2025-09-03, 12:11
Medlem
Jag dricker öl varje dag. Dock dricker jag ofta alkoholfria i veckorna, det finns riktigt bra sådana. Ship full of ipa, broklins och drinking in the sun är riktigt bra. Det finns en del suröl som är alkoholfria som också är riktigt bra.
Citera
2025-09-03, 12:24
Medlem
67arigGubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killar-kan
Jag dricker öl varje dag. Dock dricker jag ofta alkoholfria i veckorna, det finns riktigt bra sådana. Ship full of ipa, broklins och drinking in the sun är riktigt bra. Det finns en del suröl som är alkoholfria som också är riktigt bra.

Antar att du mixtrar med dom alkoholfria och alkholen nu när du kommentar samma sak i samma tråd med typ 15 mins mellanrum?
Citera
2025-09-03, 12:59
Medlem
litenbokstavs avatar
jag dricker 4 st starköl varje dag, det fungerar bra men självklart är det skadligt, men vad är inte skadligt nu för tiden?
Citera
2025-09-03, 13:06
Medlem
cutepsychos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litenbokstav
jag dricker 4 st starköl varje dag, det fungerar bra men självklart är det skadligt, men vad är inte skadligt nu för tiden?

Ja det är det jag också tänker. Jag försöker hålla mig nykter periodvis men undrar om det ens är värt det. att dricka 2 starköl om dagen om man vill är väl inte så farligt. jag mår ju bättre och har inget att förlora på det.
Citera
2025-09-03, 13:10
Medlem
Ofdrykkjas avatar
4-6 om dagen på veckorna och sprit på helgerna. Hållit på så i 4-5 år, mår helt okej. Sen att det inte är hälsosamt är en annan femma.
Citera
2025-09-03, 13:11
Medlem
cutepsychos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ofdrykkja
4-6 om dagen på veckorna och sprit på helgerna. Hållit på så i 4-5 år, mår helt okej. Sen att det inte är hälsosamt är en annan femma.

men känner du att det har varit värt det?
Citera
2025-09-03, 13:12
Medlem
Jag dricker cirka 5 starköl om dagen och har gjort i ungefär 4 år. Är överviktig men var det av andra anledningar innan jag började dricka i den här omfattningen. Annars vet jag inte hur min hälsa påverkas. Det är klart att det inte är nyttigt men inget jag märker riktigt. Förutom min mentala hälsa. Vaknar med ångest och mår skit fram till att jag druckit första ölen. Jag vill sluta och ska ta hjälp för det snart.
Citera
2025-09-03, 13:13
Medlem
Ofdrykkjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cutepsycho
men känner du att det har varit värt det?

Jafan, vardagen är för tråkig utan berusning. Jobb och övrigt funkar på.
Citera
2025-09-03, 13:15
Medlem
cutepsychos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ofdrykkja
Jafan, vardagen är för tråkig utan berusning. Jobb och övrigt funkar på.

fan va gött att höra!
Citera
2025-09-03, 13:21
Medlem
AlligatorMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
.

Två starköl, 50 cl om dagen, motsvarar 270 cl sprit (40%) på en månad. Det är inte särskilt hälsosamt.

Inget att yvas över heller.
Citera
2025-09-03, 13:22
Medlem
Stark-Senaps avatar
Öl är väl själva meningen med vår existens?

På den tiden jag bodde i Sverige var det ett sexpack folköl per dag. Såvida jag inte gick på krogen.
Nu är det väl i snitt sex 0,5l mellanöl/starköl per dag. Såvida jag inte går på krogen. Och det sker oftare idag.
(BMI ca 22)

Nä utan öl ser jag ingen mening att leva.
Citera
2025-09-03, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cutepsycho
jag mår ju bättre och har inget att förlora på det.
Det kan vara lätt hänt att öka dosen efter ett tag, då kommer förlusten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in