2025-08-31, 10:43
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cepel
Fast nu var det inte till Åkesson hon sa Heil Hitler utan påstår att hon sagt det till en annan man som en fråga. Har du ens läst artikeln?
Hehe. Låter sannolikt. Särskilt att hon skulle skrika det så högt att talet avbröts, bara som en fråga på ett svar från en annan man bredvid.

Det ironiska är att det här var säkert en person som står bakom HMF-reglerna 100% som nu åtalas enligt HMF. I slutändan tror jag dock att hon frias, hon kommer hävda att det var en protest.
Citera
2025-08-31, 10:45
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24

Argumentet "Det var ironi/satir" kan omöjligen fungera i en domstol. Annars kan ju alla använda det.

Jo, det kan visst funka. Eller snarare att uttalandet gjordes i protest. Jag tror inte hon fälls. Nej alla kan inte använda det, måste finnas någon form av trovärdighet att uttalandet gjordes i protest.

Edit: om det är så att hon var där för att protestera mot SDs Israelvänlighet så tror jag hon fälls. Men hon kommer nog bara hävda att SD är nazistiskt eller liknande.
Senast redigerad av Enterprise 2025-08-31 kl. 10:48.
Citera
2025-08-31, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Jo, det kan visst funka. Eller snarare att uttalandet gjordes i protest. Jag tror inte hon fälls. Nej alla kan inte använda det, måste finnas någon form av trovärdighet att uttalandet gjordes i protest.

Edit: om det är så att hon var där för att protestera mot SDs Israelvänlighet så tror jag hon fälls. Men hon kommer nog bara hävda att SD är nazistiskt eller liknande.
Men oj!

Det skulle ju innebära att vi har politiska domstolar!

Just ja, nu kom jag på att vi har just det (tingsrätten består av politiskt tillsatta nämndemän).
Citera
2025-08-31, 11:14
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise

Så man kan få säga "Heil Hitler" i protest mot personer som man anser säger "Heil Hitler" på ett olagligt sätt? Ska jag även få stjäla en cykel för att visa min protest mot att de som stjäl cyklar bryter mot lagen?

Jag kan inte lagen men visst borde den innehålla en fråga om syftet och det är ju kul att det prövas. Syftet finns ju bara i brottslingens hjärna och jag hatar tankeparagrafer som påminner om 1984. Men efter prövning kan alla Momikas som fortfarande lever göra exakt rätt slags Sieg Heil varje dag under t.ex Vänsterpartiets valrörelse.
Senast redigerad av Paris24 2025-08-31 kl. 11:16.
Citera
2025-08-31, 11:16
Medlem
KillPus avatar
Citat:
Jag gillar ironin i att en vänsterkärring blir dömd i domstol för hets mot folkgrupp.

Argumentet "Det var ironi/satir" kan omöjligen fungera i en domstol. Annars kan ju alla använda det.

Finns inte många som hetsar mer än ytter-Vänstern.

Var inte så säker. Det är politiska nämndemän som avgör dom. Blir 2 av 3 dessa fr MP, S eller V då blir hon friad.
Citera
2025-08-31, 11:18
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
Var inte så säker. Det är politiska nämndemän som avgör dom. Blir 2 av 3 dessa fr MP, S eller V då blir hon friad.
Jag har missat gärningsmannens yttre men om de flesta nämndemän är likadana som när jag senast sov dem, förlåt såg dem, så var de renodlat helsvenska pensionärer som inte har något till övers för t.ex gapiga palestinier.
Citera
2025-08-31, 11:20
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Men oj!

Det skulle ju innebära att vi har politiska domstolar!

Just ja, nu kom jag på att vi har just det (tingsrätten består av politiskt tillsatta nämndemän).
Uppsåt har betydelse i straffrätten.
Citera
2025-08-31, 11:22
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Så man kan få säga "Heil Hitler" i protest mot personer som man anser säger "Heil Hitler" på ett olagligt sätt? Ska jag även få stjäla en cykel för att visa min protest mot att de som stjäl cyklar bryter mot lagen?

Jag kan inte lagen men visst borde den innehålla en fråga om syftet och det är ju kul att det prövas. Syftet finns ju bara i brottslingens hjärna och jag hatar tankeparagrafer som påminner om 1984. Men efter prövning kan alla Momikas som fortfarande lever göra exakt rätt slags Sieg Heil varje dag under t.ex Vänsterpartiets valrörelse.
Jag skulle tro att du får säga Heil Hitler för att exempelvis protestera mot en person som du anser agerar som Hitler. Syftet är inte då att hetsa mot judar, dvs ingen HMF.
Citera
2025-08-31, 11:26
Medlem
Stark-Senaps avatar
Helt klart en kvinna på nivå med väsktanten!
https://en.m.wikipedia.org/wiki/The_...th_the_Handbag

Vilka hjältar! I ett land som 卐verige, som är nazistiskt ända in i själen.
I senaste valet röstade ca 50% brunt, om man räknar in de dom röstade på Jimmys stödpartier.

Som vi alla vet: det var inte storpolitik som släppte igenom Hitlers tåg under kriget, det var övertygelse.
Citera
2025-08-31, 11:29
Medlem
Takpapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Oj hon är verkligen en fullblodsnazist! Man hör tydligt att hon säger det på tyska, eventuellt på svenska men med en kraftig tysk brytning. Sådana tyska nazist-invandrare skall vi inte ha i Sverige! Utvisa henne!

Jag tyckte det lät som grötig blekingska. Och hur förvånande var det att hon var tatuerad...
Citera
2025-08-31, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilla-Plutten
Vill gärna se fakta på detta....
Vänstern har alltid skrikit om nazism. Du möter dethär hela tiden. Kolla behandlingen av SD eller behandlingen av tandläkaren som avslöjade att ”ensamkommande flyktingbarn” är vuxna. Då blev man kallad nazist. Nu står samma vänster och hyllar ledaren för tredje riket
Citera
2025-08-31, 11:35
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stark-Senap
Helt klart en kvinna på nivå med väsktanten!
https://en.m.wikipedia.org/wiki/The_...th_the_Handbag

Vilka hjältar! I ett land som 卐verige, som är nazistiskt ända in i själen.
I senaste valet röstade ca 50% brunt, om man räknar in de dom röstade på Jimmys stödpartier.

Som vi alla vet: det var inte storpolitik som släppte igenom Hitlers tåg under kriget, det var övertygelse.
Väsktanten var avskyvärd och störde demonstrationsfriheten med våld.

Sverige är den absoluta motsatsen till Tysklands nazism och vi bryr oss om människor, accepterar alla som lika mycket värda, och är emot dödande. Självklart blev det inga nazistiska partier i svensk riksdag på 1930-talet, ingen skulle röstat på dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in