2025-11-03, 14:43
Medlem
Tavastehuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det var tidigare under dagen som Bohlin gick fram och stirrade på demonstranterna och bröstade upp sig på sitt oefterhärmliga vis som mycket väl med hans egna ord kan kallas provocerande och antisocialt dominansbeteende.

Det är ingen ursäkt för att de som följde efter Bohlin gjorde det, men man kan och bör kritisera Bohlin för det, som Guillou gjorde.
Har man valt sida i den här konflikten ger man inte motståndaren ett finger. Jag har inte valt och kan därför medge att Bohlin på det hela taget är en lustig individ. Får dock ”bakom flötet”-vibbar framom medvetet provocerande. En person som japanerna hade kallat KY.
Citera
2025-11-03, 16:06
Medlem
BalleAnkas avatar
Jan Guillou är som vanligt saklig och balanserad i sin beskrivning av Carl-Oskar:

Citat:
” nybörjarminister på undanskymd plats”
”vilt stirrande svart blick”
” vanlig ung politiker i broilerfarmen”
”där tände han på nytt den vilt stirrande blicken och gick runt med raka ben och långsamma steg, ungefär som kronhjortar utmanar varandra innan de ryker ihop”
”lät sig upptäckas av Palestinademonstranterna”
”anlägga slipsnål med Davidsstjärna och för säkerhets skull visa upp den på nätet med en ny provokation”
”skojare”
”utbrett utlänningshat”
Citera
2025-11-03, 20:25
Medlem
najah-al-shammaris avatar
Citat:
Visst, demonstranter är ofta osakliga och provocerande? Är det ett skäl till att Bohlin också skall vara det?

Vi är helt överens om att pro-palestinier från såväl svenska vänstern som invandrare från mellanöstern är osakliga och provocerar. Därtill kan läggas att det finns kopplingar till Islamic Jihad, den iranska regimen och det muslimska släktnätverket Ali Khan och att personerna som anordnar demonstrationerna sprider grov antisemitism. Allt medan svenska vänstern hejar på som nickedockor.

Återigen ställer jag frågan du inte besvarade.

Citat:
Ursprungligen postat av najah-al-shammari
I Aktuellt-sändningen den 9 september visades ett klipp där Bohlin promenerade utanför sin arbetsplats, en samling palestinaanhängare skrek då "blod, blod, blod på dina händer" åt honom.

Bohlin stannade till 5-6 sekunder, tittade på den skrikande folkmassan, skakade på huvudet till en befängda anklagelsen.

Förstår jag rätt - menar du att ministern provocerade den skrikande folkmassan?

Du har inte reflekterat över att skrika "blod, blod, blod på dina händer" till en svensk minister i ett försök att skuldbelägga honom för en konflikt i en annan världsdel är det provokativa agerandet här?

Att titta på en skrikande folkmassa fem sekunder provocerar. Hade han varit inne på sitt tjänsterum, hade du sagt samma sak. Jag gissar på att så länge Carl-Oskar Bohlin gör något annat än att ta sitt eget liv, kommer du tycka att han provocerar. Det är så vänstern fungerar. Det är fint att ni blivit islamisternas nyttiga idioter.

Det du helt missat är att de hatiska demonstrationstågen har noll påverkan på israels agerande i frågan och sannolikt stjälper mer än hjälper palestinier i gaza. Men så länge vänstern får skrika ut sitt hat mot andra spelar verkligheten mindre roll.
Citera
2025-11-04, 00:14
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najah-al-shammari
Vi är helt överens om att pro-palestinier från såväl svenska vänstern som invandrare från mellanöstern är osakliga och provocerar. Därtill kan läggas att det finns kopplingar till Islamic Jihad, den iranska regimen och det muslimska släktnätverket Ali Khan och att personerna som anordnar demonstrationerna sprider grov antisemitism. Allt medan svenska vänstern hejar på som nickedockor.

Återigen ställer jag frågan du inte besvarade.

Att titta på en skrikande folkmassa fem sekunder provocerar. Hade han varit inne på sitt tjänsterum, hade du sagt samma sak. Jag gissar på att så länge Carl-Oskar Bohlin gör något annat än att ta sitt eget liv, kommer du tycka att han provocerar. Det är så vänstern fungerar. Det är fint att ni blivit islamisternas nyttiga idioter.

Det du helt missat är att de hatiska demonstrationstågen har noll påverkan på israels agerande i frågan och sannolikt stjälper mer än hjälper palestinier i gaza. Men så länge vänstern får skrika ut sitt hat mot andra spelar verkligheten mindre roll.

Det framgår tydligt av mitt förra svar att jag anser att ministern provocerade demonstranterna. Det är ostridigt och jag har svårt att se att någon kan hävda motsatsen. Nej, det hade inte varit samma sak om Bohlin suttit på sitt tjänsterum. Mycket märklig jämförelse.
Citera
2025-11-04, 23:32
Medlem
Citat:
Det var tidigare under dagen som Bohlin gick fram och stirrade på demonstranterna och bröstade upp sig på sitt oefterhärmliga vis som mycket väl med hans egna ord kan kallas provocerande och antisocialt dominansbeteende.

Det är ingen ursäkt för att de som följde efter Bohlin gjorde det, men man kan och bör kritisera Bohlin för det, som Guillou gjorde.
Du kanske skulle börja tro mer på vanliga medier och inte på V och Pro-Palestinska medier....
Citera
2025-11-05, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BalleAnka
Jan Guillou är som vanligt saklig och balanserad i sin beskrivning av Carl-Oskar:
Och du tycker att det är en trovärdig källa kommunisten Jan?
Var han själv på plats tror du?

Och varför i helvete skulle en minister utan livvakter gå fram och provocera ett gäng Pro-Palestinier???
Citera
2025-11-05, 00:21
Medlem
Citat:
Det framgår tydligt av mitt förra svar att jag anser att ministern provocerade demonstranterna. Det är ostridigt och jag har svårt att se att någon kan hävda motsatsen. Nej, det hade inte varit samma sak om Bohlin suttit på sitt tjänsterum. Mycket märklig jämförelse.
SÅ på vilket sätt skulle han provocera dom genom att han tittar på dom i ett par sekunder (som vilken annan Svensk som helst hade gjort om det står en grupp och skriker)??? Ni vänster-tomtar lever i en annan värld...
Citera
2025-11-05, 08:41
Medlem
BalleAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Och du tycker att det är en trovärdig källa kommunisten Jan?
Var han själv på plats tror du?

Och varför i helvete skulle en minister utan livvakter gå fram och provocera ett gäng Pro-Palestinier???

Min kommentar om att Guillou var saklig och balanserad var ironisk. Jag beklagar om det inte framgick.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in