Det här har säkert kommit fram genom skvaller från kvinnliga kollegor på boendet, eller någon nyfiken dotter som besökt gamla pappa och blivit moraliskt upprörd över att han luktade sprit. Det finns så många tråkiga och stela typer i det här skadade landet.
Det är åtminstone inte gubben som skvallrat, det kan vi vara säkra på. Äldre män med erfarenhet viker sig inte lika lätt som de amerikanska tonårspojkar som fått gosa med bystiga söta lärarvikarien som vi ibland får läsa om i tidningarna. Äldre män har ingen mamma och ett helt liv med äktenskap och arbete har lärt dem att hålla käften om privata hobbies. Så gubben går fri. Min slant ligger på att det är dottern som slagit larm eftersom pappa var lite för glad och luktade sprit. Sedan rullades det upp när det konfererades med kärringarna på avdelningen. Det finns ingen grupp som är så avundsjuka och missunnsamma som medelålders kvinnor.
Man kan bara hoppas att det finns någon sådan här donna på äldreboendet när jag blir gammal. Jag struntar i om hon är ute efter arvet eller vill att jag ska slicka, jag kommer att dricka upp spriten och sedan äta hennes röv. En tjugoåring är en tjugoåring även om hon kanske har lite WT-gener.