2025-09-11, 01:08
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Som jag misstänkte så är det väldigt många som vill se demokratblod rinna efter detta. Kirk var helig för MAGA.

Någon typ av vedergällning kommer sannolikt komma.

Demokrater på relativt höga positioner kommer bli dödade inom en snar framtid. Antingen det eller så blir det många demokratväljare på något event.

Inte så troligt men då kunde man verkligen prata om karma och vedergällning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Efter Rickard Anderssons skolskjutning förbjöds det halvautomatiska(?) vapnet han använde sig mest av ganska omgående.

Tänk dig nu flera såna dåd per år, utförda av samma typ av människa som Rickard Andersson, massor med ihjälskjutna skolbarn per år.....och absolut inget görs för att förebygga dessa dåd.

Man kan inte både montera ner psykatrin (som man gjort i USA) och sälja militärvapen mer eller mindre helt fritt till privatpersoner utan några vidare bakgrundskontroller.

Nej, Richard använde sig inte av ett militäriskt halvautomatiskt gevär som blev förbjudet.

Han hade en Browning BAR som fortfarande är ämnad för och tillåten för jag.

Man förbjöd efter mordet vapen av AR typ.

Magasinstorleken i den typ av vapen som Richard använde är ytterst behränsad.

Människor som Richard ska identifieras och vårdas. Både i USA och Sverige. Om upprepade tecken på våld visas upp av denna typ människor kan identifieras bör andra åtgärder vidtas

Samhället vi idag har låter alldeles för många våldsverkare och psyksjuka gå fria.
Citera
Medlem
JagSkaFixaDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuiLui
En MAGA-fanatiker, gift, tvåbarnsfar med välskött villa och en kuvad fru.
Duktig debattör som förespråkade att alla amerikanare ska ha rätt att beväpna sig och försvara sig till priset av att några dör i skjutningar varje år.
En konservativ republikan och såklart en mycket kristen amerikan.

Nåja, nu blev det som han ville.
Någon dog i skjutning - och det blev han själv! Ironiskt nog.

Karma is a bitch!

God bless Amerika.

1) Jag garanterar dig att du är 5937% mer kuvad med din "kära Ahmed" som slår dig och behandlar sig enligt Sharia, än vad Kirks fru var.

2) Rätt att beväpna sig legalt, med licens. Inte som negrerna som är 6,5% av befolkningen men står för nästan alla våldsbrott med illegala vapen. Han stod för det förstnämnda och inte det sistnämnda. Stor skillnad som du såklart inte nämner ett ord om.

3) Vad är det för fel med att vara kristen? De bästa länderna med bäst utveckling och där folk lever i fred och frihet har kristen grund.

4) När du våldtas och/eller mördas nån dag och blir en siffra i statistiken så kommer jag väl också säga "Karma is a bitch!" - hon välkomnade negrer och islamister. Nu blev det som hon ville. Ironiskt nog.

5) "God bless Swedistan"
Senast redigerad av JagSkaFixaDig 2025-09-11 kl. 01:11.
Citera
2025-09-11, 01:09
Avstängd
dansquelcass avatar
Traumatiskt för Trump. Det kunde ha varit jag! ekade i Vita huset när han fick nyheten. Måste sanera bort traumat med en runda golf nu eftersom Trump inte dricker.

Citat:
Mm, vi önskar honom bättre lycka till nästa gång 🔫
Senast redigerad av dansquelcas 2025-09-11 kl. 01:11.
Citera
2025-09-11, 01:09
Medlem
Citat:
En MAGA-fanatiker, gift, tvåbarnsfar med välskött villa och en kuvad fru.
Duktig debattör som förespråkade att alla amerikanare ska ha rätt att beväpna sig och försvara sig till priset av att några dör i skjutningar varje år.
En konservativ republikan och såklart en mycket kristen amerikan.

Nåja, nu blev det som han ville.
Någon dog i skjutning - och det blev han själv! Ironiskt nog.

Karma is a bitch!

God bless Amerika.
Mycket bättre med t.ex Olof Palmes strikta vapenpolitik, då finns ingen risk att bli skjuten. Eller vänta nu..
Citera
2025-09-11, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nigarn
Jasså? Vi får väll se.

Det är ingen som vill se dig. Även om du mot för modna skulle bli något är du lika hatad och lika mycket avskum.

Som jag skrev tidigare. Det finns ingenting du kan göra för att ändra din position.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JoakimBall
lustigt.. när Ezra Klein, en vänster med lite halv-hjärnfunktion. En oxymoron jag vet, listade politiska hat-brott.. så hade han med i sin höger-dänga; Nancy och Paul Pelosi (vilket fortfarande ingen riktigt vet vad som hände) å Gretchen Witmar (som kidnappades av trebokstäverna, 2/14 involverade var inte eller nått sånt) ...

förklara?

Snälla den dagen man inte hör ursäkter från högern över samma brott den dagen kommer jag hurra även med så mycket bevis.
Citera
Medlem
Exemplarisk.s avatar
Tänk att bli mördad endast för att hålla sansade debatter med meningsmotståndare. Overkligt.
Citera
Medlem
Pedris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Som jag misstänkte så är det väldigt många som vill se demokratblod rinna efter detta. Kirk var helig för MAGA.

Någon typ av vedergällning kommer sannolikt komma.

Demokrater på relativt höga positioner kommer bli dödade inom en snar framtid. Antingen det eller så blir det många demokratväljare på något event.
Vem skulle det vara egentligen? Enligt mig så verkar det troligare med mediafolk. Skrattande nyhetshäxor i "The view", Cnn, Msnbc. Eller vänster "komiker" som de fyra som man inte kan särskilja. Jimmy Fallon och de tre andra som ser ut och beter sig likadant.
Citera
2025-09-11, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kameroda
Mycket bättre med t.ex Olof Palmes strikta vapenpolitik, då finns ingen risk att bli skjuten. Eller vänta nu..
Du kommer inte på någon senare skjutning? Duktigt.

Skolskjutning i Colorado nu förresten.
Citera
2025-09-11, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kameroda
Det är ju en skillnad att vara emot dödligt våld än att som Kirk förespråkade är en "olycklig nödvändighet" rätt ironiskt att hans sista ord handlade om att argumentera om vapenvåld
Citera
2025-09-11, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagSkaFixaDig
Det skulle väl i så fall vara på tiden. Tokvänstern har pokat björnen alltför intensivt alltför länge.
Hur tänker du då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in