2025-09-06, 02:27
Medlem
tram123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tranquility Bas
På ett tidigare större företag jag arbetare på hade man som policy att erbjuda ett frivilligt omsorgssamtal om man hade varit sjukskriven mer än tre gånger senaste halvåret. Som arbetsgivare har man ett visst ansvar för sin personal och att de mår bra samt inte mår dåligt på grund av arbetsmiljön.
Vi har så med.
Efter visst antal sjukskrivningar på 6 månader så skall chefen prata med medarbetaren.
Det är någon typ av lista med frågor om mående m.m. som skall gås igenom och medarbetaren skall också göra en hälsokontroll hos sjukvården.
Citera
2025-09-08, 21:33
Medlem
Rollokolans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seasons15
Nämen oj oj oj då…..puttinutt…. Mammas pojke kände efter lite och var ”sjuk” 6 gånger i år. Men var ändå så tapper att samla mod och kraft att han lyckades gå till jobbet resten av året… mammas lilla krigare.

Nej din lata lilla horunge. Du ljuger naturligtvis om dina sjukdagar som andra får betala för. Normala människor blir inte sjuka 6 ggr per år. Du är säkert Sosse och LO-medlem också.

Du skulle haft en rejäl handflata, en rejäl baknäve så att du skärper till dig.

På 1800-talet stod man i sågen och sånna som du hade fått sparken och blivit uteliggare.

På vikingatiden hade de ställt ut dig i skogen.

På stenåldern hade de slagit ihjäl dig med en sten.

Det är tyvärr dagens arbetsmiljölagar som räddar dig…
Vad patetisk du är, det är du som är idioten som kommer och smittar ner andra. Tar gärna ett prat med en fitta som dig i gränden. Lovar att det inte är du som kommer gående tillbaka. Jag pratar inte bara för mig, jag pratar om de flesta som spottar på sådana som dig som skiter i alla andra och tänker på sig själv. Egoistiska fullblodsidiot.

Nu är vi inte på 1800-talet som du vet din lille bonde, tiderna förändras. "på stenåldern hade de slagit ihjäl dig med en sten" - I dagsläget är det du som får stenen.

Hade förövrigt 2 sjukdagar sista året, inte med i LO, röstar höger och äter idioter som dig till frukost.
Senast redigerad av Rollokolan 2025-09-08 kl. 21:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in