2025-12-25, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Ja, man vill ju alltid hitta något bättre. När man legat med en karl i tre månader så trötnnar man, och då går det snabbast via nätet att hitta nya snygga kukar.

Tråkigt om det bara är det som ett förhållande går ut på.
Citera
2025-12-26, 21:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumPulse
baby trapping, dom tror att dom kan påtvinga sig själva på en kille genom att ha deras barn.
alla som dejtat en singel mamma vet att dom konstant försöker tränga sig på deras ex och skapa konflikter. dom kommer aldrig över honom.
tjejer är inte dumma dom vet om p-piller kondom o abort, dom väljer att "glömma" pillret när dom ligger med killen. tjejer är fantastisk bra på att avisa och undvika killar dom inte vill ligga med.
så denna idé "att det bara händer" är uridiotiskt och naivt.
att dom sen väljer det absolut värsta deadbeatet till far är väl bara för att dom är hybristofiler
Låter lite väl drastiskt att skaffa ett barn för att tro att man haffar killen med det?

Men jag håller med om att det är män som är dumma. De får ta lite eget ansvar
Citera
2025-12-26, 21:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cutepsycho
Tjejer som vägrar göra abort och istället tror att deras graviditet från en ons ska bli deras nystart i livet
Är inte alla barn en slags nystart på livet?

Varför skulle det vara från ett ons? Rent statistiskt måste det vara vanligare i en relation. Eller åtminstone kk…

Och självklart vägrar man abort om barnet är önskat. Det kanske t.o.m. är planerat.

Du är inte lite dum du. Och uppenbarligen ensam, bitter och barnlös.
Citera
2025-12-28, 23:46
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medborgarbidrag
Tråkigt om det bara är det som ett förhållande går ut på.

Givetvis väljer man sina förhållanden. En västafrikan jag dejtade var muslim, och han tyckte det var helt OK att vi hade 4-5 olika partners. Han hade ju inte mycket att säga när kläderna var på.

Vissa män är ju skapta för att endast resa upp plånboken, medan andra reser upp något mycket trevligare.
Citera
2025-12-29, 15:34
Medlem
blobben!!!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Barn ger en ekonomisk grundtrygghet: föräldrapeng, lättare att få bostad, barnbidrag, mer socialbidrag och bostadstillägg. Om man jobbar: VAB.
Till skillnad från män så är ju det här en sanning för många kvinnor. Jag har själv stött på flera kvinnor (singlar, utan barn) som verkar leta efter en "spermadonator" för att kunna vara hemma och slippa deras trista jobb. Inte heller verkar samhället se ner på den sortens attityd utan det är alltid mannens fel på ett eller annat sätt.
Citera
2025-12-30, 09:21
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blobben!!!
Till skillnad från män så är ju det här en sanning för många kvinnor. Jag har själv stött på flera kvinnor (singlar, utan barn) som verkar leta efter en "spermadonator" för att kunna vara hemma och slippa deras trista jobb. Inte heller verkar samhället se ner på den sortens attityd utan det är alltid mannens fel på ett eller annat sätt.

Denna iakttagelse kan jag skriva under på. Jag kommer från ett kvinnodominerande yrke och det är alltid någon som vabbar varje vecka.

Jag har en fundering, varför har så många kvinnor sina barn på heltid? Vad innebär det? Vart är fadern? Får han ens träffa sina barn eller vad innebär det att kvinnan icke har barnen på halvtid?
Citera
2025-12-30, 09:24
Medlem
Thyrells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nordlasten
Skrollade lite tinder idag och möttes av en bio där det stod nåt med "Stolt nybliven mamma till 2st änglar " tjejen var typ 22 år. Huuuur kan det finnas så många unga brudar som redan skaffat bort och sedan lämnat/blivit lämnade av killen? *Har jag missat nåt med det här? Tycker att man ser otroligt många profiler där kvinnan är i tidig 20-års ålder samt redan har barn.
Du kan fråga dig själv varför så många män som skaffat barn inte klarar av att vara en partner/förälder så de måste lämna eller blir utkastade?

Män vill tydligen knulla och löpa runt men inte ta ansvar längre.
Citera
2025-12-30, 10:01
Medlem
blobben!!!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrell
Du kan fråga dig själv varför så många män som skaffat barn inte klarar av att vara en partner/förälder så de måste lämna eller blir utkastade?

Män vill tydligen knulla och löpa runt men inte ta ansvar längre.
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Denna iakttagelse kan jag skriva under på. Jag kommer från ett kvinnodominerande yrke och det är alltid någon som vabbar varje vecka.

Jag har en fundering, varför har så många kvinnor sina barn på heltid? Vad innebär det? Vart är fadern? Får han ens träffa sina barn eller vad innebär det att kvinnan icke har barnen på halvtid?
Det tog inte mer än ett inlägg innan det rådande narrativet drog igång. Kvinnor har barnen på heltid eftersom "männen bara vill knulla och sedan försvinner". Att det finns tillgång till både preventivmedel och abort utesluts från diskussionen. Upplägget fungerar ju inte om inte kvinnan får ta på sig en offerkofta.

