• 2
  • 3
2025-09-09, 11:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Vore kul att se hur snabbt samhället rasar utan kvinnor på arbetsmarknaden. Eller menar då att kön av män som vill bli barnmorskor, förskolelärare, undersköterskor, hemtjänstpersonal är jättelång? Eller att dessa arbeten inte är samhällsbärande och lika gärna kan försvinna?
En tredje tolkning är naturligtvis att vi kan fylla på med invandrare om inte kvinnor utför dessa och många fler arbeten.
Hela offentliga sektorn är skulle kunna bantas.
2025-09-09, 11:23
Medlem
Dom fungerar bra inom hemtjänst iaf

Efter passet säger dom baj baj.
Så dom behövs kvinnorna.

Men kanske inte tänkande positioner.
2025-09-09, 11:59
Medlem
KognitivDissonanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtekukar
Det är nästan rörande hur Sverige lyckas kombinera moralpanik med självskadebeteende. Feminismen har blivit statsideologi, och resultatet är ett land där det offentliga sväller som en tickande parasit medan verkliga problem sopas under mattan. Våldtäktsstatistiken är hög? Ingen fara – vi ”omdefinierar” begreppet och låtsas som att det är en framgång. Offentlig sektor dignar under meningslösa projekt och konsultjobb som i praktiken går ut på att fakturera för att skriva nya rapporter om normkritik, genus och värdegrund.

Och allt finansieras av män och invandrare i arbetslinjens kvarn, som mjölkas för varje krona så att kommunala chefer kan kvittera ut 150 000 i månaden och fosterhemsindustrin kan frodas. Sverige har byggt ett pyramidspel där de som producerar minst får mest – tills allt brakar ihop.

Men lugn, etablissemanget kallar det ”framsteg”. När systemet väl kollapsar kommer de stå där och skylla på alla andra – kapitalism, män, invandring, kristendomen – allt utom sin egen politik. Självförintelse har sällan varit så elegant förpackad.
Bravo!
Det har blivit så att den som har pengar (kvar efter all expropriation) försöker fly från Sverige. Sverige har blivit ett u-land som vilket afrikanskt uland som helst om inte värre.
2025-09-09, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
https://youtu.be/rKuhbM8Q_JA?si=43g1Fe2d7qIwBWpi

Svensk feminism har förstört det svenska samhället och den svenska rättsapparaten.
Många u-länder är bättre i avseende till kvinnors rätt än vad Sverige är.

Trump skriver på sin medie-plattform att Sverige är våldtäkt mycket utbrett och Expressen kontrar med att säga att definitionen för våldtäkt i Svetige har utvidgats.

I Sverige kan du bli anklagad och dömd för våldtäkt även om du inte är det.

Alexander Bard har rätt när det kommer till feminism och hur det har förstört samhället.

Sverige är det mest antikristna landet i världen efter Kina ( men Kina har aldrig varit kristet)

Svenska kvinnor går till jobb i offentliga sektorn där de inte gör någoting. Offentliga ( aka kvinnliga ) sektorn som finansieras av män som jobbar på den privata sektorn.

Lyssna på hela inlägget och läs även flashbacktråden om varför invandraren bara är en slav i det svenska systemet där han betalar skatt som går löner till 50000 statliga och kommunalachefer som alla tjänar 150 000 kr i mån.

De tar invandrares barn och tjänar 100 000 kr per månad som fosterföräldrar.

Stolt över att Alexander Bard inte kallar sig för svensk
Alltid gillat Bard! Det är bra med fria själar som står upp emot den stat som förstör för oss!

Feminismen genomsyrar hela samhället och förstör de naturliga relationerna mellan man och kvinna. Kvinnor ska vara som män fast sämre på det. Samma sak med män fast tvärtom. Könsroller fast åt andra hållet komiskt nog.

Och ja vi har massvis med kvinnor inom offentliga sektorn med låtsasjobb som vi hårt jobbande män ska försörja.

Kvinnor har alltid varit beroende av män som ska jobba åt dem. Jävlar vad pengar vi skulle kunna skära ner på alla dessa kvinnor med låtsastitlar inom kommuner och landsting m.m.

Detta systen kommer dock som tur är snart falla ihop. Då blir det åka av. Kommer vara brutalt men nödvändigt samtisigt
2025-09-09, 15:05
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
En eller flera kvinnor hjälpte er till världen.
Ni har varit omhändertagna av kvinnor under hela er barndom och skolgång.
Kvinnor har hjälpt er när ni behövt vård.
Behöver ni något slags stöd av samhället i någon del av ert liv är det hög sannolikhet att det är en kvinna som kommer att hjälpa dig.
Kvinnor kommer att ta hand om er när ni är skröpliga.

Kvinnor gör inget på sina jobb. Vilket trams.

Det är en sådan röra av argument.

T ex ja, haft en handläggare på kommunen, en kvinna. De hade byggt in i arbetsmiljön att mest slacka. Det var så otroligt ineffektivt att jag ville skrika.

De skulle intervjua mig för något inom LSS. Jag är mer van vid att vara effektiv. Jag förstår att alla samtal inte kan vara effektiva, personen de talar med kan ha olika problem som gör det långsamt.

Men i mitt fall märkte jag att hon ville dra ut på svaren så att det skulle bli småprat utan nytta, inte någon kommunikationshjälp. Tror inte hon klarat mig om jag behövt tid och hjälp att kommunicera, hade nog hon varit handfallen.

Så jag svarade bara på riktiga frågor, så mycket som var lämpligt. Då var jag inte heller obehagligt korthuggen. Frågorna fick svar på 15 minuter eftersom det var en enkel grej.

Då ser hon på mig med skräck i blicken att hon hade bokat 90 minuter (eller jag minns inte, länge iallafall), och sa, men vad gör jag nu?

Jag sa att VI är ju klara iallafall och du sa att vi gör så här, detta är beslutet. Ja, sa hon. Jamen då är jag nöjd sa jag och gick.

När man ser sådant så ja, man blir förbannad. Visst att män också maskar på sitt jobb. Ser lite olika ut bara. Men detta var ett slags institutionaliserat, icke enskilt maskande. Eftersom hon inte kunde maska på egen hand.

Det sagt, gud i helvete, ja kvinnor jobbar vanligtvis. Ganska hårt också.

Men folk som är arga blandar allt de ser och tror det är samma sak.

Kommuner har aldrig varit platsen för effektivitet, och då var det oftast män innan. De får sina löner, och platsen blir en skyddad verkstad.

Det är annat det än om man kommer in på IVA. Dessa kvinnor är högutbildade och till tänderna motiverade.

Dessutom samma trams om att vi numera lever i en feministisk värld, nej det gör vi inte. Vi har samma strukturer som innan, identiska.
HusvagnSvenssons avatar

Moderatormeddelande

Postat av HusvagnSvensson 2025-09-09, 15:18
Moderator
Finns redan trådar om hur feminism förstört västvärlden. Skall en ny ha berättigande måste den utgå från konkreta exempel på feministiska resonemang och begränsas i vad som skall diskuteras
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in