2025-09-03, 17:21
Medlem
Hej!

Edutrading sägs vara en utbildningsplattform för att hjälpa människor bli bättre på trading.
Det har dock visat sig vara ett stort blufföretag och jag och många andra har blivit lurade på enorma summor pengar av dem.

Vi eftersöker nu information om dem. Har någon mer information om dem? Eller har ni tips på hur man kan sätta dit dem? Hur man kan gå tillväga? Varit med om liknande av något annat företag och lyckats få tillbaka sina pengar?

Om någon mer blivit utsatt får den gärna dela sin historia.

Tacksam för all hjälp och tips!
Citera
2025-09-03, 17:23
Medlem
Vilka "enorma summor pengar av dem" handlar det om?
Citera
2025-09-03, 17:25
Medlem
Flera av oss har blivit av med runt en miljon.
Citera
2025-09-03, 17:26
Medlem
Kan du bevisa det? Inte ens en idiot lägger en miljon på trading.
Citera
2025-09-03, 17:32
Medlem
Pengarna blev stulna av företaget, polisanmälan finns. Jag eftersöker hjälp och andra drabbade, så återgår gärna till topic.
Citera
2025-09-03, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LardyVis
Pengarna blev stulna av företaget, polisanmälan finns. Jag eftersöker hjälp och andra drabbade, så återgår gärna till topic.

Citera gärna det
Citera
2025-09-03, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Citera gärna det

Jag har inget behov av att bevisa mig för dig. Och du verkar inte ha något att kunna bidra med oavsett
Citera
2025-09-03, 17:50
Medlem
Citat:
Jag har inget behov av att bevisa mig för dig. Och du verkar inte ha något att kunna bidra med oavsett

Nä men då har du inte blivit bestulen på en miljon, för då hade du aldrig skrivit här.
Senast redigerad av PatricHbg 2025-09-03 kl. 17:56.
Citera
2025-09-03, 18:50
Medlem
Citat:
Hej!

Edutrading sägs vara en utbildningsplattform för att hjälpa människor bli bättre på trading.
Det har dock visat sig vara ett stort blufföretag och jag och många andra har blivit lurade på enorma summor pengar av dem.

Vi eftersöker nu information om dem. Har någon mer information om dem? Eller har ni tips på hur man kan sätta dit dem? Hur man kan gå tillväga? Varit med om liknande av något annat företag och lyckats få tillbaka sina pengar?

Om någon mer blivit utsatt får den gärna dela sin historia.

Tacksam för all hjälp och tips!
Om du köpt en massa kurser så är det nog kört. Det är en gråzon och djungel därute. Menar inte att knäppa dig på näsan men man får inte vara naiv. Jag tänker såhär. Folk som sitter på sådan kunskap att de skulle kunna driva med trading och tjäna bra pengar på det. De behöver inte och skulle knappast sälja den kunskapen i form av kurspaket för 300-500 €. Det är bluff o båg och du har gått på det. Och det finns garanterat någon klausul som gör dem fria från ansvar.
Citera
2025-09-04, 16:28
Medlem
Varför lade du in en miljon i riktiga pengar på en UTBILDNINGSplattform.
I utbildningssyfte används väl fiktiva pengar?
Citera
2025-09-05, 10:00
Medlem
https://www.fi.se/sv/vara-register/diarium/?query=edutrading

Fyra klagomål hos finansinspektionen i år för edutrading/finansero. Skriv och fråga om handlingarna.

Gör också ett eget klagomål så kanske det hjälper något.
Citera
2025-09-06, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av phooeydroopy
https://www.fi.se/sv/vara-register/diarium/?query=edutrading

Fyra klagomål hos finansinspektionen i år för edutrading/finansero. Skriv och fråga om handlingarna.

Gör också ett eget klagomål så kanske det hjälper något.

Tack så mycket för hjälpen! Ska kolla upp och be om handlingarna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in