2025-09-05, 09:48
Medlem
Ezzelinos avatar
Oddset kring 2.15 för svensk seger, 3.95 för slovensk. Överraskande gynnsamt odds för Sverige, tycker jag: detta är en svår match. Slovenien har bara släppt in ett mål under de fyra matcher de spelat 2025, och betvingade Slovakien i dubbelmötet för att bestämma vilket lag som skulle spela i vilken division i Nations League.

Sveriges påstådda startelva:

https://www.aftonbladet.se/sportblad...va-i-vm-kvalet

Citat:
Robin Olsen - Hjalmar Ekdal, Isak Hien, Gabriel Gudmundsson - Alexander Bernhardsson, Anton Salétros, Hugo Larsson, Daniel Svensson - Yasin Ayari, Anthony Elanga, Viktor Gyökeres.
2025-09-05, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Herregud vad tyskarna kommer att bli slaktade i media imorgon. Jag kommer ihåg hur det lät när Sverige hämtade in 0-4 till 4-4.
Anser det är det mest fantastiska ett lag levererat.
Finns inget som gör en på så gott humör som att gå in och titta på sammandraget på Youtube med Edström och Granberg i högform 🤣
2025-09-05, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Fan va besviken jag blev nu, jag som hade trott att matchen visas på TV så att alla kan se matchen

Ja det är så jävla bedrövligt! Vänsterbögarna och feministflatorna på svt skulle ha så jävla mycket smisk att dom inte kunde sitta på arslet förrän VM startar. Har varit negativt inställd till ful-stream tidigare men nu har dom snart en ny kund. Hur Faaan kan dom inte sända herrlandslaget i fotboll på standardkanalerna?
2025-09-05, 10:39
Medlem
Ezzelinos avatar
Hollands 1-1 hemma mot Polen var förstås en stor missräkning för hemmalaget. Högerbackarna gjorde målen, Dumfries i minut 28, Cash i 80:e minuten.

Danmark inleder VM-kvalet samtidigt som Sverige, genom att ta emot Skottland. Grekland och Belarus är de övriga lagen i gruppen.

https://www.sportsmole.co.uk/footbal...ps_580803.html

Citat:
Denmark possible starting lineup:

Schmeichel; Kristensen, Andersen, Vestergaard, Dorgu; Hojbjerg, Hjulmand; Dreyer, Dolberg, Damsgaard; Hojlund

Scotland possible starting lineup:

Gunn; Ralston, Souttar, McKenna, Robertson; Gilmour, McLean, Christie, McTominay, McGinn, Adams

Italien ska förstås vinna mot Estland:

https://www.sportsmole.co.uk/footbal...ps_580752.html

Citat:
Italy possible starting lineup: Donnarumma; Di Lorenzo, Gatti, Bastoni, Dimarco; Barella, Locatelli, Tonali; Politano, Kean, Zaccagni

Estonia possible starting lineup: Hein; Tur, Kuusk, Paskotsi, Saliste; Shein, Soomets; Yakovlev, Kait, Sinyavskiy; Sappinen
2025-09-05, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Oddset kring 2.15 för svensk seger, 3.95 för slovensk. Överraskande gynnsamt odds för Sverige, tycker jag: detta är en svår match. Slovenien har bara släppt in ett mål under de fyra matcher de spelat 2025, och betvingade Slovakien i dubbelmötet för att bestämma vilket lag som skulle spela i vilken division i Nations League.

Sveriges påstådda startelva:

https://www.aftonbladet.se/sportblad...va-i-vm-kvalet
Jag tror Sverige vinner idag, MEN sitter väldigt hårt inne. Skulle inte lagt pengar på Sverige, även om jag tror på vinst. Tufft lag och bräcka på bortaplan - och överlag i Slovenien.
2025-09-05, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnflygandeKo
Så om man inte har viaplay måste man hitta någon fulstream!?

Fan vad dåligt , att det inte sänds på "vanlig" tv.

100 % var detta anledningen till att Viaplay bytte från tv6, tv10 till en ny kanal "Viaplay Sport" och marknardsförde detta som en "ny" sportkanal. För att många kommer behöva köpa extra för att se matcherna.

Själv har jag telia-tv och kan således titta
2025-09-05, 11:21
Medlem
BallaBellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Fan va besviken jag blev nu, jag som hade trott att matchen visas på TV så att alla kan se matchen

Håller helt med dig.
Det är så tråkigt att SVT och våra licenspengar inte klarar av att köpa in rättigheterna. Det här ligger hos våra politiker och till vad våra licenspengar går till.

Jag tror de tyvärr torskar i kväll.
När Dejan inte är med känns det skakigt.
Kul med Gyökeres och Elanga där framme.
Det kan bli bra. Hoppas på ett bra samarbete.

Jag tycker även det är bra att Mjällby fick med en spelare i laget.
Målvakten hade också varit kanon om han blivit kallad, han är riktigt bra.

De båda två essen Svensson Saletros är ju med…. Mina favoriter!
Senast redigerad av BallaBella 2025-09-05 kl. 11:46.
2025-09-05, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
Så jävla dåligt!! Herrlandslaget i fotboll, längdskidor och OS är fan det enda dom behöver sända och istället visar dom en massa skit. Dom kan lika gärna lägga ner alla sina sportsändningar som det ser ut nu och lägga dom pengarna på skolan istället. Dom ska väl för fan köpa in och visa det svenska folket har stort intresse av.

Korrekt.
Det rimligaste är att strypa budget till 500 miljoner och tvinga dem att endast sända direktsändningar från riksdagens, regionens och kommunens sammanträden för att ge invånarna tillgång till vad som händer samt underhålla tekniken i händelse av nödläge.
2025-09-05, 11:38
Medlem
Saletros kommer i vanlig ordning få det tufft när vi inte möter ett blåbärsgäng. Jag tror på max ett kryss ikväll….
2025-09-05, 11:41
Medlem
Gosifs avatar
Går på betal-kanal. Brukade inte fotboll gå på 8:an/10:an förr?
2025-09-05, 12:11
Medlem
sound69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Går på betal-kanal. Brukade inte fotboll gå på 8:an/10:an förr?

Ja, på TV6 och TV10 men nuförtiden visas de på nystartade Viaplay Sport istället. Kanalen är gratis och ingår i alla basutbud utom i Tele2:s av någon anledning.

Har du Tele2 kabel-TV?
2025-09-05, 12:19
Medlem
sound69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Ett av de lamaste tyska lagen jag någonsin sett....

Instämmer. Såg hela matchen och tror aldrig jag har sett ett lika uselt tyskt landslag. Fortsätter det så här så lär nog Julian Nagelsmann få sparken.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in