2025-09-07, 18:01
Medlem
Till Dubai för juridik studier...Swooop..Direkt in på praktikplats!Inte illa pinkat!"hon gjorde ett misstag"..Yupp att hon inte vet vilka länder man inte ska åka till,för att supporta deras syn på kvinnor bla.Tror hon hade blivit mer framgångsrik om hon i stället valt demokrati & humanist studier i Nordkorea.
Citera
2025-09-07, 18:08
Medlem
Uncorruptables avatar
Istället hade hon kunnat vara gift, ha familj och barn och ett bra liv i någon liten villa på den engelska landsbygden. Men neeeej , det är så mycket roligare åka och tjäna pengar på att knulla röven med Shejkerna. Men ja tills det inte är lika roligt
Citera
2025-09-07, 18:39
Medlem
JagSkaFixaDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turgenjev
Jag tror man får vara lite försiktig med att dra några långtgående slutsatser utifrån de premisserna som presenterats i The Sun och Daily Mail. Artiklarna om Mia O´Brien innehåller egentligen bara referat från modern som i sin tur fått informationen filtrerad från dottern via avlyssnade telefonsamtal. Ingen av tidningarna har gjort sig besväret att få tag i någon källa med förstahandsinformation om vad som föranlett fängslandet eller rättens domskäl. Åtminstone vad jag kan utläsa.
Det är, enligt min mening, alldeles för stora delar av skeendet som är höljt i dunkel.
Oavsett vad för brott hon gjort sig skyldig till så förtjänar hon inte att utsättas för tortyr i fängelset. Det är liksom en sån där allmänmänsklig rätt man kan tycka ska efterlevas och försvaras. I synnerhet om brottet gäller 50g kola.
Edit: rättade en ofullständig mening.

Förtjänar och förtjänar...

Det skiter ju araberna i. Hon kommer få reda på vad islam och sharia innebär. Jag tror inte hon kommer ut levande.
Citera
2025-09-07, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxitaxiiii
Hon är bara dum i huvudet, studerar juridik men håller inte koll på lagar och så till länder hon besöker. Jävla stolpskott, blev inte förvånad att hon ser ut som en blond bimbo.

Hon hade förmodligen koll på lagen men sket i den, trodde hon var nåt utöver andra, en riktig bitch, ett "whitetrash luder" helt enkelt! Hoppas hon blir kraftigt rövknullad varje dag i fängelset... det ska hon bara ha.
Citera
2025-09-07, 20:24
Avstängd
Molekyl3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sexyclasse
Tänk om hon drack en bärs också, eller gud förbjude, två? Kan ha bidragit till straffet.

Ja man vet att de är hycklare i dubai, gar man stålar så är ALLT lagligt, för vissa, fattiga behandlas annorlunda än de själva.

Tjejer vallfärda dit för att bli lyxprostituerade samt bli pissade/skitna på i förnedringssyften till dessa öken folk -med stålar.
Sunkstad!
Vilsna själar som vill dit och de som är födda där,de vet inte om det bara.
Citera
2025-09-07, 20:59
Medlem
Erik Östs avatar
Oavsett strafflängd kommer hon se ut som hon levt ett helt liv när hon släpps ut.
Citera
2025-09-07, 22:18
Medlem
midvintermorkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGretaReset
Som vanligt har kvinnor inget eget ansvar för sina handlingar utan det var dåligt inflytande från vänner.

"'This is a young girl, who went to university to do law, and unfortunately got mixed up in the wrong so-called friends and made a very stupid mistake and is now paying the price,'

MAn tror det är knarkrelaterat: https://www.ibtimes.co.uk/what-did-m...elated-1743242

Men nej hon har inte rökt på eller injecerat. Det handlar om smuggling eller försäljning. Men juridikstudenten förstod väl inte att det var olagligt?

Men det är lika duktiga som män! Däremot klarar de inte samma straffsats för samma brott

Jag ser det lite så här:

- En kvinna har två hål, d.v.s. det är 50/50 om hon får fittan knullad eller röven spräckt på kåken.

- En man har inget val. 100% tacos.
Senast redigerad av midvintermorker 2025-09-07 kl. 22:22.
Citera
2025-09-07, 22:38
Medlem
rosa_humlas avatar
Framgår av Expressens artikel att det var knark (såg inte att någon annan uppdaterat med källa gällande det):

”Dagen efter Mia O'Briens öde blivit känt rapporterade brittiska medier, bland andra Daily Mail och the Sun att skälet till hennes livstidsstraff var narkotikabrott.

Juriststudenten ertappades med 50 gram kokain.”
Citera
2025-09-07, 23:16
Medlem
Alonens avatar
Tänk att vara så jävla korkad… så att man hanterar ett halvt hekto kokain - i Arabemiraten!

Åsså det sannolika fnaskandet ovanpå detta. Idiotiskt!

Mammans försök att ”oskyldigförklara” dottern Mia tror jag bara retar upp kamelryttarna ännu mer…

Hon lär nog fan få göra sina 15 år - om hon överlever…
Senast redigerad av Alonen 2025-09-07 kl. 23:25.
Citera
2025-09-07, 23:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av EpicUsername
Vilket fascistland dubai verkar vara. Bakom den polerade ytan finns mycket mörker och slavarbetare.

