2025-09-02, 15:06
Medlem
Hade det varit omoraliskt att resa dit eftersom Rysslands ekonomi tjänar på dig och du därmed bidrar till kriget? Har någon som tänkt resa till Ryssland tänkt i dessa banor? Finns det andra anledningar att inte resa dit just nu?
Citera
2025-09-02, 15:18
Medlem
Privattaxins avatar
Jag reser ofta till Ryssland och det är i princip Sverige år 1990, fast toppmodernt. Inga negrer, ingen kriminalitet, inga kvinnor med penisar, pedofili är fortfarande tabu. Enligt mig är det himmelriket. Jag skulle flyttat dit permanent om det inte vore för att jag måste vara i Sverige en viss tid för att ha rätt till diverse ersättningar.
Citera
2025-09-02, 15:35
Medlem
MrDonutss avatar
Nej verkligen inte. Ditt besök kommer varken göra till eller från.
Njut av din resa.
Citera
2025-09-02, 15:52
Medlem
kalkryggars avatar
Givetvis går det att besöka Ryssland utan att man stödjer den hemska diktaturen. Det flesta av folket i Ryssland är fina och goda människor. De mår extremt dåligt nu av det som händer.

Det finns också många fina och intressanta platser att besöka.

Så det lilla du gör med dina pengar påverkar inte någonting av betydelse.
Citera
2025-09-02, 16:29
Medlem
Kanske. Hoppas på kriget över snart och åk efteråt.
Off topic varit nojig varje ggn jag åkt nån av båtarna Finland eller Baltikum att någon full Rysk ubåts kapten drar av en torped. Lika båträdd som flygrädd nu!
Citera
2025-09-02, 16:32
Medlem
Tomtekukars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Youngling
Hade det varit omoraliskt att resa dit eftersom Rysslands ekonomi tjänar på dig och du därmed bidrar till kriget? Har någon som tänkt resa till Ryssland tänkt i dessa banor? Finns det andra anledningar att inte resa dit just nu?
Om du verkligen tror att din weekend i Moskva finansierar invasionen så är det kanske bäst att du också bojkottar Ikea, Spotify och Systembolaget – deras momsintäkter går ju rakt in i den svenska krigskassan som skickar vapen till Ukraina. Men så långt tänker man väl inte när man har moralpanik.
Citera
2025-09-02, 16:34
Medlem
Tomtekukars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Givetvis går det att besöka Ryssland utan att man stödjer den hemska diktaturen. Det flesta av folket i Ryssland är fina och goda människor. De mår extremt dåligt nu av det som händer.

Det finns också många fina och intressanta platser att besöka.

Så det lilla du gör med dina pengar påverkar inte någonting av betydelse.
Tack. Lite vett i en tråd fylld av tangentbordsgeneraler. En ros till dig för att du påminner om att ryssar är människor, inte NPC:er i CNN:s kvällsrapport.
Citera
2025-09-02, 16:36
Medlem
Tomtekukars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GertBenny
Ja, för varje dag du spenderar i Ryssland så dör ett Ukrainskt barn och tio ryska soldater spawnas i Uralbergen, redo att anfalla Ukraina. Stanna hemma om du inte vill att Ryssland vinner!
Din teori om “spawnade soldater i Uralbergen” låter mer som en bortklippt scen ur Call of Duty än ett argument. Men visst – fortsätt lev i din magiska värld där varje turist är en ond necromancer som trollar fram ryska bataljoner genom att köpa en kebab i Kazan eller eller en tallrik pelmeni i Perm.
Citera
2025-09-02, 17:23
Medlem
Citat:

de e lugnt men jobbigt att flyga till turkiet först och byta där eller åka till finland,estland och ta bussen eftersom tåget inte går.
Citera
2025-09-02, 17:50
Medlem
Jag har ofta haft kontakt med ryssar i olika sammanhang, de är bra människor i grunden, men djupt förtryckta av en maffiaregim som de inte vågar protestera emot.

Iallafall, det är helt okej att besöka Ryssland om man avlägger ett besök hos Putin och sätter en kula i hans huvud.

Då tror jag att ukrainska folket och väldigt många andra folk, även ryssarna själva blir väldigt tacksamma.

Poängen är att bara sinnessjuka människor gillar putin.
Citera
2025-09-02, 17:53
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Res du bara så att dina bekanta kan se vad du är för en människa.
Citera
2025-09-02, 17:53
Medlem
Melange5738s avatar
Om du åker just nu kommer du kanske inte få någon hjälp från Sverige om du hamnar i problem.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in