Citat:
Ursprungligen postat av
HusvagnSvensson
Visst, demonstranter är ofta osakliga och provocerande? Är det ett skäl till att Bohlin också skall vara det?
Vi är helt överens om att pro-palestinier från såväl svenska vänstern som invandrare från mellanöstern är osakliga och provocerar. Därtill kan läggas att det finns kopplingar till Islamic Jihad, den iranska regimen och det muslimska släktnätverket Ali Khan och att personerna som anordnar demonstrationerna sprider grov antisemitism. Allt medan svenska vänstern hejar på som nickedockor.
Återigen ställer jag frågan du inte besvarade.
Citat:
Ursprungligen postat av
najah-al-shammari
I Aktuellt-sändningen den 9 september visades ett klipp där Bohlin promenerade utanför sin arbetsplats, en samling palestinaanhängare skrek då "blod, blod, blod på dina händer" åt honom.
Bohlin stannade till 5-6 sekunder, tittade på den skrikande folkmassan, skakade på huvudet till en befängda anklagelsen.
Förstår jag rätt - menar du att ministern provocerade den skrikande folkmassan?
Du har inte reflekterat över att skrika "blod, blod, blod på dina händer" till en svensk minister i ett försök att skuldbelägga honom för en konflikt i en annan världsdel är det provokativa agerandet här?
Att titta på en skrikande folkmassa fem sekunder provocerar. Hade han varit inne på sitt tjänsterum, hade du sagt samma sak. Jag gissar på att så länge Carl-Oskar Bohlin gör något annat än att ta sitt eget liv, kommer du tycka att han provocerar. Det är så vänstern fungerar. Det är fint att ni blivit islamisternas nyttiga idioter.
Det du helt missat är att de hatiska demonstrationstågen har noll påverkan på israels agerande i frågan och sannolikt stjälper mer än hjälper palestinier i gaza. Men så länge vänstern får skrika ut sitt hat mot andra spelar verkligheten mindre roll.