• 6
  • 7
2025-09-20, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Så man kan få säga "Heil Hitler" i protest mot personer som man anser säger "Heil Hitler" på ett olagligt sätt? Ska jag även få stjäla en cykel för att visa min protest mot att de som stjäl cyklar bryter mot lagen?

Jag kan inte lagen men visst borde den innehålla en fråga om syftet och det är ju kul att det prövas. Syftet finns ju bara i brottslingens hjärna och jag hatar tankeparagrafer som påminner om 1984. Men efter prövning kan alla Momikas som fortfarande lever göra exakt rätt slags Sieg Heil varje dag under t.ex Vänsterpartiets valrörelse.

Det är skillnad om man säger det som ironi eller om man faktiskt vill hetsa.
Gör man det då medan man går i en demonstration för NMR så är det svårt att hävda ironi.
Citera
2025-09-20, 20:54
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rostochlok
Det är skillnad om man säger det som ironi eller om man faktiskt vill hetsa.
Gör man det då medan man går i en demonstration för NMR så är det svårt att hävda ironi.

Fast i en antisionistisk demonstration borde det ju det.
Citera
2025-09-20, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto
Fast i en antisionistisk demonstration borde det ju det.

Kanske, det är svårt att säga.
Citera
2025-09-20, 21:29
Medlem
Vad hände med kvinnan efter att hon skrek det? Blev hon gripen på plats
Citera
2025-09-21, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Under andra världskriget angående Nazityskland så hade Sverige samlingsregering...
Så flera partier än S var inblandade då.
Så läs på angående detta istället än att hålla på med desinformation....
Desinformation? S har fortfarande varit drivande i att du inte fick kritisera Hitler och man höll på med rasbiologi ända in på 70-talet och man tvångssteriliserade massvis med människor.

S har som sagt totalitära och nazistiska rötter. SD höll aldrig på med något av detta. Det var bara deras ideologi i början. Men S har aktivt verkat för detta.
Citera
2025-09-22, 04:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minotaur04
Desinformation? S har fortfarande varit drivande i att du inte fick kritisera Hitler och man höll på med rasbiologi ända in på 70-talet och man tvångssteriliserade massvis med människor.

S har som sagt totalitära och nazistiska rötter. SD höll aldrig på med något av detta. Det var bara deras ideologi i början. Men S har aktivt verkat för detta.

Håll dig till sak
Vi hade det så in på 1960 talet, sedan hade vi mentalsjukhus..
Sd grundades av en gammal Nazze.mm
Citera
2025-09-22, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Håll dig till sak
Vi hade det så in på 1960 talet, sedan hade vi mentalsjukhus..
Sd grundades av en gammal Nazze.mm
Vem som grundade vad har ingen betydelse för en rörelse idag. Då de nazzarna är borta sedan länge
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in