2026-05-21, 00:06
Medlem
At politiet kunne spore ham, forteller meg bare at de er en god del mer kompetente enn en kaldblodig morder, takk og lov. 🫡 🙏
Citera
2026-05-21, 01:07
Medlem
Det finnes flere navneforslag i tråden for hvem mordofrene er, hvorav to er gode forslag.

Det stemmer ikke at begge var i 20-årene. Flere arrogante innsendere skriver de var i 20 årene begge to. Det stemmer ikke. De var mellom 25 og 35 år. Tråden er ikke så lang, det er lett å finne.
Navnene er ikke offentliggjort, så vidt jeg kan se.
Senast redigerad av Orten977 2026-05-21 kl. 01:10.
Citera
2026-05-21, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orten977
Det finnes flere navneforslag i tråden for hvem mordofrene er, hvorav to er gode forslag.

Det stemmer ikke at begge var i 20-årene. Flere arrogante innsendere skriver de var i 20 årene begge to. Det stemmer ikke. De var mellom 25 og 35 år. Tråden er ikke så lang, det er lett å finne.
Navnene er ikke offentliggjort, så vidt jeg kan se.

Om uppgifterna stämmer finns namnen på offren här.

https://www.krimfup.se/articles/dubbelmord-i-goteborg-mannen-kopplas-till-norra-biskopsgarden
Citera
2026-05-21, 12:30
Medlem
Vettmaskinens avatar
Angående polisingripandet i oslo, polismannen står alltså man mot man, båda med varsitt draget vapen. Det måste vara första och sista gången han gör så. Jävla amatör som inte pepprade sönder.
Citera
2026-05-21, 15:28
Medlem
Tomatturkens avatar
Någon som har FUP?
Citera
2026-05-21, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomatturken
Någon som har FUP?
lämnas endast ut i pappersform och kostar 6000 kronor, bara att vänta på krimfup
Citera
2026-05-21, 15:55
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vettmaskinen
Angående polisingripandet i oslo, polismannen står alltså man mot man, båda med varsitt draget vapen. Det måste vara första och sista gången han gör så. Jävla amatör som inte pepprade sönder.

Enligt norsk media så var magasinet tomt. Det rymmer 15 skott och han hade extra i en påse. Frågan är var han skjutit resten för man gör väl inte sådana uppdrag med ett halvt laddat vapen?
Citera
2026-05-21, 18:32
Medlem
Märkligt att åklagaren beskriver honom som torped när han verkar vara en vanlig springis.
Citera
2026-05-22, 19:26
Medlem
rigbos avatar
Norrmannen har erkänt att han sköt de två i bilen men hävdar att det var i självförsvar. Hans digitala spår ser ut att motbevisa honom.
https://www.gp.se/krim/har-grips-skytten-efter-dubbelmordet-i-lunden.25f31729-b253-4cec-a578-b1c57cd23a32 (låst artikel)

Citat:
Norrmannen påstod att han ville köpa kokain och bestämde träff med två män i Lunden. Men efter han hoppat in i baksätet på deras bil, en septembereftermiddag i fjol, var det något helt annat som utspelade sig.

– Det blev en obehaglig situation, försvarar 35-åringen sig och påstår att det uppstått en diskussion om betalningen.

– När vapnet kom fram trodde jag att de skulle råna mig eller skjuta mig. Man hör ju sånt om Sverige. Jag blev rädd och trodde att jag inte skulle få se ungarna mina igen. Jag tog vapnet från dem och sköt.
Vittnen som rörde sig i området vid tidpunkten hörde fyra dova skottljud i tät följd. Sedan såg de en person lämna platsen på elsparkcykel, talandes i telefon.

En bit bort stod en svart Mercedes, falskskyltad med ett brittiskt registreringsnummer.

Elsparkcykeln slängdes in i bagaget. Därefter körde 35-åringen mot Norge.
I norrmannens telefon fanns en konversation i Telegram om att ”jappa” någon. Det vill säga döda. Betalningen låg på 200 000 till 300 000 kronor.

Och drygt en timma innan dödsskjutningen skrev mannen till sin partner: ”Go time, om det ikke går min vei så vit at jeg har elsket deg fra første stund. Aldri sluttet.”

35-åringen har medgett att han sköt offren, men nekar till brott.

– Att skjuta dem, det har varit i nödvärn.
Citera
2026-05-30, 15:39
Medlem
En 26-åring från det kriminella nätverket Norra Biskopsgården i Göteborg – utpekad av polisen som en ledande figur i gänget – hade ett omfattande vistelseförbud utfärdat mot sig. Förbudet täckte stora delar av Göteborg, däribland Hisingen, City, Majorna och Gamlestaden.

Trots förbudet besökte han polisens passexpedition på Stampgatan för att ansöka om nytt pass, och greps där för överträdelse av vistelseförbudet.

Mannen är sedan tidigare dömd för bland annat grovt vapenbrott, grov misshandel och rån. Han uppges även ha varit det troliga målet för dubbelmordet i Lunden i september, där två andra män sköts till döds.
Citera
2026-06-02, 15:43
Medlem
zarrelitos avatar
Håll till godo!

FUP:
https://gofile.io/d/MW5cJj
Citera
2026-06-02, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av duenna3
Är 2025 dubbeljapp året?

Inte lika mycket skjutningar men fler skjutna vid varje tillfälle.
Måste säga att det här är extremt väldigt "udda" kommentar då det finns bilder på just en "dubbeljapp" (alltså godiset) i utredningen. Känns märkligt specifikt... och att kontot är bortplockad. Men men mördaren sitter ju där han sitter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in