Citat:
Ursprungligen postat av
MagisterBister
En lösning hade ju varit att de tagit första halvan av ena namnet och satt ihop det med andra halvan av det andra namnet. Välkommen till det nya bensinbolaget QK.
Haha...den där var faktiskt kul.
Såsom uppvuxen i hem med OK-medlemsskap, givetvis Konsum (KF) också, etc, tappade jag lite sugen när OK gick ihop med diktaturschejkerna i Q8.
Jag tycker OK/Q8 är lite överspelade idag. De är snarare etablissemang än en motrörelse som försöker sänka priserna. Förstår att det inte är lätt att göra pengar på olja idag, och att folk inte köper tändstift, fläktremmar, glödlampor och oljefilter i parti och minut längre, men jag ser det som att OKQ8 är helt anonymiserat. Precis som ST1, PLOQ, Preem, Cirkle-K etc. Jag har "gratismedlemsskap" i alla, för att jag inte har något att dölja och gärna delar min data, och för att få några skarva pengar i rabatt när jag någon gång måste handla bränsle lite extra dyrt. (lågpriskedjor har ju sällan rabatt, men ibland måste man väl in på något större ställe för att tanka Festis till barnen också).
Hade OK fortfarande varit OK hade jag kanske prioriterat att handla hos dem, nu köper jag alltid där det är billigast - samma skit överallt.