Citat:
Läste nått förut om nån läkare som gjort liknande i GBG (mestadels benso, kanske annat oxå). Hoppas inte du var en av hans patienter. Jag tror inte direkt att du ljuger då skulle jag inte ens skriva nått inlägg...utan menar mer att det är svårt att fatta att det ens kan ske. Menar utifrån så låter det helt sjukt, även om det kan låta oskyldigt direkt, så tänker man lite djupare så är det faktiskt helt otroligt, hur man som utbildad läkare kan tro att man löser problemet med att skapa ett mycket mycket mycket värre problem. Men du är inte klassad alkolist av vården eller? Du har inte funderat på o hoppa in i LARO o få en liten 2-4 mg dos sub bara för o orka leva? Står själv på sub ( hyffsat hög dos ) Har gått på mkt oxy/heroin etc. Det har verkligen räddat psyket o livet. Sub är faktiskt en grym medicin om rätt person får den. Man kan verkligen få tillbaka livet igen. Även om många ställer sig högst tveksama till det.
Okej!
För läkaren föreslog fentanylplåster, metadon eller sub för längesedan. Men min ambition har varit att helt bli av med opiaterna då jag aldrig "vågat" ta exempelvis H då jag med största sannolikhet skulle få smak på det. Förutom Kodein då, men de räknas inte. Jag ligger nu på 35mg/dag som kan låta högt men är ju ingenting från var jag kommer. Problemet nu är inte ens fysisk abstinens utan psykisk, Jag får inget som helst rus på de här nivåerna så ibland lägger jag undan 10-15mg en dag för att må lite bättre dag 2. Problemet är ju att jag om cirka en månad kommer att vara helt utsatt och är då tillbaka på ruta ett. Som det är nu är jag konstant trött, apatisk och deprimerad. Men, menar du att Sub ändå kan vara ett alternativ för mig? Jag trodde det i första hand var ett "program" för heroinister som inte klarade av att sluta så detblev en alternativ behandling. Får du någon form av rus på dem (jämför med Oxy) eller är det bara för att slippa det värsta? Måste man gå via LARO kan man inte bara få det utskrivet och ta själv? Nej, aldrig varit i kontakt med vårde gällande alkohol innan denna studien.