2025-09-05, 16:10
Medlem
Skrollade lite tinder idag och möttes av en bio där det stod nåt med "Stolt nybliven mamma till 2st änglar " tjejen var typ 22 år. Huuuur kan det finnas så många unga brudar som redan skaffat bort och sedan lämnat/blivit lämnade av killen? *Har jag missat nåt med det här? Tycker att man ser otroligt många profiler där kvinnan är i tidig 20-års ålder samt redan har barn.
Citera
2025-09-05, 16:21
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nordlasten
Skrollade lite tinder idag och möttes av en bio där det stod nåt med "Stolt nybliven mamma till 2st änglar " tjejen var typ 22 år. Huuuur kan det finnas så många unga brudar som redan skaffat bort och sedan lämnat/blivit lämnade av killen? *Har jag missat nåt med det här? Tycker att man ser otroligt många profiler där kvinnan är i tidig 20-års ålder samt redan har barn.
Personerna du ser mest av på dejtingsajter, är de som har som har svårast att hitta någon. Mer eller mindre desperata.

Personer som har lätt att hitta någon, behöver ofta inte använda dejtingsajter, och om de gör det så blir de inte långvariga på sajten.

En 22-årig tjej utan barn, kan välja och vraka. En 22-årig tjej med barn kan inte välja och vraka.
Citera
2025-09-05, 16:25
Medlem
cutepsychos avatar
Citat:

Tjejer som vägrar göra abort och istället tror att deras graviditet från en ons ska bli deras nystart i livet
Citera
2025-09-05, 16:40
Avstängd
Citat:
Skrollade lite tinder idag och möttes av en bio där det stod nåt med "Stolt nybliven mamma till 2st änglar " tjejen var typ 22 år. Huuuur kan det finnas så många unga brudar som redan skaffat bort och sedan lämnat/blivit lämnade av killen?
Så här har det varit de senaste 25-30 åren. Ofta är det pga avsaknad av en bra fader.
Jag är över 40 men som häradsbetäckare drog jag hem många luder från krogen och varnade dom, skaffa inga jävla ungar. Tio år senare ser jag dom på krogen igen, inte lika tajta och fina som tidigare men visst fan lyssnade ingen av dom på mitt råd...
Citat:
Ursprungligen postat av cutepsycho
Tjejer som vägrar göra abort och istället tror att deras graviditet från en ons ska bli deras nystart i livet
Det verkar som att de enda smarta kvinnorna är de som inte skaffade barn.
Senast redigerad av Moranco 2025-09-05 kl. 16:42.
Citera
2025-09-05, 17:14
Medlem
Storstark68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cutepsycho

Finns många såna exempel där tjejer ofta inte vill ha nåt med barnets pappa att göra, sannolikt därför att tjejerna är homo. Känner till en del gifta män som blivit pappor efter medvetet snedsteg. Kuken måste ju ha sitt som brottarkungen sa.
Citera
2025-09-05, 17:28
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bone Collector
Personerna du ser mest av på dejtingsajter, är de som har som har svårast att hitta någon. Mer eller mindre desperata.

Personer som har lätt att hitta någon, behöver ofta inte använda dejtingsajter, och om de gör det så blir de inte långvariga på sajten.

En 22-årig tjej utan barn, kan välja och vraka. En 22-årig tjej med barn kan inte välja och vraka.

Du vet uppenbarligen INTE vad du pratar om. Tjejer använder tinder för att ligga hemma i soffan och välja och vraka.
Citera
2025-09-05, 17:47
Medlem
Spräckta kondomer
Citera
2025-09-05, 17:59
Medlem
bithaxs avatar
Citat:

Det är väl bra att de skaffar barn i rätt ålder.
Har själv varit på IVF med sambon och det sitter massor av 38 åringar där som inte lyckats få några barn och som kanske aldrig kommer att få det. Och det hade att göra med att dom prioriterade jobb och studier över att ha ett liv när dom var unga och fertila.

