• 2
  • 3
2025-09-05, 08:53
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herrnyfiken
Om du förklarar lika dåligt i butiken som du gör här så kommer du att få dålig hjälp. Så är det bara.

Ingen förstår vad du menar.

Förstår inte vad du menar ? Citerar min trådstart

Obs jag använder ordet annullera en orderstatus till en annan eller föredrar du ändrat leveranssätt okej det funkar ochså Om du annullerar en order så är det likadant som du skrotar ordern, men om du annullerar en orderstatus till en annan orderstatus behåller du ordern

Citera
2025-09-10, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuppetMinnieMe
Hur många företag är så generösa som JYSK kring ångerrätt?

Hade ett par kuddar som jag inte längre ville ha. Kvittot var borta men dom var kvar i plastförpackningen. Inga problem. Fick direkt ett tillgodokvitto och köpte andra varor för pengarna.

Har dessutom beställt varor och fått ordern annullerad utan problem.
Du har köpt något som inte är i lager i butik, ja?
Det blir ändå inget logistikfel det är du som är korkad.

Vet inte om jag kan hålla med. Generösa enbart om man höjer rösten och blir arg.
Hade beställt 4 st 90 cm sängar och avhämtning i butik ( Östersund ) 15 mil enkel väg hemifrån
Kollade dagen innan ( fredag ) att dom var på plats
I butiken dagen efter så fanns inga sängar. Sålda till annan kund antagligen.
Kunde få 4 andra sängar som fanns på butikens lager men dom kostade 1100 kr mer per säng
så dom ville ha 4.400 kr extra, jag vägrade. Först efter bråk i 10 minuter så gav butikschefen upp och
gav mej dom nya sängarna. Ingen jävla ordning i den butiken. Men jag fick fina sängar
Citera
2025-09-10, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Vet inte om jag kan hålla med. Generösa enbart om man höjer rösten och blir arg.
Hade beställt 4 st 90 cm sängar och avhämtning i butik ( Östersund ) 15 mil enkel väg hemifrån
Kollade dagen innan ( fredag ) att dom var på plats
I butiken dagen efter så fanns inga sängar. Sålda till annan kund antagligen.
Kunde få 4 andra sängar som fanns på butikens lager men dom kostade 1100 kr mer per säng
så dom ville ha 4.400 kr extra, jag vägrade. Först efter bråk i 10 minuter så gav butikschefen upp och
gav mej dom nya sängarna. Ingen jävla ordning i den butiken. Men jag fick fina sängar

Fast om du beställt varan på nätet och leverans till butik så är det ju till kundtjänst man vänder sig istället för att tjafsa i butiken som enbart agerar som upphämtningsplats.

Handlar inte ofta på Jysk men blev positivt överraskad av deras tillmötesgående i kundtjänst med tanke på att det var jag som hade gjort fel, inga problem alls då dom bara strök ordern trots att den var på väg till butiken.
Fick även möjlighet att rätta till ordern över telefonen och fick samma rabatt trots att det varan inte var rabatterad den veckan.

Snabbt gick samtalet med så ger gärna cred till Jysk’s kundtjänst.
Citera
2025-09-10, 18:28
Medlem
Köpte stolar i fysiskt butik. Väl hemma så konstaterades att den ena var trasig. Åkte tillbaka till butiken för att byta men de hade slut och även slut på centrallager. Finns i saldot hos andra butiker men de har som policy att inte skicka varor mellan butiker eller direkt tillkund ens vid reklamationer. De tyckte att jag skulle åka ett antal mil till en annan butik. Ingen kompensation enligt butikspersonalen. Varken från bostaden i samband med reklamationen eller till annan butik för att kunna fullfölja köpet.

Stolar köper man normalt i det antal som man önskar. Får man inte alla så är ju hela köpet bortkastat.
Citera
2025-09-11, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Fast om du beställt varan på nätet och leverans till butik så är det ju till kundtjänst man vänder sig istället för att tjafsa i butiken som enbart agerar som upphämtningsplats.

Handlar inte ofta på Jysk men blev positivt överraskad av deras tillmötesgående i kundtjänst med tanke på att det var jag som hade gjort fel, inga problem alls då dom bara strök ordern trots att den var på väg till butiken.
Fick även möjlighet att rätta till ordern över telefonen och fick samma rabatt trots att det varan inte var rabatterad den veckan.

Snabbt gick samtalet med så ger gärna cred till Jysk’s kundtjänst.

Tjafsa med butiken ? Ja va fan tror du ! Jag har beställt 4 sängar som bekräftats ha kommit till butiken och sedan SÄLJER butiken dom till någon annan ? Klart det är butiken som har gjort fel
Anställer man idioter med lönebidrag så blir det så här
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in