2025-09-06, 21:00
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagSkaFixaDig
Grattis Mia. Du kommer leva resten av ditt liv med dagliga våldtäkter.

"Kom till Dubai, det är så bra här". Tokvänsterns självsanering.

Njut av islam och sharia.
Våldtäkterna pågår i detta nu. Första veckan är det fängelsechefen som gör vad han vill med kroppen. Sen är det Jamal och de andra hyenorna i vaktlaget som får turas om att gnaga i sig köttresterna. När Mia kommer därifrån blir det i en liksäck. Hon kommer att ta sitt liv.
Citera
2025-09-06, 21:07
Medlem
Dilkingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Hon kanske tog något när hon var full. Och sedan testades hennes blod och vips 15 år i fängelset.

Självklart är det efterblivet. Droger ska vara lagligt. Staten förstör många liv för normala människor som inte gör onda gärningar.

Hon visste vad som gällde. Det är annars hennes skyldighet att veta vad som gäller.
Bara att äta upp det.

Debattera legalisering någon annanstans drägg
Citera
2025-09-06, 21:13
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snigelslum
Mia O'Brien, 23, från Liverpool får livstids fängelse i Dubai.

Nu vädjar hennes mamma om hjälp.

”Hon gjorde ett väldigt dumt misstag och får nu betala priset”, skriver mamman Danielle McKenna.

https://www.expressen.se/nyheter/var...gelse-i-dubai/

Det framgår ingenstans vad hon dömts för. Någon som vet mer?

"Dagen efter Mi* O'Bri*ns öde blivit känt rapporterade brittiska medier, bland andra Daily Mail och the Sun att skälet till hennes livstidsstraff var narkotikabrott.

Juriststudenten ertappades med 50 gram kokain"

https://www.expressen.se/nyheter/var...gelse-i-dubai/

Hon får enkelt skylla sig själv, den rosa lagboken gäller helt uppenbart inte i Dubai.
Citera
2025-09-06, 21:13
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dilkington
Hon visste vad som gällde. Det är annars hennes skyldighet att veta vad som gäller.
Bara att äta upp det.

Don't do the crime if you can't do the time!
Citera
2025-09-06, 21:14
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Don't do the crime if you can't do the time!

Kan bara hålla med här, man ska visa respekt för lagstiftningen i det land man befinner sig i.
Citera
2025-09-06, 21:18
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Framförallt tror jag moderns formulering om ”ett misstag” var en grov underdrift.
Nästan ingen åker fast vid sitt första brott.

Moderns berättelse innehåller inga uppgifter hur länge före gripandet Mia befunnit sig i Dubai och hur hon då försörjde sig. Dubai är mycket dyrt att leva och bo i. Något måste Mia pysslat med för att haft råd att bo och leva där.

Joooo, jag vet absolut inte, detta är mina spekulationer men med tanke på hur hon ser ut på bilderna tror jag oxå att hon fnaskat ett tag, sillisar, anknäbb, fillers, blonderat hår etc…

Som du säger Dubai är dyrt, så för att drifta sig där har hon sannolikt sålt både sin kropp och lite cola.
Citera
2025-09-06, 21:23
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tratten52
Hon är snygg, hur i helvete kan man bli dömd till livstid för en sån skitsak. Tyvärr så är hon i klorna på kamelryttarna nu och det blir nog svårt att komma där ifrån. Kanske något att tänka på innan du sätter sig på Emirates flyget ner till arabnästet och gynnar grisarna.

Som jag skrev tidigare så ska hon visa respekt deras lagstiftning, hon trodde väl att hon kunde göra hur hon ville och slippa undan för att hon är kvinna.
Citera
2025-09-06, 21:34
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Kan bara hålla med här, man ska visa respekt för lagstiftningen i det land man befinner sig i.

Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Joooo, jag vet absolut inte, detta är mina spekulationer men med tanke på hur hon ser ut på bilderna tror jag oxå att hon fnaskat ett tag, sillisar, anknäbb, fillers, blonderat hår etc…

Som du säger Dubai är dyrt, så för att drifta sig där har hon sannolikt sålt både sin kropp och lite cola.

Ja man ska ha stor respekt för lagarna i länder man besöker. Allra helst länder med omvittnat hårda straff och undermåliga medeltida fängelser.
Leva lagligt, inte befatta sig med droger och ta seden dit man kommer är en god tumregel som alldeles för få människor tagit till sig. Såväl här som där.

Tyvärr talar mycket för att Mia bröt mot alltihop.
Hon ser ut som någon som går att köpa. Lätt att övertala till nästan vad som helst för en inte alltför stor summa.
Nu betalar hon själv istället ett högt pris för sin dumhet under många kommande år.

Tycker fortfarande mest synd om hennes förtvivlade mor och andra anhöriga i Storbritannien.
Modern har fyra barn till som hon får lägga sin kraft på och söka tröst hos.
Dottern Mia kommer vara utom synhåll 5 700 km bort, för lång tid framöver.
Senast redigerad av coli 2025-09-06 kl. 21:42.
Citera
2025-09-06, 21:44
Medlem
Fojoss avatar
Ganska starkt bevis på att vem som helst, oavsett kognitiv förmåga, kan komma in på juridikutbildningar.

Citat:
Framförallt tror jag moderns formulering om ”ett misstag” var en grov underdrift.
Nästan ingen åker fast vid sitt första brott.

Moderns berättelse innehåller inga uppgifter hur länge före gripandet Mia befunnit sig i Dubai och hur hon då försörjde sig. Dubai är mycket dyrt att leva och bo i. Något måste Mia pysslat med för att haft råd att bo och leva där.

Man har givetvis inte heller en så stor mängd som 50g kokain av misstag heller.
Senast redigerad av Fojos 2025-09-06 kl. 21:47.
Citera
2025-09-06, 21:48
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Contragulations
Mina kontakter i UAE säger att det handlar om en CBD vape.
Enligt Daily Mail handlade det om 50 gram kokain.
Citera
2025-09-06, 22:30
Medlem
Sancho.Panzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxitaxiiii
Hon är bara dum i huvudet, studerar juridik men håller inte koll på lagar och så till länder hon besöker. Jävla stolpskott, blev inte förvånad att hon ser ut som en blond bimbo.

Att läsa lagarna är en sak, men en juridikstudent borde veta att det är konstitutionen som visar hur hela rättssystemet fungerar. Där framgår snabbt att man befinner sig i en stat där individens friheter är starkt begränsade. Och man behöver knappast vara jurist för att förstå att 50 gram kokain i Dubai är något helt annat än på en random pub i Storbritannien.
Citera
2025-09-06, 22:46
Medlem
Skattmasen08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtriologi
Helvete va alla ska leka moralkärringar och incelbögar i varje tråd nu för tiden!
Svårt att föreställa sig om det vore ens vackra dotter hamna i den här situationen.
Inte helt uteslutet hon blivit lurad heller och någon placerat knarket i hennes väska.
Varför blev hon ens visiterad?
Kan ju va så att hon blev utvald just för att hon är snygg och vad de vill ha i dessa fängelser att "roa sig" med.
Kändisar och andra borde bojkotta sådana här länder nu.
Hon är ung, alla kan göra misstag.
Så jävla dömande alla är här som de själva är helt oskyldiga. Knappast.

Citat:
Ursprungligen postat av JagSkaFixaDig
Grattis Mia. Du kommer leva resten av ditt liv med dagliga våldtäkter.

"Kom till Dubai, det är så bra här". Tokvänsterns självsanering.

Njut av islam och sharia.

Landet där utomäktenskapligt sex är straffbart. Kvinnor får inte visa håret för män utanför familjen. Skulle därför förvåna mig om kvinnofängelser har manliga anställda. De få bilder jag har sett är det kvinnliga vakter i slöja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in