• 2
  • 3
2025-08-31, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Går han till en läkare och erkänner att han är alkoholist kommer läkaren att höra av sig till Transportstyrelsen och sedan får TS körkortet återkallat och kanske även sparken från jobbet om han jobbar på en arbetsplats där körkort krävs. Vad blir bättre av att hela livet raseras?

Han ska ju ofc söka för ångest och inte sitt drickandet. Drickat är ett symptom, ångesten sjukdomen att bota.
2025-08-31, 07:30
Medlem
softcoress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testtarlitebara
Alkoholen är det enda som får mig att slippa känna det där konstanta trycket i bröstet som jag känt sen barnsben. Men hur döljer jag det? Alltså hur kan jag kunna gå runt med lite promille utan att det märks, tror inte det märks men kan få frågan om jag kan köra bil och vill inte köra ”full”.

Du måste sluta dricka omedelbart och söka hjälp. Att försöka dölja sin alkoholism är inte att acceptera den, snarare tvärtom.
2025-08-31, 07:35
Medlem
SoberZealots avatar
Många fjollor här. Även Jesus drack vin.

Kör inte full bara.
2025-08-31, 07:37
Medlem
JoeDoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FoodForThought
Beror på hur mycket ansvar du har.. jag blev sjukpensionär för 20 år sedan och har inga ansvar mer än att betala hyra mat internet och telefon, tack å lov så har jag varken barn eller skulder.

Ta från det var du vill.
Stackars sate
2025-08-31, 07:48
Medlem
Citat:
Alkoholen är det enda som får mig att slippa känna det där konstanta trycket i bröstet som jag känt sen barnsben. Men hur döljer jag det? Alltså hur kan jag kunna gå runt med lite promille utan att det märks, tror inte det märks men kan få frågan om jag kan köra bil och vill inte köra ”full”.

Åk kollektivt
2025-08-31, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Psykiatrin däremot, ser ner på dig, behandlar dig som en femte klassens medborgare, sänker din självkänsla, ser dig som ett psykfall och viftar med tabletter; de är nöjda om du knaprar läkemedel resten av livet. Ta inte dessa giftpiller, de är beroendeframkallande med biverkningar (nu får jag säkert på moppe här, men det är min klara uppfattning och erfarenhet).
Psykiatrin räddade livet på mig två gånger, utredde mig ordentligt, och som en följd av det blev jag av med alla mediciner utom behovsmedicin som jag tar efter eget skön. Vi har alla olika erfarenheter och det är inte lämpligt att utgå från att alla kommer att uppleva samma.
TS bör veta att alkoholen bara skjuter upp eländet, det uppstår både en psykisk och fysisk skuld, som måste betalas av stenhårt, oftast förr än senare. Men kanske är livet i nuet det enda som funkar.
Hur döljer man missbruket? Genom att bry sig om hur man framstår för andra. Vara tystlåten och vänlig. Träna på att gå rakt.
2025-08-31, 07:50
Medlem
Citat:
Vilka botemedel finns, snälla berätta

Testa att springa t jobbet. Många säger att fys aktivitet hjälper.
Vänj dig att leva med det
2025-08-31, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belter
Du har ångest. Det finns annat botemedel.
Gå till en doktor, din självömkande pajas.

Sjukvården är tyvärr inget alternativ längre.
Genom att dom gått till sängs med Transportstyrelsen så skapas det en fälla där som rycker bort det sista fotfästet man kan tänkas ha och omöjliggör all slags rehabilitering.

Jag har sett flera med milda och hanterbara problem som vänt sig till vården och därefter fått sitt liv och arbetssituation fullständigt uppfuckad. Håll distans till vården!
2025-08-31, 08:05
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Trådar om alkoholism, baksmälla och andra hälsorelaterade tillstånd skall postas i Medicin & Hälsa.

Trådar om trams, fylla och andra ovidkommande saker postas i annat lämpligt forum men INTE i alkohol.

Här diskuterar vi alkoholdrycker, alkoholkultur och därtill hörande spörsmål.

Trådar som avviker från detta kommer att låsas/Mod.

(FB) Viktigt - regler för alkoholforumet!

Tråd låst.

/Mod
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in