2025-09-09, 11:54
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Asylinvandringen är nu den minsta sedan 1980-talet när Palme styrde. Läs på.

Jag har läst på. Har du?
Asylinvandrare är bara en kategori invandrare. Sedan 2022 har totalt ca 100000 invandrare årligen fått uppehållstillstånd i Sverige. Invandringen har inte minskat. Det är såhär man lurar borgarpack och SD fan boys.
Citera
2025-09-09, 11:57
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
Jag har läst på. Har du?
Asylinvandrare är bara en kategori invandrare. Sedan 2022 har totalt ca 100000 invandrare årligen fått uppehållstillstånd i Sverige. Invandringen har inte minskat. Det är såhär man lurar borgarpack och SD fan boys.
Två med uppehållstillstånd bor i min lägenhet, det är tyska studenter som via erasmusprogrammet pluggar ett extra år i Linköping. En av dem jobbar på commerzbank i Frankfurt och har enorm lön.

I själva verket är över 20.000 av de 100.000 svenska uppehållstillstånd kopplade till universitetet.

Min dotter pluggar engelska i Sydney och har uppehållstillstånd där. Det är hemskt.

Du kanske är rädd för alla människor på jorden och i så fall får du undvika att gå nära min lägenhet. Det pågår hemska studier där. Sydney är också fullt med utlänningar.

Jag tycker synd om er på landet som inte vill se människor. Men det är OK, du får bo här ändå.
Senast redigerad av Paris24 2025-09-09 kl. 12:00.
Citera
2025-09-09, 12:03
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Om ett år vet vi om jag får vad jag önskar, politiker som agerar. Vad du önskar är däremot dolt i rödgrön röra.
Om du läser din mening en gång till så fattar du varför det är oerhört korkat formulerat.
Citera
2025-09-09, 12:13
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Två med uppehållstillstånd bor i min lägenhet, det är tyska studenter som via erasmusprogrammet pluggar ett extra år i Linköping. En av dem jobbar på commerzbank i Frankfurt och har enorm lön.

I själva verket är över 20.000 av de 100.000 kopplade till universitetet.

Min dotter pluggar engelska i Sydney och har uppehållstillstånd där. Det är hemsk.

Du kanske är rädd för alla människor på jorden och i så fall får du undvika att gå nära min lägenhet. Det pågår hemska studier där. Sydney är också fullt med utlänningar.

Jag tycker synd om er på landet som inte vill se människor. Men det är OK, du får bo här ändå.

Jag träffade Ahmed, tysk universitetsstudent...

Varför kommer alltid denna plockepinn-retorik fram när man inte kan bemöta sakfrågan? Jag har inget emot invandring per se, men jag är emot ohållbar sådan som kostar mer än den smakar. Vilket Sverige har. För vi tar emot 100000 individer årligen. Det kan man tycka vad man vill om, men det är väl bra att se saker för vad de är istället för att snorta mygg och suga av kameler eller vad fan det heter.
Senast redigerad av ItsWednesday 2025-09-09 kl. 12:25.
Citera
2025-09-09, 12:27
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Jag träffade Ahmed, tysk universitetsstudent...

Varför kommer alltid denna plockepinn-retorik fram när man inte kan bemöta sakfrågan? Jag har inget emot invandring per se, men jag är emot ohållbar sådan som kostar mer än den smakar. Vilket Sverige har. För vi tar emot 100000 individer årligen. Det kan man tycka vad man vill om, men det är väl bra att se saker för vad de är istället för att snorta mygg och suga av kameler eller vad fan det heter.
Jag har två tyskar i min lägenhet (Julian och Herman) och du själv tror tyskar heter Ahmed och har aldrig träffat någon med uppehållstillstånd, och du tycker jag ska läsa på i sakfrågan?

Men jag förstår att jag borde hållit efter min dotter lite bättre som jag lät flytta till Sydney, det bor farligt många invandrare där t.ex 30% asiater. DOTER som du antagligen uttalar ordet. För du låter riktigt riktigt gammal.
Senast redigerad av Paris24 2025-09-09 kl. 12:35.
Citera
2025-09-09, 12:43
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Jag har två tyskar i min lägenhet (Julian och Herman) och du själv tror tyskar heter Ahmed och har aldrig träffat någon med uppehållstillstånd, och du tycker jag ska läsa på i sakfrågan?

