2025-09-03, 00:16
Medlem
Necriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuppetMinnieMe
Så whitetrashsvenskarna blir sämre och babbarna förbättrar sig. Bra, då vet jag det.
Japp, det kallas variation, inget är helt konstant mellan mätningar. Det som är viktigt är att grupperna befinner sig på två helt olika nivåer
Citera
2025-09-03, 00:21
Medlem
Hellesylts avatar
Ännu ett solklart bevis på att massinvandringen är bra för Sverige. Den säkrar välfärden och räddar framtidens pensioner.

Invandrarungdomar är det nya guldet - a win win situation för Sverige. Inte så konstigt hela världen ser upp till oss.
Citera
2025-09-03, 00:25
Medlem
Citat:
Har whitetresvenskarns reslutat gått uppåt. Citer gärna.
Att du är rasist vet jag redan.

Finns det verkligen någon som blir deppig av att bli kallad rasist numera?
Man måste vara rasist.
Fråga bara Palestinierna dom är dom största rasisterna I världshistorien.
Citera
2025-09-03, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuppruskaren
Citaten är för artikeln, så var ligger det falska? Har du en rapport som motbevisar det som står? Trodde inte det heller.

Rapporten nämner att trendbrottet uppstod efter covid. Under och efter covid har fusket i skolan också ökat. Rapporten diskuterar inte fusk och om examinationen har skett individuellt med säkra metoder, men man kan spekulera i att trendbrottet har med ökat fusk att göra. På vissa universitetsutbildningar (men inte alla) ökade genomströmnngnen och betygen under covid. Strax efter covid ökade fuskmöjligheterna ändå mer med chatgpt.

Å andra sidan finns flera faktorer som talar för att rapporten kan stämma:
* Större andel invandrarkillar pluggar vidare på universitet än killar med svensk bakgrund. REdan enligt SCB 2018, elever födda 1991). Dock var det tvärtom med tjejerna då.
* Många från Syrien som kom kring 2015 (precis som tidigare kullar från Iran) kommer från studievana hem.
* Ungdomsbarometern visar att vi har en ny generation som tycker lön och karriär är viktigt, istället för att som tidigare ha mer idealistiska värderingar. Därför väljer ungdomar sådana universitetsutbildningar nu som ger hög lön enligt statistiken. Civilingenjör industriell ekonomi har exploderat i söktal sedan ett par år tillbaka. Jag tror att det är invandrarungdomarna som har press hemifrån att kunna försörja familjen. Kanske ser vi detta redan i högstadiet, som en möjlig förklaring.

Samtidigt går många fler med svensk bakgrund på friskolor som tenderar att ge glädjebetyg. Kraven för att få godkänt betyg har därför sänkts särskilt bland dem med svensk bakgrund. På universiteten märks att nu har ungdomar med godkända grund- och gymnasiebetyg större svårigheter med sådanna mattekunskaper som de borde ha lärt sig redan på högstadiet. Så rent statistiskt borde svenskättlingarna ha ändå bättre skolresultat från högstadiet nu än tidigare.
Senast redigerad av guru1966 2025-09-03 kl. 00:42.
Citera
2025-09-03, 00:29
Medlem
"Mellan år 2000 och 2021 gick 8–9 procent av eleverna födda i Sverige med svensk bakgrund ut grundskolan utan godkänt i engelska, svenska och matte. År 2024 låg andelen på över 12 procent.

– För första gången har betygsresultaten och behörigheten till gymnasieskolan tydligt sjunkit för elever med svensk bakgrund, säger Jonas Sandqvist, undervisningsråd på Skolverket.

För utlandsfödda elever har skolresultaten däremot förbättrats de senaste åren."

Varför anges inte % för utlandsfödda? Jag gissar 50-70%.
Citera
2025-09-03, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Nigger-
Har du läst ursprungsartikeln? Den säger något helt annat och du vinklar allt fel, din jävla hora, landsförrädare och negerälskare.
Hoppas du blir gruppvåldtagen av ett gäng niggers.

Sanningen är att invandrarbarn ökar sina prestationer medan ni som skaffar whitetrashincelsbarn leder till sämre resultat för era barn.
Det finns alltså forskning på detta.
Så sluta skaffa barn. Vi vet vad som är framtiden horunge!
Citera
2025-09-03, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Necris
Japp, det kallas variation, inget är helt konstant mellan mätningar. Det som är viktigt är att grupperna befinner sig på två helt olika nivåer

Exakt. Whitetrash = nedåtgåendespiral nedåt.

Strävsamma babbar = uppåtendesrpiral uppåt.

Ganska enkel logik.
Citera
2025-09-03, 01:12
Medlem
ghylds avatar
Så hela tråden baseras på TS missuppfattning som sedan ironiskt nog försöker slingra sig i tråden... Pinsamt.

Borde bli papperskorg på denna tråden eller ialf en edit på rubriken.
Citera
2025-09-03, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Nigger-
Vilka skolor är det som undersökningarna har gjorts? Är det några skolor där det är 90% svartskallar och niggers kanske? Men det tänkte du inte på din äckliga landsförrädare och horunge.

Svartskallar är inte framtiden, utan bara framtidens energikälla då de ska eldas i värmeverk.

Ganska tröttsamt att det är ditt enda efterblivna argument. Att folk ska eldas upp.

Men jag håller med dig.

Blandbarn är framtiden för vårt land. Räddar vår degenererade genpol och kommer definitivt föda massor av framtida framgångsrika forskare och Nobelpristagare.

Jag litar för övrigt på fakta.
Citera
2025-09-03, 01:43
Medlem
Haha… du bevisar snarare att du själv är hjärndöd… det du säger är HELT FEL!! Svenska barn blir sämre och utlöndska bättre % sett, men fortfarande stora skillnader!! Jag blir glad den dagen ALLA barn klarar skolan och har noll emot invandrare! Men rätt ska vara rätt.. och du har fel 🥱

Citat:
https://omni.se/ny-rapport-svenskfod...kolan/a/qP0lke

Rasisterna förlorar igen.

Vad beror detta på? Bortskämda svennar som tittar Tiktok istället för att anstränga sig i skolan? Medans hårt arbetande invandrarbarn gör det?
Citera
2025-09-03, 01:43
Avstängd
-Nigger-s avatar
Citat:
Ganska tröttsamt att det är ditt enda efterblivna argument. Att folk ska eldas upp.

Men jag håller med dig.

Blandbarn är framtiden för vårt land. Räddar vår degenererade genpol och kommer definitivt föda massor av framtida framgångsrika forskare och Nobelpristagare.

Jag litar för övrigt på fakta.
Jag tolkar ditt inlägg som att du trollar, vilket förhoppningvis du gör också?
Citera
2025-09-03, 01:46
Medlem
Du är en av dem inte klarade plugget va?
Citat:
Citaten är för artikeln, så var ligger det falska? Har du en rapport som motbevisar det som står? Trodde inte det heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in