Citat:
Ursprungligen postat av
MrFishboy
Så, det finns inget egentligen som får kvinnor att stanna? Inga egenskaper, ingen livsmönster, utan bara ett ”magiskt” outtalat ingenting.
Blir ju inte konstigt att MGTOW växer.
Vad som får en att stanna varierar garanterat från person till person, och detsamma gäller vad som får en att lämna, så det gäller att hitta personen som matchar en själv.
Vissa saker kan man ju ändra på för partnerns skull, medan andra saker är så stor del av en själv att det vore illa att försöka ändra på det. Min erfarenhet är att personer som försöker anpassa sig för mycket efter sin partner sällan verkar ha vidare lyckliga relationer, detsamma gäller de som inte vill anpassa sig alls.
Min första relation lämnade jag efter 3,5 år för att vi utvecklades åt olika håll, jag var 15 när relationen inleddes.
Min andra relation avslutade jag efter 6 månader för att jag inte fixade hans svartsjuka, hade jag haft mer relationserfarenhet är det möjligt att det hade kunnat bli bra.
Min tredje och nuvarande relation har varat i över 25 år och efter vår andra kris för några år sedan (där jag trodde att relationen var över men han överraskade mig genom sitt sätt att kämpa för mig och vår relation) så tror jag att den kommer vara för alltid.
Dels för att vi passar ihop på väldigt många sätt både personlighetsmässigt och livsstilsmässigt, och dels för att vi fortfarande är attraherade av varandra, men också för att det finns en acceptans och i vissa fall beundran för varandras olikheter.
Med tiden har vi blivit bättre och bättre på att kommunicera med varandra, och vi tillbringar mer tid ihop nu än vi gjorde när barnen bodde hemma. Vi trivs helt enkelt väldigt bra i varandras sällskap, och att han gått ner i tid och hans chef är frikostig med ledigheter gör att han är mer engagerad i mitt företag och att vi reser ännu mer tillsammans.