Ja det är dåligt att unga tjejer väljer män som inte tar hand om dem. Men det är ju det nya häftiga med självförsörjande kvinnor att de kan gå direkt till badboysen, få de bra generna till sina barn, slippa alla losers och klara sig ändå sedan.

Själv skulle jag kanske valt en ung kvinna med barn som bevisat att hon kan få barn, i stället för min nuvarande som uppenbarligen har enormt svårt att bli gravid och därför varit barnlös upp i 30 års åldern. Men så är det. Lyssnar man här inne så tror man ju att barnlösa kvinnor alltid är bättre. Så är det inte alls.
Senast redigerad av bithax 2025-09-05 kl. 18:07.
Citera
2025-09-05, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Har själv varit på IVF med sambon och det sitter massor av 38 åringar där som inte lyckats få några barn och som kanske aldrig kommer att få det. Och det hade att göra med att dom prioriterade jobb och studier över att ha ett liv när dom var unga och fertila.

Ja det är dåligt att unga tjejer väljer män som inte tar hand om dem. Men det är ju det nya häftiga med självförsörjande kvinnor att de kan gå direkt till badboysen, få de bra generna till sina barn, slippa alla losers och klara sig ändå sedan.

Själv skulle jag kanske valt en ung kvinna med barn som bevisat att hon kan få barn, i stället för min nuvarande som uppenbarligen har enormt svårt att bli gravid och därför varit barnlös upp i 30 års åldern. Men så är det. Lyssnar man här inne så tror man ju att barnlösa kvinnor alltid är bättre. Så är det inte alls.

Menar du att badboys har bra att gener och vad är en badboy i så fall?
Citera
2025-09-05, 18:31
Medlem
BoaToas avatar
För att Sverige är ett feministland där kvinnorna har makten.

Problemet när kvinnor ska ta beslut är att de oftast tar känslomässiga beslut.

Gäller framförallt vid val av partner.

Det var därför vi i hundratals år hade det som så att fadern lämnade över dottern till brudgummen. Män känner igen dåliga män (aka badboys/nolifers). Det gör tyvärr inte kvinnor.

Så det har blivit en klassiker i Sverige.
Kvinnor kastar bort sina bästa år på smutskillar som de sedan aldrig håller med.

Kvar blir kvinnorna med trauman, könssjukdomar och ofta barn.

Det är här simpen kommer in i bilden (aka nice guy/stabila killen). Han får oftast städa upp röran och får oftast minimalt tillbaka.

Vilken kärlekssaga va?🥰
Citera
2025-09-05, 18:37
Medlem
Är det inte så att unga kvinnor blivit så jävla kinkiga och inget duger åt dem i längden? Allt ska vara nytt och flashigt hela tiden så man kan visa bilder på Insta?

Tror många tänker så här:

År 2016: "Åh vilken läcker kille! Han vill jag va med! 1 år senare: "mina vänninor ska ha/ har fått barn... jag vill att vi skaffar barn vi med!"
År 2018-2019 har de fått 1-2 ungar

2023-2024: "Hm flera av mina vänninor har separerat... Är inte min Fredrik rätt trist och vanlig nu för tiden? Vänninorna dejtar nya spännande killar... Äh jag är less på mitt förhållande jag med, lika bra vi separerar vi med... Sen kan jag hänga med vänninorna ut och ragga igen.. bli en i gänget igen liksom..."

Sen hänger de på Tinder och Badoo:
"Fräsh mamma till mina två små guldklimpar, 2 barn varannan vecka, och JA, jag har tatuerat in barnens namn och födelsedatum på axeln..."
Citera
2025-09-05, 18:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bithax

Funderar allvarligt på att byta min nuvarande fantastiska kvinna, som också har svårt att få barn, till en yngre mer fertil sådan medan jag fortfarande är i rätt ålder. Blir det inget barn innan klimakteriet så dumpar jag henne. Jag har flera vänner som gjort likadant.

Livet är fullt av svåra val. Men detta är verkligheten och jag vill ha barn. Jag vill inte ha existentiell ångest livet ut.
Senast redigerad av Smegmium 2025-09-05 kl. 18:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in