte försökt stoppa blödningen, så enkelt är det.
Citera
2025-10-07, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Det var en enkel fråga som du kan svara på om du sett klippet.
Får man reda på piplängd och slitage på pipan och vilken ammo skytten använde?

Med en sliten pipa kan det lätt försvinna 200fps och vapnet var tydligen väldigt gammalt så det är avgörande för kraften i vapnet.

Och sen var det en kortare pipa vilket också drar ner hastigheten på kulan.

Var det sen ammunition med lättare kula avsedd för varmint så ger det också mindre kraft.

Om man inte vet de här sakerna måste vapnet provskjutas för att man ska kunna dra några slutsatser.
Dom diskuterar det mycket märkliga i att ingen försöker stoppa blödningen.
Citera
2025-10-07, 12:56
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Dom diskuterar det mycket märkliga i att ingen försöker stoppa blödningen.
Det hade inte jag heller gjort. Jag hade tagit skydd.

Vad hade du gjort?
Citera
2025-10-07, 12:58
Medlem
Graavargs avatar
Det är inte konstigt att det uppstår en massa konspirationsteorier om Kirks mord, om man betänker hans bakgrund och omgivning.

Det som dock ÄR konstigt är att myndigheterna har information som direkt skulle belysa vad som stämmer respektive inte stämmer, men både den informationen (från diverse kameror) och ev. analysresultat hålls hemliga. De säger och visar nästan ingenting, och en del av den information som har släppts ÄR "underlig".

Det betyder inte nödvändigtvis att det pågår en, två eller fler parallella "konspirationer", men det innebär definitivt att det ligger i någons intresse att INTE komma ut med mer/korrekt information.

Och det finns bara två logiska förklaringar till det, antingen är den nuvarande vilda "konspirationsvågen" till någons fördel (och därför vill man att den fortsätter, också fast man skulle kunna korrigera alla vilda teorier). Eller så vill man inte att hela sanningen ska komma ut, åtminstone inte ännu. Den enda "icke-konspiratoriska" förklaringen till det skulle vara att en publicering av den information skulle gynna försvaret i rättegången mot den förmodade skytten (Tyler Robinson). Men också det är osannolikt, dels eftersom försvaret i det amerikanska rättssystemet har rätt att begära ut alla sån information under "discovery"-fasen och dels eftersom det är ett brott från åklagarsidan att dölja sån information. Om något skulle hända Robinson INNAN han åtalas (och "discovery"-processen kommer igång) så är förstås läget ett annat, då finns det inte mera nån rätt att begära ut det materialet.
Citera
2025-10-07, 13:01
Medlem
Citat:
Det hade inte jag heller gjort. Jag hade tagit skydd.

Vad hade du gjort?
Du är för härlig!
Alla rusar fram till honom och dom plockar nånting ifrån honom som en av dom lägger i fickan.
Ingen försöker sätta sig i skydd.
Citera
2025-10-07, 13:07
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Du är för härlig!
Alla rusar fram till honom och dom plockar nånting ifrån honom som en av dom lägger i fickan.
Ingen försöker sätta sig i skydd.
Jag har bara sätt videon tagen på nära håll.

Men antagligen så syns det direkt att det inte är nån idé att göra nåt.

Direkt dödande skott.
Senast redigerad av Västkustskt 2025-10-07 kl. 13:16.
Citera
2025-10-07, 13:24
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Det är inte konstigt att det uppstår en massa konspirationsteorier om Kirks mord, om man betänker hans bakgrund och omgivning.

Det som dock ÄR konstigt är att myndigheterna har information som direkt skulle belysa vad som stämmer respektive inte stämmer, men både den informationen (från diverse kameror) och ev. analysresultat hålls hemliga. De säger och visar nästan ingenting, och en del av den information som har släppts ÄR "underlig".

Det betyder inte nödvändigtvis att det pågår en, två eller fler parallella "konspirationer", men det innebär definitivt att det ligger i någons intresse att INTE komma ut med mer/korrekt information.

Och det finns bara två logiska förklaringar till det, antingen är den nuvarande vilda "konspirationsvågen" till någons fördel (och därför vill man att den fortsätter, också fast man skulle kunna korrigera alla vilda teorier). Eller så vill man inte att hela sanningen ska komma ut, åtminstone inte ännu. Den enda "icke-konspiratoriska" förklaringen till det skulle vara att en publicering av den information skulle gynna försvaret i rättegången mot den förmodade skytten (Tyler Robinson). Men också det är osannolikt, dels eftersom försvaret i det amerikanska rättssystemet har rätt att begära ut alla sån information under "discovery"-fasen och dels eftersom det är ett brott från åklagarsidan att dölja sån information. Om något skulle hända Robinson INNAN han åtalas (och "discovery"-processen kommer igång) så är förstås läget ett annat, då finns det inte mera nån rätt att begära ut det materialet.
Det är inte troligt att de går ut med all information direkt.

De håller förmodligen på att utreda och samla bevis mot fler inblandade.

SMS konversationen med pojkvännen tycker jag låter lite scriptad. Nästan som den är gjord för att få pojkvännen att verka oskyldig.
Citera
2025-10-07, 13:33
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Dom har inte försökt stoppa blödningen, så enkelt är det.
Det kan absolut vara så enkelt men det är inte så enkelt. Vare sig du eller jag var där så ingen av oss kan med säkerhet i dagsläget veta.

Citat:
Det är inte troligt att de går ut med all information direkt.
När har polisen någonsin gett ut all information under pågående förundersökning?
Citat:
De håller förmodligen på att utreda och samla bevis mot fler inblandade.
Och vill undvika kontaminering av vittnet. Från polisen synpunkt är det mycket bättre att allmänheten spekulerar vilt än att dom lägger sig i faktiskt arbete.
Citat:
SMS konversationen med pojkvännen tycker jag låter lite scriptad. Nästan som den är gjord för att få pojkvännen att verka oskyldig.
TR och pojkvännen skulle mycket väl kunnat ha pratat om det hela i förväg och kommit överens om att göra så här för att ge pojkvännen ett alibi.
Senast redigerad av Fanten 2025-10-07 kl. 13:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in