2025-09-09, 23:23
Medlem
freXers avatar
Hej!

Jag funderar på att skaffa en Shelly Wall Display X2. Men har några frågor kring installationen. Hur får man ström till enheten och är det något jag själv får koppla in om jag bor i en hyresrätt? Bör jag avvakta tills det kanske kommer en USB-C-version eller är det en dum idé? Tacksam för alla tips och erfarenheter!

Jag har idag Home Assistant Green med en Home Assistant Connect ZBT-1. Min tanke är att integrera enheten där.
Senast redigerad av freXer 2025-09-09 kl. 23:32.
Citera
2025-09-10, 10:00
Medlem
Eftersom den ska sitta i en standard-dosa tas väl strömmen därifrån vilket är väldigt tveksamt att du får koppla själv.
Står på återförsäljares sidor:
"Observera: Installation bör utföras av en behörig elektriker."
Senast redigerad av Nypan-sr 2025-09-10 kl. 10:02.
Citera
2025-09-10, 10:58
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freXer
Hej!

Jag funderar på att skaffa en Shelly Wall Display X2. Men har några frågor kring installationen. Hur får man ström till enheten och är det något jag själv får koppla in om jag bor i en hyresrätt? Bör jag avvakta tills det kanske kommer en USB-C-version eller är det en dum idé? Tacksam för alla tips och erfarenheter!

Jag har idag Home Assistant Green med en Home Assistant Connect ZBT-1. Min tanke är att integrera enheten där.

Nej, du får inte göra fasta starkströmsinstallationer* själv, så det är att höra av sig till hyresvärden och ta det därifrån.

*undantag finns, men inte i detta fall
Citera
2025-09-10, 13:04
Medlem
freXers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldFashioned
Nej, du får inte göra fasta starkströmsinstallationer* själv, så det är att höra av sig till hyresvärden och ta det därifrån.

*undantag finns, men inte i detta fall
Okej tack så jag borde vänta till usb c? För det känns konstigt ringa eller lägga pengar på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in