Men jag förstår att jag borde hållit efter min dotter lite bättre som jag lät flytta till Sydney, det bor farligt många invandrare där t.ex 30% asiater. DOTER som du antagligen uttalar ordet. För du låter riktigt riktigt gammal.

Vad pratar du ens om? Har du fått en stroke? Kan vi vara överens om att det inte spelar någon roll huruvida det är en höger- eller vänsterregering som sitter vid styret, för båda för en destruktiv invandringspolitik?
Citera
2025-09-09, 12:46
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Vad pratar du ens om? Har du fått en stroke? Kan vi vara överens om att det inte spelar någon roll huruvida det är en höger- eller vänsterregering som sitter vid styret, för båda för en destruktiv invandringspolitik?
Jag repeterar fakta, Sverige 2025 tar in rekordfå asylinvandrare och regeringen har alltså levererat och det är utmärkt. Det finns inget mer att göra där, vi klarar 5000 asylanter. I övrigt verkar Sverige behöva ca 100.000 studenter, lärare, foodora-arbetare per år eftersom jag inte kan se någon negativ invandring alls i Sverige sedan 2 år så fungerar reglerna bra: en svensk åker till Sydney en tysk kommer till Stockholm. Gäller bra orter t.ex Lund Linköping Stockholm. Kanske bor du på sämre ort och i så fall är tipset att flytta istället för att gråta på FB.
Senast redigerad av Paris24 2025-09-09 kl. 12:49.
Citera
2025-09-09, 12:51
Medlem
Citat:
Varför kommer alltid denna plockepinn-retorik fram när man inte kan bemöta sakfrågan? Jag har inget emot invandring per se, men jag är emot ohållbar sådan som kostar mer än den smakar.
Men då bör du ju inte gråta över invandring, utan istället argumentera mot bidragspolitiken.

Argumentera för Singapores lösning. Ingen asylinvandring. Låga skatter, inga bidrag i största allmänhet. Fri arbetsmarknad, du får arbeta för den ersättning som erbjuds.

Men de som gnäller här i forumet gör inte det. Det är som om de vill ha bidragen till sig själva.
Citera
2025-09-09, 12:55
Medlem
Citat:
Finns en intressant tråd där SD:s Stegrud analyseras, inklusive hennes groda om "invandrare".
(FB) Jessica Stegrud (SD)
Som svar på grodan går Benjamin Dousa (m) biståndsminister ut i agenda och förklarar vad han tycker är dåligt med Stegruds uttalande.

Så nu är det helt kört ut för högern inför valet. Det som gäller är att SD inte är som andra, de är rasister, och de kan man aldrig samarbeta med. Vänstern kommer alltså att vinna valet.

Men Dousa får då följande fråga från agenda: Hur påverkar detta (Stegerud) samarbetet mellan M och SD?

Och hans svar är glasklart. Det påverkar inte samarbetet någonting alls. Alla vet att M och SD har olika åsikter i en del frågor. Men de samarbetar i sakfrågor som kärnkraft, skatter, invandring, och det samarbetet har varit fruktsamt i tre år och M + SD kommer att fortsätta med det. Vad Stegrud tycker och säger har ingenting med samarbetet att göra.

Exakt så är det. Det finns inget läge i riksdagen 2026 med ett block som kan få en majoritet. Istället måste man se förbi skillnaderna mellan partierna och samarbeta i sakfrågor för att ta Sverige framåt.

M + SD + KD + L kan redan samarbeta. S+MP+V+C är tvärtom ointresserade av sakfrågor eftersom de spretar så enorm i sina åsikter. De är enbart intresserade av själva makten. Men det räcker inte för att vinna valet, det är för andefattigt.

Så här har M + SD vinst-strategin klar för nästa val. Sakfrågor. Jag tror även att de kan få med C på tåget. Då vinner de valet enkelt.

Vad tror ni? Ska sakfrågor avgöra valet eller ska rasistsämpling anno 2014 göra det?
Varför blandar du in SD här??

