Flashback bygger pepparkakshus!
2025-12-11, 22:02
Medlem
När jag var runt 18 kom en vän ut som trans. Jag blev väldigt glad för hans skull. Det fick mig även att fundera på min egna könsidentitet. Jag var en "pojkflicka" med snaggat hår och baggy kläder, det hände ofta att folk misstog mig för att vara kille. Men jag kunde inte alls relatera till min väns önskan om att få könsbekräftande vård. Det gjorde på sätt och vis att jag blev mer säker i min identitet som tjej.

Det var fantastiskt att se min vän bli sig själv fullt ut. Han var väldigt lycklig när han äntligen fick göra en mastektomi. Tyvärr gick han bort i sömnen bara några år efter sin transition. Precis som många andra transpersoner led han kraftigt av att leva i fel kropp, så han självmedicinerade med tunga droger. Han blev ren ungefär samtidigt som han började med testosteron. Men innan dess hade han utvecklat flera hälsoproblem pga drogerna, och de ledde till en alldeles för tidig död.
Citera
2025-12-12, 09:46
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RostigMus
Precis som många andra transpersoner led han kraftigt av att leva i fel kropp, så han självmedicinerade med tunga droger.

Tragiskt att höra om din vän som gått bort. Dock är jag inte alltid säker på om folk mår dåligt för att de är trans, utan kanske istället är trans för att de mår dåligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in