• 8
  • 9
2025-09-13, 01:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MuscularTension

Jag tar definitivt avstånd från båda typer* men jag anser bara att kvinnor också hade kunnat få bättre sexliv med variation.

* = alltså för frihet för någon av parterna. Jag anser personligen att man ska vara lojala mot varandra. Men den här diskussionen tar ju män upp ibland, så rent teoretiskt…

Och en tredje sak som män inte kan bestämma sig i. Om han ger en sexuell invit till en kvinna. Det spelar ingen roll hur utfallet blev, för båda är fel gjort av kvinnan. Kvinnans selektion är inte som mannens!
Senast redigerad av MuscularTension 2025-09-13 kl. 02:05.
Citera
2025-09-13, 09:51
Bannlyst
Det är uppenbart att man har missuppfattat vad kvinnan hade för intensioner. Man ska nog inte utgå ifrån att man försotod henne helt och hållet om man upplever henne som paradoxal
Citera
2025-09-13, 19:21
Medlem
Varför är du så arg? Hyfsad överreaktion från din sida.

Jag bad dig inte att gräva fram exakta data utan frågan var om det finns något alls som styrker det du säger. En helt normal fråga och inget man behöver gå i taket för. Det där med att kvinnor är känslostyrda är uppenbarligen ren projicering från din sida.
Citat:
Ursprungligen postat av bda7
Citat:
But perhaps the strongest argument for why teen dating has declined is that young people simply no longer view it as a priority. Surveys show that young people put marriage and serious relationships on the backburner.

Den här sortens undersökningar är helt opålitliga eftersom det stämmer dåligt med mansidealet att bli bortvald, alltså är det mycket troligare att män svarar att de är för upptagna med annat. De sysselsätter sig också med annat därför att de inte har möjligheten att dejta. Men du är så godtrogen att du köper det rätt av.
Citat:
Detta är mer i linje med att de inte vill, än att de inte kan (i generella termer alltså, det finns så klart både och, men även fattiga, fula, obildade, okunniga, lata personer hittar partners...)
Så bara för att en del oattraktiva män ibland hittar en partner så kan det inte vara problem för en stor del av männen att hitta en partner? Glasklar logik. Vilken tur att du inte är lågbegåvad.
Citat:
Du ifrågasätter alltså mitt påstående om att män inte vill, för att sedan hävda raka motsatsen och något direkt trams om vad "hela redpillrörelsen" handlar om utan att ge någon uppbackning alls. Vore det inte riktigt av dig att komma med uppbackning om att a) det "nästan alltid" handlar om "men sent their own way" (du skriver antagligen, jag vet inte varför i helvete vi ska anta det när du samtidigt inte vill anta vad jag skriver, utan önskar data som backar upp det...) och b) att "hela redpillrörelsen handlar om att intala sig själv att man valt bort kvinnor" (vilket rakt av är ett falskt påstående).
Jag hävdar inte raka motsatsen.
Ja det är en generalisering, men återkommande inom Redpill (som MGTOW är en del av) är tanken att det är män som väljer bort dejting eftersom moderna kvinnor är så hopplösa. Det menar jag är en ursäkt som tillåter dem att behålla en illusion av kontroll. Det är inte en sammanfattning av hela Redpill (jag raljerade förstås), men det har gått mer åt det hållet. Från PUA och liknande till uppgivenhet i form av MGTOW.
Citat:
Ok, vill du komma med data kring det också, att män är desperata på dejtingappar, eller ska vi bara acceptera det som sant också (samtidigt som du inte vill acceptera det jag skriver som sant).
Trodde det var en vedertagen sanning, men du behöver alltså bevis för det? Ska vi börja diskutera huruvida jorden är platt också?

Sådant som att relationstrådar som män startar så extremt ofta handlar om svårigheterna att få någon uppmärksamhet alls från kvinnor, medan kvinnor klagar på att de män som står till buds inte duger och är för medelmåttiga, i kombination med all uppmärksamhet på “manlighetens kris” borde väl ge en fingervisning om hur det ligger till.

