• 1
  • 2
2025-09-01, 14:30
Medlem
StoreSvartes avatar
Finns det någon svensk bank som inte krånglar och leker översittare genom att förbjuda handel med crypto?
Senast redigerad av StoreSvarte 2025-09-01 kl. 14:39.
Citera
2025-09-01, 14:38
Vad är fel på Revolut eller Lunar? Inte svenska men du kan "fylla" kontot med swish, sen handlar du krypto direkt hos dom.

Svensk bank: Northmill kanske.
Citera
2025-09-01, 14:40
Medlem
StoreSvartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuppruskaren
Vad är fel på Revolut eller Lunar? Inte svenska men du kan "fylla" kontot med swish, sen handlar du krypto direkt hos dom.

Svensk bank: Northmill kanske.

Ska skaffa Revolut, men jag behöver en Svensk bank ändå. Har haft Skandia men dom jävla hororna krånglas och jävlas.
Citera
2025-09-01, 14:43
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Ska skaffa Revolut, men jag behöver en Svensk bank ändå. Har haft Skandia men dom jävla hororna krånglas och jävlas.

Northmill verkar bäst, ingen av storbankerna, eller Ica-banken.

Lf har jag aldrig haft så ska inte uttala mig.
Citera
2025-09-01, 15:00
Medlem
LF är kiss när det kommer till krypto. När jag började investera i krypto så blockerade de mina överföringar och när jag ringde och undrade vad fan de pysslar med så sa de att de inte godkänner köp av krypto eller överföringar till exchanges. Jag fick beställa ett kreditkort att använda momentärt innan jag kom igång. Sjukt att nån jävla mupp ska kunna sitta och styra vad man gör med sina egna pengar...

SHB eller Nordea ska vara mer kryptovänliga (har jag hört - inte tagit ut något själv än förutom handel med kort).

Alternativet är att skaffa ett kryptokort som du kan använda för betalningar. Har du mycket pengar får du en rätt så rejäl cashback på många av dem vilket gör att du kan betala räkningar (hyror, försäkringar etc) med kortet genom sidor som exempelvis safello och därmed också tjäna på det trots avgiften som brukar ligga på 2-3%.

Tror dessutom (om du kör lagligt och deklarerar) att skatteverket tar emot SEPA-överföringar numera och du borde kunna dunka in det på skattekontot för att senare få det utbetalt till din HB direkt.
Citera
2025-09-01, 21:32
Medlem
StoreSvartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuppruskaren
Northmill verkar bäst, ingen av storbankerna, eller Ica-banken.

Lf har jag aldrig haft så ska inte uttala mig.

Northmill funkar exakt som en vanlig bank? Vill ha ett alternativ dit jag kan flytta permanent.

Citat:
Ursprungligen postat av Selor
LF är kiss när det kommer till krypto. När jag började investera i krypto så blockerade de mina överföringar och när jag ringde och undrade vad fan de pysslar med så sa de att de inte godkänner köp av krypto eller överföringar till exchanges. Jag fick beställa ett kreditkort att använda momentärt innan jag kom igång. Sjukt att nån jävla mupp ska kunna sitta och styra vad man gör med sina egna pengar...

SHB eller Nordea ska vara mer kryptovänliga (har jag hört - inte tagit ut något själv än förutom handel med kort).

Alternativet är att skaffa ett kryptokort som du kan använda för betalningar. Har du mycket pengar får du en rätt så rejäl cashback på många av dem vilket gör att du kan betala räkningar (hyror, försäkringar etc) med kortet genom sidor som exempelvis safello och därmed också tjäna på det trots avgiften som brukar ligga på 2-3%.

Tror dessutom (om du kör lagligt och deklarerar) att skatteverket tar emot SEPA-överföringar numera och du borde kunna dunka in det på skattekontot för att senare få det utbetalt till din HB direkt.

Det handlar inte om nå investeringar här inte. Jag ska köpa knark och kanske betala lite camluder när jag tjackrunkar! Men man kan ju se det som en hjärninvestering.
Senast redigerad av StoreSvarte 2025-09-01 kl. 21:35.
Citera
2025-09-01, 22:31
Medlem
Om man drar TS fråga lite längre, det borde väl finnas någon kryptosida som skriver ut tydligt vilka banker eller andra alternativ som accepterar kryptovalutor/kryptohandel?
Citera
2025-09-01, 22:31
Medlem
BackToHegels avatar
Citat:
Det handlar inte om nå investeringar här inte. Jag ska köpa knark och kanske betala lite camluder när jag tjackrunkar! Men man kan ju se det som en hjärninvestering.
Sjukt att nån jävla mupp ska kunna sitta och styra vad man gör med sina egna pengar...
Citera
2025-09-01, 22:39
Medlem
StoreSvartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BackToHegel
Sjukt att nån jävla mupp ska kunna sitta och styra vad man gör med sina egna pengar...

Helt åt helvetet. Blir så jävla förbannad.
Citera
2025-09-02, 04:02
Medlem
Citat:
Ja, isåfall är det väl bara att gå in på flugsvamp på darknet med tor proxy och föra över direkt till handlaren som gjorts de senaste 15 åren...

För över till revolut från din bank och från revolut till valfri exchange.
Senast redigerad av Selor 2025-09-02 kl. 04:11.
Citera
2025-09-02, 06:58
Citat:
Northmill funkar exakt som en vanlig bank? Vill ha ett alternativ dit jag kan flytta permanent.

Ja du får ett konto du kan betala räkningar med, samt ett betalkort. Allt gratis.
Citera
2025-09-02, 08:30
Medlem
Citat:

Inte direkt. Du får ett kontonummer så du kan sätta in pengar, du kan också swisha in till kontot. Du får också ett kort du kan betala och ta ut kontanter med.
Man kan ta ut från kontot med Swish.

Men man kan inte göra vanliga överföringar, betalningar mm. Swish och BankID måste man ordna själv från en annan bank mm.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in