Citat:
Ursprungligen postat av
nordlasten
Skrollade lite tinder idag och möttes av en bio där det stod nåt med "Stolt nybliven mamma till 2st änglar " tjejen var typ 22 år. Huuuur kan det finnas så många unga brudar som redan skaffat bort och sedan lämnat/blivit lämnade av killen? *Har jag missat nåt med det här? Tycker att man ser otroligt många profiler där kvinnan är i tidig 20-års ålder samt redan har barn.
Det är väl bra att de skaffar barn i rätt ålder.
Har själv varit på IVF med sambon och det sitter massor av 38 åringar där som inte lyckats få några barn och som kanske aldrig kommer att få det. Och det hade att göra med att dom prioriterade jobb och studier över att ha ett liv när dom var unga och fertila.
Ja det är dåligt att unga tjejer väljer män som inte tar hand om dem. Men det är ju det nya häftiga med självförsörjande kvinnor att de kan gå direkt till badboysen, få de bra generna till sina barn, slippa alla losers och klara sig ändå sedan.
Själv skulle jag kanske valt en ung kvinna med barn som bevisat att hon kan få barn, i stället för min nuvarande som uppenbarligen har enormt svårt att bli gravid och därför varit barnlös upp i 30 års åldern. Men så är det. Lyssnar man här inne så tror man ju att barnlösa kvinnor alltid är bättre. Så är det inte alls.