Citat:
Ursprungligen postat av
liten.igelkott
Va fick du inte? Det är ju helt sjukt. När min katt fick somna in hos veterinären fick vi för ta avsked av våran katt, vara med under hela processen och sedan fick vi ett par minuter efteråt när det var färdigt.
Det är bra att försäkringen är bättre nu. De saker mina katter fick göra hade jag aldrig haft råd med utan en försäkring. Mycket mera som ingår nu för tiden som tur är.
Ja, mycket som försäkringen täcker nu som inte gjorde innan, dessutom hade de bara en sort förut, nu kan man ofta bestämma om man vill ha en dyrare försäkring eller en högre självrisk, det blir lättare att passa med sin ekonomi.
Nej, vi fick inte ta farväl, de sövde ned katten och sa att han var borta, sedan skyndade de iväg med honom. Det tog flera år innan jag kopplade att han inte var hjärtdöd då. De sa inte rakt ut att vi inte fick vara med, det var en underförstådd grej, som jag inte kopplade då. När de sa att han var borta menade de alltså att inget fanns kvar i hjärnan. Det skär sig i hjärnan på mig, för annars var de störtgulliga och superförstående, de förklarade på ett bra sätt varför katten var så sjuk och de var lugna så det skulle gå bra till, tröstade med. Katten var frisk 24 timmar tidigare så det var dramatiskt.
Jag fattar inte varför de lurades. Eller om jag bara var dum.