2025-09-09, 21:22
Medlem
MrDonutss avatar
Vad tror ni ligger bakom hans agerande?

Tycker den diskussionen är mer intressant än "medicin och hälsa" som den andra tråden ligger i.

Själv tycker jag inte det var speciellt snyggt gjort. Så agerar inte en ledare i min bok.
Kan han ha trott att det var en attack? Är han paranoid?
Citera
2025-09-09, 21:30
Avslutad
Någon trodde att han var Säpo-tränad i huvudtråden och att han därför flaxade när han hörde dunsen för att parera en potentiell skytt som siktar efter honom.

På sätt och vis är det väl ändå bra, det ska väl inte vara meningen att regeringschefen för ett land ska ned och ge första hjälpen till någon speciellt inte när det finns uppåt hundra personer i samma lokal.
Citera
2025-09-09, 21:44
Medlem
MrDonutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IanMcEwan
Någon trodde att han var Säpo-tränad i huvudtråden och att han därför flaxade när han hörde dunsen för att parera en potentiell skytt som siktar efter honom.

På sätt och vis är det väl ändå bra, det ska väl inte vara meningen att regeringschefen för ett land ska ned och ge första hjälpen till någon speciellt inte när det finns uppåt hundra personer i samma lokal.

https://www.reddit.com/r/sweden/comments/1nckmrh/elisabet_lann_ramlar_under_presskonferens/?utm_source=share&utm_medium=web3x&utm_name=web3xc ss&utm_term=1&utm_content=share_button

Jag tittar på klippet med det i tanken och det kan absolut vara möjligt och också rätt agerat isåfall. Som du säger finns det andra som har i uppgift att agera.
Men han tittar på henne medan hon faller även om han inte ser lika mycket som ebba så ser han.
Snubben bredvid säger samtidigt "hälsosjukvården", kanske hörde uffe "skjut" i stundens hetta?
Det finns väl vakter där inne, om inte de omringar honom så borde han inte agerat så häftigt egentligen heller. Det finns inga panikskrik heller i rummet utan mer "oj".

Jag tror jag fortsätter tycka att det var svagt agerat ett tag till..
Citera
2025-09-09, 22:13
Medlem
Dumdrygs avatar
Uffe tittar ju åt andra hållet medan Ebba ser att hon är på väg att falla så Ebba agerar först. Uffe blir överaskad och därför flaxar han med armarna.
Citera
2025-09-09, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Uffe tittar ju åt andra hållet medan Ebba ser att hon är på väg att falla så Ebba agerar först. Uffe blir överaskad och därför flaxar han med armarna.
Precis, Ulf reagerade på ljudet inte vad han såg, felvänd.
Citera
2025-09-09, 22:16
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Precis, Ulf reagerade på ljudet inte vad han såg, felvänd.

Men det hade varit kul om Uffe hade dykt ner bakom podiet och sträckt upp knytnäven och sagt: FIGHT! FIGHT!
Citera
2025-09-09, 22:29
Medlem
triptykens avatar
Gillar inte karln men man ska inte dömma folk i den situationen. Visst han ser kul ut, men han blev väl paff och det kan man hajja.
Citera
2025-09-09, 23:15
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrDonuts

Tycker den diskussionen är mer intressant än "medicin och hälsa" som den andra tråden ligger i.

Själv tycker jag inte det var speciellt snyggt gjort. Så agerar inte en ledare i min bok.
Du vill diskutera Ulf Kristerssons agerande, och kan inte ens beskriva agerandet ifråga i trådstarten. Grattis
Citera
2025-09-09, 23:34
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrDonuts

Jag ser inget fel i hans agerande, det ser ut som att han agerar helt spontant och inte gör något dumt med flit. Men hans reaktion avslöjade honom som uppenbar beta-hane, det kan ju diskuteras huruvida en sådan man bör bestämma i ett land
Citera
2025-09-09, 23:44
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Gillar inte karln men man ska inte dömma folk i den situationen. Visst han ser kul ut, men han blev väl paff och det kan man hajja.

De flesta blir handlingsförlamade i sådana situationer - även vid våldsamma situationer så fryser de flesta till om de inte är vana vid våld. Det är kroppens fysiska reaktion på rädsla, men visst ser det komiskt ut men det är alltid lätt att säga hur man själv skulle agerat. Är man statsminister så kommer det alltid finnas folk som ogillar ens politik oavsett färg.
Senast redigerad av Kraftkarl 2025-09-09 kl. 23:48.
Citera
2025-09-09, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg

Normala män flaxar inte med armarna så fort något oväntat händer.
Citera
2025-09-10, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken

Vi dömmer inte folk. Vi dömmer statsministern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in