Citat:
Ursprungligen postat av
Sbcsweden
Jag håller inte med, dom flesta skulle reagera på en ljuddämpad 9mm mitt inne i stan. Har man inte "underladdade" patroner som inte spränger ljudvallen så får man en mycket högre knall än vad folk tror. Det är absolut inte som i James Bond filmer där det bar kommer ett litet fis ljud ur pipan. Och jag tvivlar på att buset har tillgång till "subsonic" ammunition, hade de haft det + ljuddämpare skulle jag 100% köpa att ingen skulle hört/reagerat på skotten.
Mvh
Han gick runt och övningssköt med pistolen vid vattentornet redan vid lunchtid för det var många som hörde detta då det var varm dag och man hade fönstren öppet och åt utomhus. Det står i FUPen (jag har inte läst den, bara fått det återberättat). Jag fick reda på redan innan mordet att det hörts skottlossning vid tornet under lunchen.
Det var alltså ett riktigt vapen som lät väl, men själva mordet skedde tydligen genom att skjuta genom bilens nackstöd och då låter det inte så mycket utanför bilen.
Närmaste boende är en utvecklingsstörd person i ett vårdboende som i stort sett alltid är hemma men jag vet inte om det står något i FUPen om denne hört något, men då dörren till uteplatsen var öppen så kan denne inte ha missat det. Det är också gansks mycket ljud i omgivningen pga fotbollsträning som börjar från kl 17, men jag tror de flesta tolkade de dämpade skottljuden som ljud från byggarbetena i närheten.