Citat:
Ursprungligen postat av
Sinnersten
Man kan göra det enkelt själv om man har besvär med det.
Det finns mycket att läsa om online och det behöver inte kosta några slantar direkt.
Om man inte har något besvär av det så är man troligen inte känslig för det så då behöver man kanske inte göra det heller.
Det finns även folk som inte tar betalt och kan hjälpa till om man är nybörjare.
Många är väldigt frikostiga med information för den som vill.
Jag gör det hemma ibland när det funnits behov och det har fungerat bra.
Men tror man inte på det och inte känner av det, så gör man det helt enkelt inte.
Det är nog sällan det handlar om en "Demon", för att svara på TS fråga.
Det är allt som oftast en person utan armar eller ben, ett medvetande som flyter runt och ställer till.
Medveten eller omedveten, det finns lite olika varianter.
Jag har dock inte svar på exakt allt.
Absolut ska man inte behöva punga ut med tusenlappar om det kniper, det reagerade jag främst mot.
Det stökiga
”medvetandet” är det ett slags metafysiskt väsen?
Citat:
Ursprungligen postat av
Omnik
Det existerar flera klassiska traditioner om energier och platsminne, t.ex. ''Feng shui''.
Fungerar det? Tja vem vet.
Alla har väl upplevt någon gång att visa hem, platser etc kan förnimmas som ''negativa'' utan att egentligen kunna förklaras varför. Rent intuitivt, instinktivt vill man bort därifrån trots att allt ser ut att vara normalt på ytan.
Jag tror inte den ''andliga disciplinen'' skiljer sig från den rent praktiska goda vanan i sitt grundläggande utförande. Se till att ha rent hemma, vädra ofta och låt frisk luft komma in. Dammsug och damma av ofta, undvik ansamla skräp, slängda kläder etc. Som morsan insisterade när man var liten, '' bädda sängen ''. Det hjälper även mot mikroplaster i hemmet.
Att tro en massa rökelse etc hjälper när man sedan lever i en svinstia är verkligen hippiens vanföreställningar. Du bjuder in satan själv i ett sådant hem.

Jag får uppfattningen av det låter som andligt pysslande i hemmet, lite som när vissa vänder, vrider, flyttar på saker, lägger in dofter, tänder ljus. Kanske ångestdämpande helt enkelt?
Citat:
Ursprungligen postat av
chunky000
måste fråga , vad går du och ts på.
Fortsätta att suga av farsan så blir allt bra serru.