2025-09-07, 23:10
Medlem
Användaren "Falsk-moderator" har inte bara blviit bannlyst, utan även fått hela sin profil raderad, så jag kan inte ens länka den här. Jag undrar hur det kommer sig och i vilka fall man raderar hela profilen?
2025-09-10, 11:36
Moderator
Maviels avatar
Citerar ur det pinnade inlägget högst upp:

Citat:
Ursprungligen postat av admin4
Om du undrar varför en viss användare blev avstängd, så finns det några enkla svar du bör ta till dig innan du skriver här.

1. Avstängningar och bannlysningar annonseras ut i forumet med samma namn. Klicka här.

2. Användaren har precis blivit avstängd, och noteringen har inte hunnits läggas ut i ovanstående forum ännu. Avvakta.

3. Om du inte hittar orsaken i Avstängningar och bannlysningar så beror det på att kontot var ett trollkonto till en tidigare avstängd eller bannlyst användare. Om användaren inte är tillbaka efter den tid som har angetts i Avstängningar och bannlysningar beror detta på att användaren under sin avstängning har brutit mot regel 1.07

admin4
2025-09-11, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Citerar ur det pinnade inlägget högst upp:
Fast denna användare blev inte "avstängd" utan bannlyst och inte nog med det, man kan inte ens länka till personens konto. Det är främst det ssitnämnda jag undrar över, under vilka omständigheter FB går ett steg längre för att mörka/censurera användarens existens efter att denne stängts av?
2025-09-13, 14:12
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Fast denna användare blev inte "avstängd" utan bannlyst och inte nog med det, man kan inte ens länka till personens konto. Det är främst det ssitnämnda jag undrar över, under vilka omständigheter FB går ett steg längre för att mörka/censurera användarens existens efter att denne stängts av?

Jag upprepar, läs det citerade. Dina frågor besvaras där.
2025-09-13, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Jag upprepar, läs det citerade. Dina frågor besvaras där.
Nej, det gör det inte. I det citerade står det att trollkonton bannlyses etc., men det står inte varför man inte längre kan se profilen på vissa konton medan man kan det på andra. Det är en fråga som är väldigt specifik och som INTE besvaras i det citerade (och nej, upprepa nu inte samma sak, för de gör de INTE).
2025-09-13, 16:54
Moderator
Maviels avatar
Jag har inte mer att delge beträffande detta, men det du undrar över diskuteras även i den här tråden.

(FB) Vad fan är ”bannlyst konto” och hur fan får detta ske?

Denna tråd låses.

/Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in