2025-09-13, 09:27
Medlem
Erik Östs avatar
Apropå den där boken om mordet på Charlie Kirk som Amazon annonserade ut dagen innan han sköts.

https://leadstories.com/hoax-alert/2...-shooting.html

Visserligen dementerar Amazon annonsdatumet sedan men det är en annan fråga och inte min egentliga fråga.

Var det bara ett psykfall som använde AI och beställde annonsen eller var det organiserat och av vilka då ?

Varför sätter man in en så sjuk annons öht?
Senast redigerad av Erik Öst 2025-09-13 kl. 09:31.
Citera
2025-09-13, 11:27
Medlem
mod3styblais3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Apropå den där boken om mordet på Charlie Kirk som Amazon annonserade ut dagen innan han sköts.

https://leadstories.com/hoax-alert/2...-shooting.html

Visserligen dementerar Amazon annonsdatumet sedan men det är en annan fråga och inte min egentliga fråga.

Var det bara ett psykfall som använde AI och beställde annonsen eller var det organiserat och av vilka då ?

Varför sätter man in en så sjuk annons öht?

Ja det här. Det är ju waaay to soon att börja göra PR för den. Långt innan de fått tag i (blivit givna) rätt skytt... Så skum grej, kan vem som helst lägga en sån annons?
Citera
2025-09-14, 01:41
Medlem
HipToBeSquares avatar
https://thegrayzone.com/2025/09/12/c...assassination/

Citat:
Charlie Kirk rejected an offer earlier this year from Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu to arrange a massive new infusion of Zionist money into his Turning Point USA (TPUSA) organization

Citat:
According to Kirk’s friend, who also enjoyed access to President Donald Trump and his inner circle, Kirk strongly warned Trump last June against bombing Iran on Israel’s behalf.
Citera
2025-09-14, 11:54
Medlem
VoidEngineers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alecanan
Insiderjob? Det är fascinerande hur snabbt ni alltid återkommer till det så fort något händer. Istället för att vänta in fakta så bygger ni en konspiration som råkar passa er världsbild. Om nu vänstern skulle vilja ”tysta” Kirk, varför göra honom till martyr och hälla bensin på den eld som redan är en sjukt polariserad rörelse?

Och angående ”jublande vänsterpatrask”: samma höger som skriker om respekt sitter själva och hånar, förminskar och applåderar våld när det drabbar deras motståndare. Det är en dubbelmoral som är rätt vidrig och genomskinlig.

Man kan tycka vad man vill om Kirk och hans idéer. Men att direkt börja fabulera om insiderjobb och peka finger åt en hel politisk rörelse säger mest hur jävla dum man är själv och hur schizofren ens egna världsbild är.

Jag svarade för snabbt, i sorg och ilska.
Det var bara vanligt vänstervåld med inslag av trans.
Nu, när vi kan se tillbaka.
Citera
2025-09-14, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoidEngineer
Jag svarade för snabbt, i sorg och ilska.
Det var bara vanligt vänstervåld med inslag av trans.
Nu, när vi kan se tillbaka.

Att kalla det ”vanligt vänstervåld med inslag av trans” är bara att med skohorn pressa in mordet till ditt eget narrativ. Det var en enskild gärningsman, inte ”vänstern” eller ”trans” som kollektiv, som begick brottet. Att skylla på hela grupper är felaktigt och ohederligt.

Och ja, båda ”sidor” ägnar sig åt detta, men någon gång måste vi väl kunna börja med lite självkritik istället för att bara peka finger.
Citera
2025-09-14, 14:26
Medlem
tomyhockeys avatar
Det var Trumps administration som låg bakom mordet på Kirk ville lyfta upp Epstein filerna det gillade inte Trump så nu är det tyst om Epstein . Och Trump administration var först med att berätta vi har Kirk i förvar . Stor teater till alla.
Citera
2025-09-14, 18:14
Medlem
Kan det vara hans fru som ligger bakom med tanke på hur hon skumt hon beter sig i denna intervju efter, inga tecken på sorg eller tårar.

https://youtu.be/BQaSaZuil-4?si=Ik5yEKBzZQn-rWGt
Citera
2025-09-14, 22:58
Medlem
Maxima95s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alecanan
Att kalla det ”vanligt vänstervåld med inslag av trans” är bara att med skohorn pressa in mordet till ditt eget narrativ. Det var en enskild gärningsman, inte ”vänstern” eller ”trans” som kollektiv, som begick brottet. Att skylla på hela grupper är felaktigt och ohederligt.

Och ja, båda ”sidor” ägnar sig åt detta, men någon gång måste vi väl kunna börja med lite självkritik istället för att bara peka finger.

Ska du sitta här och förneka hur många av dessa dåd har haft med transor att göra? Denver trans, Auberdeen trans, Nashville trans, Philadelphia trans, Iowa var "genderfluid", Colorado STEM var trans... kom igen nu för fan, kom in i matchen.

