2025-09-05, 06:47
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PickleJuice
Spekulativt men, "Mobbad slår tillbaka mot mobbare"situation?
Som denna menar du?
https://youtu.be/S7TYr4PFQGk?si=QzGRwgTuyDUp8CKG

Edit: pucktvåa…
Senast redigerad av Reverend.Camden 2025-09-05 kl. 06:50.
Citera
2025-09-05, 06:52
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Du har sett för mycket hollywoodfilmer. Snarare "lättkränkt neger flippade för att någon tilltalade honom". Snart i en skola nära dig.
Slogs något så innihelvete när jag gick i skolan. Tillslut blev det en sport att skicka de yngre mot mig som något bakvänt mandomsprov.

Allt slutade tvärt när jag plockade ut ledaren för skiten, utmanande honom offentligt så han inte kunde backa och formligen slog sönder honom. Då slutade det, men det var år av helvete innan dess skall du veta.

Jag är ingen neger.
Citera
2025-09-05, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Ptja. Den elev som kände sig kränkt hanterade onekligen problemet på ett mycket lyckat sätt. Nu slipper han sannolikt fler ovälkomna upptåg på sin bekostnad framöver.

Fungerar det verkligen så i fängelset?
Citera
2025-09-05, 07:01
Medlem
ReijoHervonens avatar
Jag undrar, "det var bara på skämt" är vad mobbare brukar kalla det för när dom mobbar.
Citera
2025-09-05, 07:20
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intressgruppen
20 % of the wizards cast 80% of the spells är fösta tanken.

Hundvisslan är 13%/52% alternativt 13%/90%
Citera
2025-09-05, 07:41
Medlem
browneyes avatar
Citat:
– Han är generad. Han är skadad. Han kämpar, säger Lukas pappa Michael Hardeman till kanalen KLTV.

Hmm. Va?
Citera
2025-09-05, 07:44
Medlem
HanMedPinnens avatar
Utan att veta vad "skämtet" bestått i är det omöjligt att säga något vettigt om situationen. Om skämtet var "och förresten är din mamma ett jävla luder som förmodligen grät när du föddes för att hon visste att hon skulle föra sina dampiga knarkargener vidare till en värdelös och illaluktande inceltjockis som hon inte skulle ha vare sig tid, lust, ork eller råd att ta hand om", för tredje gången den dagen ligger saken i ett annat läge än om det var ett skämt om två tomater. Särskilt om det ligger lite sanning i det. Folk lackar ur. Barn lackar ur. Det rättfärdigar inte ett dråpförsök, men är det upprepade slag mot huvudet eller en för hård knuff med dåligt begrepp om var skämtaren skulle landa? Vi vet inte.
Citera
2025-09-05, 07:45
Medlem
Nollpunktnolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TarmeBaisse
Det står ju inget om gärningsmannen. Döms inte personen för mordförsök?

Välkommen till den nya svenska journalistiken! Huruvida någon har begått mordförsök och eventuellt blivit dömd: helt ointressant.

Hoppas i alla fall att "journalisten" kom ihåg att berätta i vilken stad, vilket land och eventuellt vilket år händelsen inträffade.
Citera
2025-09-05, 07:46
Medlem
HanMedPinnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av browneye
Hmm. Va?
Engelskans embarrassed kan ju betyda förödmjukad. Dålig översättning?
Senast redigerad av HanMedPinnen 2025-09-05 kl. 07:52.
Citera
2025-09-05, 07:50
Medlem
browneyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HanMedPinnen
Engelskans embraced kan ju betyda förödmjukad. Dålig översättning?

Embarrassed tror jag du menar. Visar väl vilken nivå den här artikeln ligger på om man kan tolka det så in i helvete fel. Direktöversättning utan kontextuell bearbetning är obra. Frågan är ju varför detta skulle ha nyhetsvärde i Sverige överhuvudtaget.
Citera
2025-09-05, 07:54
Medlem
HanMedPinnens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av browneye
Embarrassed tror jag du menar. Visar väl vilken nivå den här artikeln ligger på om man kan tolka det så in i helvete fel. Direktöversättning utan kontextuell bearbetning är obra. Frågan är ju varför detta skulle ha nyhetsvärde i Sverige överhuvudtaget.
Ja. Tack! Farlig stavningskontroll i morgonstressen!

Och din poäng om att det är talande för artikelns kvalitet är god.
Citera
2025-09-05, 08:12
Medlem
Rymdkommissaries avatar
Att nästan slå ihjäl någon för ett skämt är galet. Å andra sidan, vet man något om bakgrunden till händelsen?

Eller vänta nu, humor ja.. ska jag skratta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in