2025-09-08, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuedeCeasar
Förmodligen för att du är uppvuxen i ett tryggt medelklass område och inte ett miljonprogram
Du kan väl ändå på en statistisk nivå förstå att majoriteten av svenskar aldrig blivit rånade? Eller majoriteten i storstäderna? Eller ens majoriteten i socioekonomiskt utsatta områden?

Själv bor jag i miljonprogram, har rört mig ute alls tider på dygnet i hela mitt vuxna liv och har aldrig blivit rånad.
Citera
2025-09-09, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Du kan väl ändå på en statistisk nivå förstå att majoriteten av svenskar aldrig blivit rånade? Eller majoriteten i storstäderna? Eller ens majoriteten i socioekonomiskt utsatta områden?

Själv bor jag i miljonprogram, har rört mig ute alls tider på dygnet i hela mitt vuxna liv och har aldrig blivit rånad.
Snackar vi rån eller våld? Men jag fattar du är ingen som skulle våga käfta emot eller stå upp för dig. I min skola var det slagsmål flera gånger i veckan. Och varje helg kom det invandrargäng till vår förort (som på den tiden hade en majoritet av svenskar) för att slåss med oss eller råna , gärna ensamma barn där de var i majoritet i både mängd och ålder.
Citera
2025-09-09, 13:15
Medlem
Kommer det ske fler attacker? Eller har skett?

Sådana här attacker, brukar väl inspireras av andra?
Citera
2025-09-10, 20:16
Medlem
Förra veckan häktades tre unga män för grov misshandel. Åklagaren utreder det som möjligt hatbrott då männen är kopplade till White boys, som ingår i den nazistiska Aktivklubbrörelsen.
Nu häktas ytterligare en man för samma dåd.

https://www.etc.se/inrikes/aennu-en-...el-i-stockholm
Citera
2025-09-14, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanJon
Hade dessa högerextremister/nazister velat göra något för Sverige så hade de väl gett sig på de gängkriminella. De är dock tyvärr för ynkliga och fega för det. Bara en massa fjantar som sak ar ryggrad och intellekt.

Dessa grabbar hade nog kunnat förgöra vilket gäng eller nätverk som helst, det är kapabla till mkt
Citera
2025-09-14, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuedeCeasar
Exakt! Dessa killar är hjältar! Alla jag känner har blivit misshandlade eller rånade pga att de är svennar. Det är dags att babbarna får smaka sin egen skit

Risbergska räckte inte?

Personrån har funnits hur länge som helst, när jag var ung så kände jag gott om kaxiga killar som gillade att personråna andra (oftast ensamma) ungar. Dock så var nästan samtliga jag kände helsvenska eftersom det på den tiden fortfarande var fler svenskar och finnar i miljonprogrammen än icke-europeer.

Men det var precis samma mekanismer bakom rånen, de fattiga förortsungarna hittade sin identitet i utanförskapet och tog ut det på barn från högre samhällsklasser. På den tiden kallades utförarna "kickers". Vidrigt såklart, men inte tidsunikt eller ras-unikt.

On topic:
Vad vet man om offren? Är det inte rimligt att tro att många i AK etc lika gärna hade kunnat bli fotbollshuliganer och är mer i det hela för gemenskap och spänning än av ideologiska skäl?
Citera
2025-09-14, 23:19
Medlem
senhackarens avatar
Tycker dom ska försöka med Rinkeby nästa gång.

Vågar dom?
Citera
2025-09-18, 16:16
Medlem
Två män tillhörande nazistiska och våldsbejakande Aktivklubb Sverige har dömts för grov misshandel. Ytterligare fyra män från gruppen, som migrationsminister Johan Forsells son var aktiv i, är häktade för rasistiska våldsdåd, enligt en granskning från Dagens ETC.

De sitter häktade misstänkta för våldsdåd som inträffade i augusti i år, där tre olika personer misshandlades inom loppet av en halvtimme. Männen misstänks har skrikit rasistiska glåpord och gjort ”sieg heil” medan de slog och sparkade offren, skriver tidningen. Dåden utreds som hatbrott.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dEntry=1403569
Citera
2025-09-18, 19:00
Medlem
senhackarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fetquq
Dessa grabbar hade nog kunnat förgöra vilket gäng eller nätverk som helst, det är kapabla till mkt

Dom kan ju försöka. Skulle dessa nazzar utmana något gängkriminellt gäng så skulle det hela sluta med att nazzarna skulle springa hem gråtandes till lilla mamma och gömma sig, medans hon skulle få veva med brödkaveln ensam mot gängkriminella.
Citera
2025-09-18, 20:04
Medlem
Har någon FUPen? Hittar den inte i antifas publicering.
Citera
2025-09-18, 20:53
Medlem
https://www.journalisten.se/nyheter/...helt-obefogat/

Dagens ETC:s reportrar tvingades lämna en tingsrättsförhandling på grund av trakasserier från högerextremister i Aktivklubb Sverige. Nu svarar Södertörns tingsrätt på kritiken.

Någon som vet mer?
Citera
2025-10-08, 17:59
Medlem
”Blod ära död” och ”genom kamp till seger”.

Casper Englund, 22, klottrade nazistiska kampbudskap i sin häktescell.

Nu misstänks han för våldsdåd kopplade till nazistiska Aktivklubb.

https://www.expressen.se/nyheter/sve...-blod-ara-dod/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in