SD är ett utpräglat vänsterparti som står mellan V och S politiskt. Dom står till vänster om S.

Frågar du SD vad dom gillar Sovjet-politik med prisreglering och långa köer så reser dom sig upp och ropar JAAA.
Sovjet politiken med hyresregleringen menar dom är utmärkt.

Endast de som står långt till vänster har den minsta tolerans för Hyresregleringen.
Citera
2025-09-09, 12:57
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekbo251
Varför blandar du in SD här??

SD är ett utpräglat vänsterparti som står mellan V och S politiskt. Dom står till vänster om S.

Frågar du SD vad dom gillar Sovjet-politik med prisreglering och långa köer så reser dom sig upp och ropar JAAA.
Sovjet politiken med hyresregleringen menar dom är utmärkt.

Endast de som står långt till vänster har den minsta tolerans för Hyresregleringen.
SD är inblandat eftersom de är basen för Kristerssons nästa regering.

Det finns inget parti som vill riva upp hyresregleringen helt, tyvärr. Men det är inte en jätteviktig fråga, som kärnkraft eller brott och invandring. Alla med pengar kan köpa en BR.

Du bör inte rösta eftersom du inte vet vad partierna står för eller hur de samarbetar eller hur riksdagen fungerar.
Senast redigerad av Paris24 2025-09-09 kl. 13:01.
Citera
2025-09-09, 13:02
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Jag repeterar fakta, Sverige 2025 tar in rekordfå asylinvandrare och regeringen har alltså levererat och det är utmärkt. Det finns inget mer att göra där, vi klarar 5000 asylanter. I övrigt verkar Sverige behöva ca 100.000 studenter, lärare, foodora-arbetare per år eftersom jag inte kan se någon negativ invandring alls i Sverige sedan 2 år så fungerar reglerna bra: en svensk åker till Sydney en tysk kommer till Stockholm. Gäller bra orter t.ex Lund Linköping Stockholm. Kanske bor du på sämre ort och i så fall är tipset att flytta istället för att gråta på FB.

Nä, men dåså. Du är fine med den förda massinvandringspolitiken. Det har du all rätt att vara. Då borde du vara fine med de rödgrönas dito, för det är samma sak. Var det så svårt att svara på utan att jiddra loss om din orelevanta dotter och komma med diverse tillmälen?

Citat:
Ursprungligen postat av ekbo251
Men då bör du ju inte gråta över invandring, utan istället argumentera mot bidragspolitiken.

Argumentera för Singapores lösning. Ingen asylinvandring. Låga skatter, inga bidrag i största allmänhet. Fri arbetsmarknad, du får arbeta för den ersättning som erbjuds.

Men de som gnäller här i forumet gör inte det. Det är som om de vill ha bidragen till sig själva.

Bidragspolitiken är en del av invandringspolitiken. De går lite hand i hand. Sen handlar det såklart inte bara om bidrag. Det handlar om saker som kriminalitet, välfärd och kultur också. Etnicitet också i viss mån.

Ja, jag ser hellre att skattepengar går till välfärd för medborgare födda i Sverige i första hand. Gamla och barn exempelvis.
Senast redigerad av ItsWednesday 2025-09-09 kl. 13:04.
Citera
2025-09-09, 13:11
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Nä, men dåså. Du är fine med den förda massinvandringspolitiken. Det har du all rätt att vara. Då borde du vara fine med de rödgrönas dito, för det är samma sak. Var det så svårt att svara på utan att jiddra loss om din orelevanta dotter och komma med diverse tillmälen?

Bidragspolitiken är en del av invandringspolitiken. De går lite hand i hand. Sen handlar det såklart inte bara om bidrag. Det handlar om saker som kriminalitet, välfärd och kultur också. Etnicitet också i viss mån.

Ja, jag ser hellre att skattepengar går till välfärd för medborgare födda i Sverige i första hand. Gamla och barn exempelvis.
Det finns ingen massinvandring. Folkökningen i Sverige den lägsta sedan år 2000.
https://www.scb.se/pressmeddelande/b...skade-fodslar/
Att ha en massa åsikter som underbyggs av falska fakta kallas i dagligt tal för Idioti.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in