"Authorities are investigating whether Tyler Robinson, suspected of killing Charlie Kirk, believed Kirk's views on gender identity were "hateful" to people like Robinson's transgender roommate, six sources familiar with the case tell Axios."

Ska jag fortsätta? Är du helt borta och förlorad i dina LGBTQ drömmar?

Narrativ... felaktigt och ohederligt

De sitter helt öppet och hetsar varandra, det här är gravt psykiskt störda individer. En transa har för helvete till och med försökt kniva ihjäl Dave Chappelle på scen...
Senast redigerad av Maxima95 2025-09-14 kl. 23:05.
Citera
2025-09-15, 10:19
Medlem
Tror väl de flesta nu vet vad som ligger bakom mordet.

Turning Point är en stor organisation, runt 600 anställda och i stort finansierad av samma grupper som pumpar in pengar i AIPAC. Att Charlie började ifrågasätta Israel skulle inte de tillåta.

Och nu när det läckt så mycket uppgifter och fakta att Charlie Kirk sköts bakifrån, troligen från en pistol som ser ut som en mobiltelefon för att kunna maskeras. Finns till och med på film. Så jag tror inte de klarar att bluffa denna gången, för många som vet,
Citera
2025-09-15, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maxima95
Ska du sitta här och förneka hur många av dessa dåd har haft med transor att göra? Denver trans, Auberdeen trans, Nashville trans, Philadelphia trans, Iowa var "genderfluid", Colorado STEM var trans... kom igen nu för fan, kom in i matchen.

"Authorities are investigating whether Tyler Robinson, suspected of killing Charlie Kirk, believed Kirk's views on gender identity were "hateful" to people like Robinson's transgender roommate, six sources familiar with the case tell Axios."

Ska jag fortsätta? Är du helt borta och förlorad i dina LGBTQ drömmar?

Narrativ... felaktigt och ohederligt

De sitter helt öppet och hetsar varandra, det här är gravt psykiskt störda individer. En transa har för helvete till och med försökt kniva ihjäl Dave Chappelle på scen...

Har aldrig sagt att personen inte hade politiska motiv eller inte hade transkopplingar. Bara hur oärlig och missvisande den här bilden är.

Av alla skolskjutningar och masskjutningar i USA är det en ytterst liten minoritet som begåtts av transpersoner. Den överväldigande majoriteten är utförda av av ”vanliga” män. Och när det finns tydliga politiska motiv bakom, så pekar de oftare åt högerextremism än åt någon ”transagenda”. Sen saknar de flesta klara motiv för att kunna anses ha någon politisk agenda.

Att du ändå försöker pressa in några enskilda fall i ditt narrativ förändrar inte verkligheten. Det är samma logik som att skylla alla mord på ”män” bara för att majoriteten av gärningsmän råkar vara det.
Citera
2025-09-15, 15:54
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H.G.
Skytten som försökte mörda Trump hade inget avancerat vapen utan en billig AR15 variant med en tämligen klen patron (.223) och urusel MOA. Denna patron är en klass 3 patron. Skytten som mördade Charlie Kirk valde ett klart bättre vapen för ändamålet med valet av en slutstyckesladdat jaktgevär med den kraftfulla patronen 30-06 vilket är föregångaren till .308. Detta är en klass 1 patron.

Även om man missar det tänkta målområdet så har en 30-06 så pass mycket mer kraft och massa att den kan göra enorm skada som ofta kan vara dödande i sig enbart genom chockskador.

Det faktumet att skytten tog sin tid och inte hetsade iväg sitt skott visar på att skytten har en skyttevana som jägare brukar ha. Samtidigt skulle jag säga att skytten saknar militär erfarenhet då vederbörande valde en utsatt plats som enkelt avslöjade skyttens position kort efter skottet. En erfaren krypskytt t.ex. hade förmodligen valt en mer diskret plats för att enklare kunna lämna platsen utan att bli upptäckt.

Denna händelse tror jag blir startskottet för större sammandrabbningar mellan den amerikanska konservatismen och liberalismen och fler ideologiska mord kommer förmodligen att ske under återstoden av det här året. Ben Shapiro, Steven Crowder m.fl. har nu en större hotbild emot sig och om någon till högrofilerad konservativ person mördas så kommer starka vedergällningar att uppstå. Inbördeskriget är ett steg närmare verklighet.

Jag räknar mej verkligen inte som en duktig skytt men 10 skott på 200 meter med min Tikka T3
i kaliber 30-06 så har jag en träffbild på 5-7 cm i diameter
Citera
2025-09-15, 16:52
Medlem
Varför verkar CK ring förflyttas till Lillfingret under tiden han skjuts i halsen? Känns mysko, det är fysiskt omöjligt, är videon redigerad i efterhand eller vad tror ni?

Charlie Kirk Shooting Hoax - Charlie’s Magical Ring
https://153news.net/watch_video.php?v=XW6DS328MYRO
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in