Nåde dig om du frågar om pappan till barnen. Man kan nästan få bilden att alla dessa barn blev till i en våldtäkt eftersom mannen på något sätt lurat kvinnan till att bli gravid. När det kommer fram att det i själva verket var kvinnan själv som kastade ut mannen så blir situationen nästan komisk. Mannen dög inte åt dig, så nu är det synd om dig för att du inte har en man? Lägg ägg!
Citera
2025-12-30, 10:43
Medlem
Thyrells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blobben!!!
Det tog inte mer än ett inlägg innan det rådande narrativet drog igång. Kvinnor har barnen på heltid eftersom "männen bara vill knulla och sedan försvinner". Att det finns tillgång till både preventivmedel och abort utesluts från diskussionen. Upplägget fungerar ju inte om inte kvinnan får ta på sig en offerkofta.

Nåde dig om du frågar om pappan till barnen. Man kan nästan få bilden att alla dessa barn blev till i en våldtäkt eftersom mannen på något sätt lurat kvinnan till att bli gravid. När det kommer fram att det i själva verket var kvinnan själv som kastade ut mannen så blir situationen nästan komisk. Mannen dög inte åt dig, så nu är det synd om dig för att du inte har en man? Lägg ägg!

Så du vet att det finns preventivmedel. Bra. Varför använder inte män dessa då? Varför lägga ansvaret på någon annan? Jo, för att de sedan kan hävda att de inte var med på att ha barn. Blamegame.
Abort, varför abort om man är ett par?

Med knulla och sticka, menar jag inte att de drar efter ligget, utan att männen drar när barnet kommer. Många män vill inte ta ansvar. De vill leka, spela dataspel, supa med polarna, träna osv. Allt är guld och gröna skogar så länge som de får leka. De lovar vitt och brett men de vill inte ta ansvar för något. Efter ett tag sticker de för att kvinnan ställer ultimatum; ta ansvar, eller så hittar de någon annan kvinna att slacka hos, för att slippa undan ansvar, tills hon också blir med barn.

Och, anledningen till varför kvinnorna har barnen mer än männen. Just för att männen inte kan eller vill ha det ansvaret. De flesta klarar bara en eller max två helger per månad och en vecka på sommaren. Resten, betalar de sig bort ifrån. Det blir ju billigare också på det viset, och mer tid till polare och dataspel.

Man up boys.
Citera
2025-12-30, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smegmium
Funderar allvarligt på att byta min nuvarande fantastiska kvinna, som också har svårt att få barn, till en yngre mer fertil sådan medan jag fortfarande är i rätt ålder. Blir det inget barn innan klimakteriet så dumpar jag henne. Jag har flera vänner som gjort likadant.

Livet är fullt av svåra val. Men detta är verkligheten och jag vill ha barn. Jag vill inte ha existentiell ångest livet ut.

Det kan var du som är infertil eller ni båda eller så knullar ni för lite
Citera
2025-12-30, 12:21
Medlem
Prostatits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Det är väl bra att de skaffar barn i rätt ålder.
Har själv varit på IVF med sambon och det sitter massor av 38 åringar där som inte lyckats få några barn och som kanske aldrig kommer att få det. Och det hade att göra med att dom prioriterade jobb och studier över att ha ett liv när dom var unga och fertila.

Ja det är dåligt att unga tjejer väljer män som inte tar hand om dem. Men det är ju det nya häftiga med självförsörjande kvinnor att de kan gå direkt till badboysen, få de bra generna till sina barn, slippa alla losers och klara sig ändå sedan.

Själv skulle jag kanske valt en ung kvinna med barn som bevisat att hon kan få barn, i stället för min nuvarande som uppenbarligen har enormt svårt att bli gravid och därför varit barnlös upp i 30 års åldern. Men så är det. Lyssnar man här inne så tror man ju att barnlösa kvinnor alltid är bättre. Så är det inte alls.

När jag var yngre såg jag nog ned på folk som skaffade barn som unga.
En åsikt som jag i och med det att man blivit äldre har ändrats.
Var nog inte mogen nog själv.
En kvinna på tjugo år är gott och väl biologiskt redo för barnafödande, detta förutsätter dock inte att hon är mentalt redo för att ta hand om ett barn.

Tror mängden singel föräldrar har mer att göra med en mer och mer otydlig könsfördelning, en identitetskris mellan kvinnor och män.
Män förväntas axla traditionellt kvinnliga sysslor och omvänt och där börjar bråken.

På en fungerande arbetsplats har folk tydliga roller.
I den moderna familjen har ingen en tydlig roll utan allt ska helt enkelt fungera och man hoppar mellan olika sysslor och ingen kan stå till svars när saker inte blir gjorda.
Istället pekar man finger på varandra.
Senast redigerad av Prostatit 2025-12-30 kl. 12:24.
Citera
2025-12-30, 12:24
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nordlasten
Skrollade lite tinder idag och möttes av en bio där det stod nåt med "Stolt nybliven mamma till 2st änglar " tjejen var typ 22 år. Huuuur kan det finnas så många unga brudar som redan skaffat bort och sedan lämnat/blivit lämnade av killen? *Har jag missat nåt med det här? Tycker att man ser otroligt många profiler där kvinnan är i tidig 20-års ålder samt redan har barn.

Så fort brudar får syn på en snygg kille blir dom på smällen

Dom är såna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in