Det är dock svårt att hitta hårda data som bortom all rimligt tvivel pekar åt det ena eller andra hållet, men det gäller dina källor också.

https://www.christianpost.com/news/y...ade-study.html
Eftersom män har högre sexualdrift är det troligt att det till större del handlar om ofrivillig sexlöshet bland män än kvinnor även om ökningen gäller båda könen.

https://www.crossrivertherapy.com/re...der-statistics
Manlig dominans, vilket gör det svårare för män men också säger något om viljan att träffa någon.

https://www.youtube.com/watch?v=x3lypVnJ0HM

Citat:
Det här känns lite IQ 80...
Citat:
Eller så kan du 3) fortsätta framstå som lågbegåvad.
IQ 80 och lågbegåvad, verkligen? Dina argument får inte mer tyngd för att du håller en aggressiv ton, men det är klart, är man helt känslodriven så är det väl en rimlig slutsats.

Börjar bli tröttsamt med detta ständiga LåGbEgÅvAd som nåt idiotiskt mantra från mansbebisar i varenda tråd. Om du inte tycker att det faller under grovt personangrepp (som de totalt passiva moderatorerna), testa att säga det till någon man utanför din trygga internetbubbla, gärna med ett visst mått av våldskapital. Du kan ju alltid lägga till “lite” före.

Citat:
Mer antaganden... men ok, vi säger att det är så: Om man skapar drama av ren tristess istället för att lösa problemet så är man lite som ett barn, och det är ju det som flera skribenter i tråden hävdar, så du ger dem rätt i ditt sätt att betrakta kvinnan.
Därför att du är hennes tredjehandsval och ändå intalar du dig att hon äääälskar dig. Det är vedertaget att kvinnor har höga krav och det säger sig självt att långt ifrån alla kan hitta den partner de önskar. Alltså är det inte konstigt att kvinnor brukar vara de som initierar uppbrott och skilsmässor (vilka föregås av gnäll och bråk). Jag tar inte kvinnor i försvar, men av ditt föregående inlägg att döma är du också “lite av ett barn”.
Citera
2025-09-13, 23:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Epimanes
Numera är ju många kvinnor på p-piller samt är deprimerade. Så... vilken menscykel? För unga män är det spelet på Hard mode tyvärr.

Värmevallningar och skit när de kommer in i klimakteriet är... svårt det med men då har man fått sig erfarenhet av spelet. Man kan det.
Sådana kvinnor föredrar män med mer feminina drag. Tänk vad det gör mot kroppen…
Citera
2025-10-31, 16:30
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
MGTOW är den slutgiltiga lösningen på problemet. Likaså alla andra feminiserade problem.

50% av problemet ligger hos oss själva i.o.m. att vi "tar emot passningen".
Några år efter att man gått MGTOW, så spelar man inte längre efter kvinnors behov(ingen konflikt finns internt) och kvinnor äger 0 kraft mot en man.
Citera
2025-11-02, 10:29
Medlem
Double bind låter i princip identiskt med en av de fem härskartekniker som feministen Berit Ås kallade för dubbelbestraffning.

https://sv.wikipedia.org/wiki/H%C3%A...elbestraffning

Citat:
Dubbelbestraffning

Att ställa någon inför ett val, och utsätta vederbörande för nedvärdering och bestraffning, oavsett vilket val vederbörande gör.

Exempel:

Man är noggrann med sina arbetsuppgifter. Då ser chefen det som om inget blir gjort. Om man snabbar på, får man höra att man slarvar.
Som man: att beskyllas för att inte ta ansvar för hem och barn, men kallas omanlig om man stannar hemma.
Som kvinna: att välja att vara hemma med sina barn framför att gå på ett kvällsmöte och därmed betraktas som oseriös, men närvarande på mötet kallas för "dålig mamma" som valt bort att vara hemma med sina barn.

Eller har jag missat något?
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in