2025-09-10, 00:57
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Ja rent generellt så är det så. Men jag har sett uppgifter på att han ska ha provocerat fram en reaktion hos demonstranterna/mobben. Vi får se hur åklagare ställer sig till detta.
Man måste tåla att någon stirrar på en.
Man kan inte vara hur lättkränkt som helst.
Citera
2025-09-10, 01:12
Medlem
TopDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Man måste tåla att någon stirrar på en.

Man måste tåla att någon ropar åt en.
I synnerhet när man tidigare spatserade runt som att man var Conor McGregor när man hade polisbeskydd. Vilken ärkefjant.
Citera
2025-09-10, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Bohlin provocerade dem innan:

https://www.friatider.se/har-provoce...n-borjar-filma

Bohlin verkar vara en allmänt riktigt tråkig jävel.

Det är också väldigt talande att alla politiker genast ställer sig på Bohlins sida. Ingen ska få göra det jobbigt för våra stackars politiker

Bohlin har en sån uppsyn som tyder på att han inte är den skarpaste kniven i lådan. Skulle gissa på ganska låg IQ.

Jag skulle inte heller bli förvånad om han på något sätt sökt konfrontation på kvällen.
Citera
2025-09-10, 01:19
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopDog
Man måste tåla att någon ropar åt en.
I synnerhet när man tidigare spatserade runt som att man var Conor McGregor när man hade polisbeskydd. Vilken ärkefjant.
Araberna förföljde ministern. Så vill vi inte ha det i Sverige. Inga barbarer på våra gator.
Hade varit ok om dom stod kvar på plats och gapade, men icke, efter skulle dom.
Citera
2025-09-10, 01:26
Medlem
TopDogs avatar
Citat:
Araberna förföljde ministern. Så vill vi inte ha det i Sverige. Inga barbarer på våra gator.

“Om du ska gå runt och spänna dig så får du stå ditt kast när bluffen synas.”
Tror det är Andra Moseboken
Citera
2025-09-10, 01:37
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:

Ja de gick L Å N G T utanför deras av tillstånd givna demonstrationsområde.

Riv deras fortsatta, framtida tillstånd att demonstrera! De har förverkat den rätten.
Citera
2025-09-10, 02:15
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaneHaj
B*hlin har en sån uppsyn som tyder på att han inte är den skarpaste kniven i lådan. Skulle gissa på ganska låg IQ.

Jag skulle inte heller bli förvånad om han på något sätt sökt konfrontation på kvällen.

Du menar alltså att han sökte konfrontation med en hop potentiella terrorister?

Varför skulle han göra det ensam?
Citera
2025-09-10, 03:05
Avstängd
Matadhamsters avatar
Citat:
Ja rent generellt så är det så. Men jag har sett uppgifter på att han ska ha provocerat fram en reaktion hos demonstranterna/mobben. Vi får se hur åklagare ställer sig till detta.
Han blev uppenbart provocerad av demonstrationen och visade tydligt ilska. Det är inte något som gör det acceptabelt att förfölja en ensam person och skrika efter den på gatan. Det är vuxna människor vi pratar om. Sådana beteenden lär sig barn och mycket unga, att det inte är socialt accepterat.

Så nej, han "provocerar" inte dem eftersom man inte får börja ge sig på folk för att man är fler än en. Om de istället däremot stått på håll och ropat ut vad de nu gjorde medan de förföljde honom, hade varit en mer okej handling som respons.

Demokrati är inte synonymt med att förfölja oliktänkande. Som aktivister finns det bättre sätt att protestera emot en enskild politiker om man upplever personen som provocerande.

Jag åker inte till min läkares hem eller andra som tydligt begått grova "provokationer" för att skada mitt liv och min person samt anseende. Ska jag kanske ställa mig i deras trädgård och skrika slagord?

Det skulle bli väldigt jobbigt för många människor i Sverige om vi alltid gav dem ett uppsökande beteende var gång de bar sig illa åt eller som vi ansåg att de burit sig illa åt.
Citera
2025-09-10, 03:15
Avstängd
Matadhamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Du menar alltså att han sökte konfrontation med en hop potentiella terrorister?

Varför skulle han göra det ensam?
Det är såklart som så att människor uppfattat honom som en hetlevrad person och de försökte få honom att känna rädsla eller tappa humöret för att få politisk kontroll över honom.

Det pga att han tydligt markerat sitt ogillande för dem, ja. De fick något att försöka bita tag i för att det är så människor gör när de är lågbegåvade.

Spelar ingen roll om de är höger, eller vänster. Låg IQ och att följa med i en massa är ofta kompatibelt.

Givetvis hjälper det inte barn som svälter att trakassera människor med makt eftersom det innebär att människor med makt då känner sig enade emot en gemensam fiende. De med maktposition gillar knappast att ens ha fel eller att pekas ut som sådan som gör fel och de är psykopater när det sedan gäller att sabotera som snuttefilt.

Våra demonstrationer har verkligen förändrats med åren Inte för att jag någonsin stått bland demonstranter för något alls. Den dagen jag gör det är vår demokrati i svår kris.
Citera
2025-09-10, 04:24
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlyatMan
Palestinier bor och har bott där under alla dessa styren.
Eller menar du att det var tomt mellan varje skifte?
Det existerade ingen särskilt folkgrupp som var ”palestinier” under romar-, turk-, britt- eller judestyret. Det var Arafat som hårdlanserade begreppet på 60-talet. Palestinier idag är som vilket våldsamt, inavlat, stinkande, vrålande, kriminellt arabsmuts som helst (längre tillbaka var palestinier alla möjliga; judar, araber, kristna och alla andra som råkade bo i det bibliska palestinaområdet).
Citera
2025-09-10, 04:46
Citat:

Vad är detta för ryzztrolleri? Finns inget som legitimerar en "Palestinamobb" att förfölja människor, i synnerhet inte ministrar. Snacka om att vänsterpacket gjort bort sig. Samtliga bör letas upp och utvisas på en gång.

Det ska över huvud taget inte finnas någon Palestinamobb i Sverige!!!
Citera
2025-09-10, 04:46
Medlem
liernos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyrista
Huss*in Abd*lzahra (*=e), 30 år, bor i Gustavsberg. Tidigare i Malmö.

Dömd sex gånger:

2018-01-30: döms för ringa narkotikabrott till 30 dagsböter à 50 kronor (Malmö tingsräott).

2021-02-25: döms till dagsböter för olovlig körning, rattfylleri och ringa narkotikabrott (Malmö tingsrätt).

2022-07-28: döms för ringa narkotikabrott till 30 dagsböter om 120 kronor vardera (Stockholms tingsrätt).

2023-03-15: döms för både missbruk av urkund och grov olovlig körning på Järvaleden. Straffet blev 80 dagsböter om sammanlagt 9 600 kronor (Solna tingsrätt).

2024-07-10: döms för grov olovlig körning på Stadsgårdsleden. den 22 maj 2024. Han får påföljden 70 dagsböter om 50 kronor, totalt 3 500 kronor (Stockholms tingsrätt).

2024-10-29: döms för grov olovlig körning på Skärgårdsvägenoch får påföljden 100 dagsböter om 50 kronor, totalt 5 000 kronor (Nacka tingsrätt).

Låter som en resurs. Jobbar han?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in