• 6
  • 7
2025-09-10, 09:13
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Vilken tur du har då.

Jag har ändå inte fel. Varubrev sorteras fortfarande på brevterminal. Eller tror du fortfarande ditt Varubrev sorteras på paketterminal för du anser att det är paket?
Jag postar 1000-tals brev och paket varje år och det enda som är intressant är priset, att de kommer fram snabbt, att de kommer fram. Dina tankar finns bara i din hjärna och jag är förvånad att du är så dum att du inte fattar hur ointresserade andra är, men skapa gärna en tråd där du diskuterar postsäckar och kanske blir det månadens tråd.
Citera
2025-09-10, 10:01
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Vilken tur du har då.

Jag har ändå inte fel. Varubrev sorteras fortfarande på brevterminal. Eller tror du fortfarande ditt Varubrev sorteras på paketterminal för du anser att det är paket?

Du tänker på första anhalten här. Där breven som stoppats i dom gula lådorna sorteras ut. Ja det kan nog sorteras på någon egen terminal eller någon inhägnad del på terminalen. Sedan kan flöden gå ihop och separeras igen. Du kan ju fråga om du får göra ett studiebesök på postverket. Du verkar ju helt fanatiskt besatt av postens terminaler.

Jag själv har varit många gånger på postens terminaler runt 2000 talet. Då var det verkligen separerade flöden mellan brev och paket. Jag kan garantera att du hade börjat hoppa jämfota och dreggla vitt skum om du fått se brevsorteringsmaskinen då. Oj oj oj säger jag bara! Då fick man även lära sig att man aldrig någonsin skall skriva något personligt på vykort eller liknande.

Det märks att du har svårt att tänka utanför dina egna uppsatta ramar och regler. Det blir kortslutning i plytet när något helt plötsligt hamnar utanför dina egna uppmålade regler och strukturer som någon berätta för dig på sent 90 -tal.

Om vi tar amazon som ett exempel. Så har ju dom rätt stora volymer som skickas varje dag. Jag kan tänka mig att de byggt upp egna flöden och noder antagligen i början av flödet. Fast det är för fasiken inte Jeff Bezos som står på Ica och delar ut paketet. Utan någonstans har flödet separerats och gått över till något annat transportföretag och flöde.
Senast redigerad av eldrattan 2025-09-10 kl. 10:03.
Citera
2025-09-10, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Här (lägenhet) lägger dom bara varubrev som inte får plats utanför dörren, hälften av gångerna ringer dom inte ens på dörren.
(Vilket är extremt irriterande när man bor på markplan så paketet syns utifrån gatan i mindre fint område, numera har vi iaf portkod så det inte står helt öppet hela tiden)

Det där låter ju inte bra. Får inte paketet plats i lådan eller brevinkastet så borde det
gå till utlämningsställe.
Citera
2025-09-10, 11:17
Medlem
Citat:
Det är fortfarande separata flöden. Varubrev sorteras på brevterminal. Paket på paketterminal. Inte speciellt komplicerat.

Ok, tack.

Jag vet att när det gäller distribution ut till utdelningskontor i landet så går båda flödena
i samma lastbilar. Brev och paket går i samma bil ut från tex sorterings anläggningar som Ånge
Citera
2025-09-10, 14:56
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Det där låter ju inte bra. Får inte paketet plats i lådan eller brevinkastet så borde det
gå till utlämningsställe.

Är främsta problemet när sakerna går som brev, men önskar att dom iaf ringde på.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in