Folk som reser dit (och liknande resmål) får skylla sig själv egentligen.

Efterblivna som skriver "men hon hade knarket ju!!!"

Nu är kokain rent skräp som bara fjortisar tycker är coolt, men vad spelar det för roll? Det borde resulterat i lite böter, även det bör ifrågesättas om det inte gällde försäljning då, då det är fascism när man ska bestämma över andras kroppar. Precis som abort. Bara fundamentala fanatiker är emot kvinnors rätt över sin egna kropp, jag bestämmer över min egna kropp, ingen annan. Precis som fundamentala är hjärntvättade om "knark" samtidigt som man står och röker cigaretter som är bland den mest dödliga och beroendeframkallande drogen som finns. Hycklare hela högen.

Haha, jaja, du får kontakta Dubais ambassad om att det är fascistfasoner ?

Tror du de lyssnar ?
- Nej de kommer att hålla sig kvar på stenåldern - de är ju funtade på det viset.
Men egendomligt nog kom det faktiskt en väsentlig strafflindring och det gäller vissa former av
ekobrott. Där har Dubai faktiskt sänkt straffen till 5-6 år.
Antagligen därför att de annars skulle få fängelserna knökfulla.
Andra arabländer har också följt efter med dessa strafflindringar...

Dubais fängelse ser tydligen rätt så fint ut vid utsidan vid entrén,
men inuti är det väl helt bedrövliga förhållanden kan man tänka sig ?

Citat:
Ursprungligen postat av EpicUsername
Vilket fascistland dubai verkar vara. Bakom den polerade ytan finns mycket mörker och slavarbetare.

Fast det finns ju en historisk förklaring till varför de har sådan hård syn på droger. De har ju historiskt sett haft mycket stora problem med sådant. Tex då opium var en vanlig handelsvara. Idag knaprar de visst tex Tramadol nästan som lösgodis.
Fentanyl verkar inte ha hittat dit än, men då går väl hela samhället överstyr.
De har liksom inga program för rehabinsatser heller, och kan bara då återvända till sin stenåldersmentalitet hämtad från Islam.

Citat:
Ursprungligen postat av Gonorre
Jag tror hon landar på 5–10 år efter överklagandet. Med lite diplomatiska påtryckningar kan det mycket väl bli ännu kortare. Risken för att hon ska råka riktigt illa ut i fängelset är liten. Hela världen följer fallet.

Det sorgligaste är att hade det varit Gnesta-Kalle som smugglat 50g i dragspelet istället för en ung tjej med silikonbröst och ankläppar hade det här aldrig ens blivit en notis i Södermanlands Nyheter.

ÖÖh, jag tror inte du begriper vilket rövhålsland Dubai verkligen är ?
Överklaganden går inte som på räls som i Sverige precis.
Det är helt andra premisser där, det kan mycket väl hinna gå 5 år
eller mera innan överklagandet ens kommer att tas upp..
Citera
2025-09-07, 23:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ImaTroll
Näh, jag försöker inte misstänkliggöra mamman. Jag skriver bara att jag tycker att det är konstigt. Dessutom tror jag att jag läst i engelska tidningar att Mia har två äldre bröder och även två yngre bröder. Med en så pass stor familj borde man väl kunna hitta 5-6 tusen för en biljett dit.
Trasig familj?

- Åh förlåt..... nu misstänkliggör jag hela familjen..

Det är nog inte så där himla enkelt att bara resa dit och sedan tro att de blir insläppta i fängelset,
bara så där ??

För det första så är väl det brittiska UD inkopplade kan man anta.
Plus att dottern lär ha fått en advokat tilldelad.
Mamman eller nära anhörig får kommunicera med advokaten om att få ett tillstånd för besök i fängelset.
Vanliga brev på papper är nog att föredra, breven måste förstås översättas till arabiska, annars
kan det var en fördel med att skriva på franska därför att
franskan är vida spridd i den arabiska världen.

Men detta kan ta tid, dessutom vill advokaten förstås ha betalt.

När tillståndet är klart så får väl den anhöriga ta med sig en tolk och en brittisk jurist som kan en hel del om arabvärldens bisarra rättssystem.
Därpå reser de dit och sammanstrålar med advokaten i Dubai.

Så kan de åka dit och besöka dottern. Det finns förstås regler för vad man får ha med sig,
alltså presenter av olika slag.
Det kanske blir en jobbig upplevelse så om mamman är äldre så kanske hon ska avstå.
Tänk på att det är mördande varmt där mest hela året, och ingen skugga eller svalka.

Ett par cigarrettlimpor till vakterna brukar bli uppskattat, plus några sedlar förstås.
Men absolut ingen alkohol.
Dubaiterna om man nu får kalla dem så, de kan nog nästan ingen engelska
så därför behövs det en tolk.

I vart fall blir det en dyr resa ändå, knappast 5-6 tusen som du antar.
Det är ju möjligt att hon bott där en längre tid, men inte haft pengar nog att
muta poliserna då hon greps ?
Citera
2025-09-08, 00:05
Medlem
Adrenaline976s avatar
Livstid för 50 gram kokain?
Citat:
Juriststudenten ertappades med 50 gram kokain.
https://www.expressen.se/nyheter/var...gelse-i-dubai/
Senast redigerad av Adrenaline976 2025-09-08 kl. 00:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in