• 1
  • 2
2025-09-01, 07:57
Medlem
Belters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Har hört att i internets barndom så kunde man ragga upp folk på typ passagen.se och sådant. Det var andra tider.

Passagen.se år 2000
Det hade jag glömt. Det var en rolig chatt. Inte för raggen då men man fick ju snackat med en massa kul folk.
Citera
2025-09-01, 09:23
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Är det svårare idag att ragga upp någon än för 20 år sedan?

Tror egentligen inte det, bara man håller sig på sin så att säga egen nivå. Nu har jag iofs kärring men när vi går till pensionärsdiscot så får jag absolut signaler från tanterna. Men att som gammal gubbjävel tro att man kan ragga fertilt är nog för de allra flesta att bara glömma.
Citera
2025-09-01, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Det är väl lättar idag fast jag har min kvinna och slipper sån skit!

Varför tror du att det är lättare , tror du inte att det är svårare irl när det är mycket enklare att ta steget på nätet?
Citera
2025-09-01, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omduvaemin
Många tar ju första steget på nätet eller sociala medier, vänner eller krogen.

Men hur raggar ni i vardagen? Är det svårare att ragga upp någon idag än för 10-20 år sedan? Isåfall varför eller varför inte ?

Visst gäller det att killen tar första steget även om signalerna finns?

Hur känner ni inför att bli dissade, är killar vana att bli dissade?
Med dagens enorma mansöverkott efter invandringen så ja!
Jag uppvaktar i mina föreningar eller kurser.
Citera
2025-09-01, 11:41
Medlem
slagskotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belter
Det hade jag glömt. Det var en rolig chatt. Inte för raggen då men man fick ju snackat med en massa kul folk.

Där hittade jag min första milf
Citera
2025-09-01, 12:18
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Med dagens enorma mansöverkott efter invandringen så ja!
Jag uppvaktar i mina föreningar eller kurser.

Men det är ju inte direkt Richard Geer kopior som har kommit, dessutom är många arbetslösa, samt har en lite knepig kvinnosyn. Hur kan man ens se såna lirare som konkurrens?
Citera
2025-09-02, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Men det är ju inte direkt Richard Geer kopior som har kommit, dessutom är många arbetslösa, samt har en lite knepig kvinnosyn. Hur kan man ens se såna lirare som konkurrens?
Du har en rätt udda syn.
Många män som nu är 30+ har troligtvis fått höra samma som jag när vi var yngre. Utbildning, längd och muskler är garanti till att få en fantastisk dejtingupplevelse och att tjejer kastar sig efter dig så många män har satsat stenhårt på självförbättring. Så konkurrensen idag för en man som är 30+ är extremt mycket hårdare.

Sedan är det så att du inte behöver anse att de är konkurrens men de är med och tävlar ändå.
Hur skall en tjej veta att du är bättre än de andra 12 000 killarna som skrev idag? Oavsett om killen har noll värde så hindrar det inte honom från att skriva till samma tjej som du och skapa en ohälsosam marknad som dränker dina meddelanden.
Citera
2025-09-02, 12:23
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Tror egentligen inte det, bara man håller sig på sin så att säga egen nivå. Nu har jag iofs kärring men när vi går till pensionärsdiscot så får jag absolut signaler från tanterna. Men att som gammal gubbjävel tro att man kan ragga fertilt är nog för de allra flesta att bara glömma.
Tror dessvärre att dagens trasiga kvinnor fått fel bild av sin nivå genom nätet. Blir att skaffa katt vid 40.
Citera
2025-09-02, 16:08
Medlem
halaltarzans avatar

Och då är ju frågan varför du inte ändrar på var och hur du raggar, om du nu upplever att du bara är typ 1/12000 snubbar? Du verkar ju inte helt dum i huvudet om man läser dina inlägg.
Citera
2025-09-02, 16:29
Medlem
Citat:

Och då är ju frågan varför du inte ändrar på var och hur du raggar, om du nu upplever att du bara är typ 1/12000 snubbar? Du verkar ju inte helt dum i huvudet om man läser dina inlägg.
1/12 000 var en överdrift för verkliga livet men jag tror inte jag har besökt en enda plats i mitt vuxna liv där singeltjejer varit i majoritet eller ens paritet. Konkurrensen finns där oavsett vad.

Dejtingappar har ett enormt mansöverskott och är omåttligt populära. Tinder exempelvis har ungefär 95% manliga användare och det är inklusive bottar/falska profiler (som i merparten är tjejprofiler).

Sedan tror jag också att många människor har en bestämd bild av hur konkurrens om tjejer går till. Det handlar inte direkt om "bästa erbjudandet från killar" vinner budgivningen utan det är lika ofta sunkiga killar som glor på tjejer och förföljer dem i hopp om att få...ett utbyte.
Det stör minst lika mycket, finns gott om tjejer som har skräckhistorier med män och detta är en del i konkurrensen tyvärr.

Så kort gott, det går inte att bara "byta ställe" för det är samma på alla ställen.
Citera
2025-09-02, 17:21
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wallincus
1/12 000 var en överdrift för verkliga livet men jag tror inte jag har besökt en enda plats i mitt vuxna liv där singeltjejer varit i majoritet eller ens paritet. Konkurrensen finns där oavsett vad.

Dejtingappar har ett enormt mansöverskott och är omåttligt populära. Tinder exempelvis har ungefär 95% manliga användare och det är inklusive bottar/falska profiler (som i merparten är tjejprofiler).

Sedan tror jag också att många människor har en bestämd bild av hur konkurrens om tjejer går till. Det handlar inte direkt om "bästa erbjudandet från killar" vinner budgivningen utan det är lika ofta sunkiga killar som glor på tjejer och förföljer dem i hopp om att få...ett utbyte.
Det stör minst lika mycket, finns gott om tjejer som har skräckhistorier med män och detta är en del i konkurrensen tyvärr.

Så kort gott, det går inte att bara "byta ställe" för det är samma på alla ställen.

Okey, själv så lyckades jag inte alls på nätet medan på krogen gick det skapligt.
Citera
2025-09-02, 18:10
Medlem
Citat:
Okey, själv så lyckades jag inte alls på nätet medan på krogen gick det skapligt.
Sure, erfarenheten kan såklart variera beroende på vad man söker och vem man är.
Är man en person som gillar krogmiljön och kan trivas i denna så kan det gå, absolut.
Är du en person som jag som gillar mer en naturlig miljö som man kan träffas i och lära känna varandra är krogen ett uselt alternativ.

Generellt sett är krogen en korvfest, var ju ett par år sedan som vissa krogar i Göteborg skickade ut gratis inträde till tjejer bara för att det var så sinnessjukt många killar men inga tjejer som kom dit.

Sedan hjälper det inte bara ifall det är 50/50 tjejer och killar.
Hur många av tjejerna är singlar? I min högskoleklass var majoriteten tjejer men ingen av dem var singlar så det spelade ingen roll.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in